Jak uzyskać takie hi-fi brzmienie?
#1


Koleś z filmiku posiada Jazz bassa, pickupy EMG, preamp Sadowsky.

Ja natomiast Jazz Bassa mam (Squiera VM 77, więc brzmieniowo powinno być podobnie). Preamp mam we wzmacniaczu (Taurus), pickupy mam pasywne.

No i pytanie, czy to brzmienie to bardziej zasługa preampu, czy pickupow EMG?
Odpowiedz
#2
To ustawisz na każdym przyzwoitym jazz bassie bez żadnego problemu - ja tu słyszę dobry setup, artykulację. Brzmi zgodnie z normą ISO Mariusz Miller. W taurusie włącz sobie bass boost i przy nowych strunach powinieneś być w domu.
Odpowiedz
#3
(10-14-2015, 07:32 PM)groza napisał(a): ja tu słyszę dobry setup, artykulację.
+666
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#4
(10-14-2015, 07:32 PM)groza napisał(a): To ustawisz na każdym przyzwoitym jazz bassie bez żadnego problemu - ja tu słyszę dobry setup, artykulację. Brzmi zgodnie z normą ISO Mariusz Miller. W taurusie włącz sobie bass boost i przy nowych strunach powinieneś być w domu.

Właśnie ciężko było mi coś takiego ukręcić...u mnie brzmi to o wiele bardziej środkowym pasmem, natomiast basu i górki to było tam mniej. Może to kwestia strun właśnie, gram na Rotosoundach. Grubość 45. Może są jakieś lepsze do takowych brzmień?

Btw. link źle się wkleił, mialo lecieć od 1.55... bo koleś włącza preamp w 1.55, a wcześniej gra sama gitara. Mi chodzi o to brzmienie od 1.55.
Odpowiedz
#5
No ale z pieskiem czy bez pieska? Znaczy z piecem czy bez, w linię? Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#6
(10-14-2015, 08:03 PM)przemak napisał(a): No ale z pieskiem czy bez pieska? Znaczy z piecem czy bez, w linię? Wink

Gram głównie z piecem. W linię raczej się nie wpinam, ale to też nie to brzmienie.
Odpowiedz
#7
Nagraj proszę próbki twojego basu. Goły bez niczego w linie.

Setup i artykulacja jest podstawą jak grasz w podobnej lidze do pana na filmiku to reszta jest formalnością.

Tak więc jak setup i artykulacja będzie ok to powiemy Ci jak uzyskać takie brzmienie
Jak nie to powiemy Ci co ćwiczyć.

Pamiętaj na barwę składają się w 70% umiejętności grającego.

Będą próbki będą dalej wskazówki - wiem już co chcesz osiągnąć ale muszę wiedzieć z czego chcesz to osiągnąć.



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#8
(10-14-2015, 07:58 PM)wojcik0602 napisał(a): Btw. link źle się wkleił, mialo lecieć od 1.55... bo koleś włącza preamp w 1.55, a wcześniej gra sama gitara. Mi chodzi o to brzmienie od 1.55.


W takim wypadku.... Poza bass boost naciśnij górę na +1 / +2 Wink
Odpowiedz
#9
(10-14-2015, 09:01 PM)Alfik napisał(a): Nagraj proszę próbki twojego basu. Goły bez niczego w linie.

Setup i artykulacja jest podstawą jak grasz w podobnej lidze do pana na filmiku to reszta jest formalnością.

Tak więc jak setup i artykulacja będzie ok to powiemy Ci jak uzyskać takie brzmienie
Jak nie to powiemy Ci co ćwiczyć.

Pamiętaj na barwę składają się w 70% umiejętności grającego.

Będą próbki będą dalej wskazówki - wiem już co chcesz osiągnąć ale muszę wiedzieć z czego chcesz to osiągnąć.

Czystego sygnału z linii nie posiadam i nie mam jak nagrać - nie mam obecnie interfejsu w domu. Te próbki nagrywałem przez Zooma G3 (wszystko zbypassowane) ktorego sprzedałem. Jedno nagranie to Guitar Rig, a drugie to Aplitube z symulacją Gaillen Kruegera. sprawdzałem sobie jak brzmią te wtyczki. Ustawienia to glownie sporo basu, środek staralem się wycofywać no i góry też sporo w obu ustawieniach.

Grałem bardzo niechlujnie, bo chciałem tylko porównać brzmienia obu wtyczek, ale mniej więcej da to pogląd na to, jak brzmię z łapy. No i dodatkowo ten Zoom tak sobie działał jako interfejs i była zauważalna latencja.

Co do setupu: Squier VM Jazz Bass+Zoom G3 jako interfejs, nie pamiętam jakie struny, ale nie byly najświeższe, ale na pewno były 'przetrzepane', tzn czasem odświeżam struny w ten sposob, że luzuje je i 'slapuje'. Wtedy przez jakis czas brzmią w miarę świeżo. Struny zmieniam jakoś co 1,5-2 miesiące, tamte nie były świeże, ale jakieś szczegolnie zasyfione też nie były.

Tak czy owak, bas brzmi nieco nosowo, gra środkowym basmem, dość vintagowo.

http://picosong.com/SrCx/
http://picosong.com/SrPR/

Głównie takie tam siekanie slapem Tongue
Odpowiedz
#10
jeśli jesteś z okolic wawy to zapraszam do piaseczna na setup basu.

Artykulacja i timing - mówiąc delikatnie mogło by być lepiej (w porównaniu do pana na filmiku to nawet dużo lepiej)

struny trupy, bass dość głuchy i źle ustawiony

z tego razem do kupy nie da się zrobić Hi Fi

Do tego typu HI FI, co na filmiku potrzebujesz:

Świeże struny - topowi zawodnicy zmieniają komplet na nowy po dwóch godzinach gry w studio.
Najlepiej DR HI Beams lub Ernie Ball zdecydowanie stalowe i zdecydowanie nie powlekane
Ciężki mostek np Hipshot lub badass ewentualnie gotoh może (mosiądz lub hard zinc) ale zdecydowanie nie np aluminium
Perfekcyjny setup z minimalną łódką ok 0.5 mm max 1mm i strunami najniżej jak się da.
Dwa przyzwoite single w układzie jazz 70-ties dobrze ustawione
Jasno i dźwięcznie brzmiącą basówkę najlepiej ciężki jesion klon

Dobry DI o impedancji wejściowej min. 800Kohm i urządzenie, które pozwoli ci uzyskać klasyczny uśmiech romana ala sadowsky czyli podbicie dołu na 40Hz i góry na 4kHz z dobrocią 6dB/oct i z bardzo przezroczystym torem audio.

Wersja tania to np preampy outbord sadowsky lub aguilar, wersja pośrednia to wzmacniacze SWR po drobnych modyfikacjach, wersja Hi End to Demeter.

Taurus się do tego nie nadaje, bo za bardzo HiFi to on nie jest. Układ EQ też moim zdaniem ma niezwykle kiepski i mało przezroczysty.

EMG nie są Ci potrzebne do HIFI. Chyba że chcesz grać solo bez zespołu, w kapeli bowiem z ich HI FI niezbyt wiele zostaje.

Poza tym EMG nie znoszą kiepskich basówek, żeby ich montowanie miało jakikolwiek sens bas musi bardzo dobry. A zawodnik najlepiej jakby dużo grał kciukiemSmile

No i jeszcze najgorsze... trzeba naprawdę sporo ćwiczyć, bo na HIFi słychać każde omsknięcie i niepewność w artykulacji.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#11
Dziękuję za odpowiedź! Na tych nagraniach jest to słabo zagrane, tak jak mowiłem - to byl szybki test brzmieniowy wtyczek VST. Jak się skupię i napuchnę to gram precyzyjniej Tongue

Co do strun pewnie masz rację, nie mam kasy, żeby zmieniać bardzo często. Przetestuję struny, które polecałeś. A bas był u lutnika ze dwa miechy temu, więc jest obecnie lepiej niż na nagraniu - obecnie akcję strun mam ok. 2-2,5mm.

W jaki sposob mostek badass poprawia brzmienie?

Zdaje się, że gitara teoretycznie wymogi spełnia, bo mam Squiera 70's Jazz Bass, klonową. A jaki rozkład przetworników mają gitary w stylu 70's?

Dalej już mniej łapię temat, szczerze, to pierwszy raz słyszę o Di-boxie, nigdy z czegoś takiego nie korzystałem. I do końca nie rozumiem, jak dziala, ale z tego co zrozumiałem to głównie pozwala pozbyć się zakłóceń dzięki wyjściu XLR przy wysyłaniu sygnału na dalsze odległości? Czy ten di-box jest potrzebny do nagrań domowych, jeśli ma się porządny interfejs? Z tej definicji wynika, że raczej nie, nie przesyłam sygnału aż tak daleko. Czyli jak rozumiem, musiałbym sobie sprawić jakiś porzadny preamp i wpinać go przez interfejs do komputera? Preampy outboard i onboard czymś się różnią?

Czyli podsumowując: żeby osiagnąć takie brzmienie na próbach musialbym tego Taurusa zamienić na jakiś wzmacniacz typu SWR (przejrzałem olx, jest np. za 1200zł model ST-220, w moim zasięgu cenowym). Jako że wzmacniacze preamp już posiadają, to chyba nie potrzebowałbym już żadnych dodatkowych preampów, di boxów i innych wynalazków? Tylko Squier wpięty do SWR-a?

Natomiast do nagrań domowych: z tego, co zrozumiałem, to porządny interfejs nie da rady? Potrzeba jeszcze do tego di-boxa i preampu? Czy zamiast tego preampu outboard aktywna gitara dałaby radę? One też mają preampy.

Dlaczego EMG nie dogadują się z kiepskimi basami? Z tego co kojarzę, to aktywne przystawki mniej brzmią z dechy.

Co do artykulacji wiem - bas mam od relatywnie niedługiego okresu i wciąż się rozwijam Smile

Wybacz pytania, ale jeśli chodzi o sprzęt basowy, to jestem dość zielony.
Odpowiedz
#12
zadajesz sensone pytania
natomiast sensowna odpowiedź z mojej strony to 2 H pisaniny
Nie dysponuje takim czasem zwłaszcza, że przy przeszukaniu forum znajdziesz odpowiedzi na nurtujące cię pytania

na privie masz mój numer
zadzwoń
to Ci wszystko dokładnie wyjaśnie i zajmie to 10 minut a nie 2h.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#13
Ja miałem pomysł żeby wrzucić EMG do Millera..
Mam wrażenie że dają kopa.. ;(
F
Odpowiedz
#14
Dzięki Alfik, skontatuję się wieczorem Smile
Odpowiedz
#15
O, czyli EMG do basu głównie do slaperki zrobio? Bo myslałem, że generalnie nie za bardzo je poważasz (nie licząc GZR, rzecz jasna).
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości