Rozmagnesowywanie się Pick-upów z wiekiem - co i jak?
#16
Jedni wola blondynki, inni brunetki.
Odpowiedz
#17
Możliwe, że to kwestia tego, że dimarzio to nie single, a nie tego, że były stare ziom Emotka_2755
Odpowiedz
#18
A inni piękne kobiety
Odpowiedz
#19
(12-16-2013, 03:17 PM)MrPapaBear napisał(a): A inni piękne kobiety

a jeszcze innych wolą piękne kobiety...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#20
Tylko, że oni najczęściej wolą mężczyzn
Odpowiedz
#21
(12-16-2013, 03:17 PM)herp napisał(a): Możliwe, że to kwestia tego, że dimarzio to nie single, a nie tego, że były stare ziom Emotka_2755

Nie, to nie kwestia tego. Uwierz mi. Nie byly 'do konca' rozmagnesowane. Gdybys wzial nowki sztuki i te, poczulbys roznice.
Odpowiedz
#22
Z tego co mnie uczono materiały magnetycznie twarde, czyli tzw magnesy trwale z czasem również tracą swe własciwości, podobniez nawet pod wpływem chociażby drgań słabnie polaryzacja magnetyczna. Biorąc pod uwage, że przetwornik gitarowy działa na zasadzie indukcji elektromagnetycznej, to indukowana siła elektromotoryczna jest zależna od strumienia magnetycznego. Stąd już prosta droga do wniosku, ze im słabszy magnes, tym słabszy sygnał indukowany w takim przetworniku.
Pozdrawiam Emotka_2755
Odpowiedz
#23
(12-16-2013, 02:16 PM)Maciejeq napisał(a): Może to kiepski przykład, ale ja w Mayi słyszałem to na zasadzie masakrycznych szumów (nawet z odkręconmi obydwoma pickami na max) i wyjątkowo niskiego poziomu wyjściowego. Chociaż pewnie Alf zna i inne objawy.

To akurat sa najtansze mozliwe piakpy jakie pakowali do japoncow, wszystki szumia i brumia i maja slaby sygnal -od razu do wymiany.

Wariacji było naprawde mnóstwo. Do tego te pikapy prawie zawsze przychodziły uszkodzone bo koniec cewki sie kruszyl i trzeba bylo lutować. DLa odmiany byly tez takie pikapy ktore nawet po 30 latach starzenia sie bily na leb pikapy z nowych fenderow mij.
Odpowiedz
#24
W swoim fenderze 83 wymieniłem pickupy za poradą Alfika, do którego zadzwoniłem z własnej nie przymuszonej woli bo chciałem się poradzić co do kwestii ich wyboru. I mogę powiedzieć że różnica jest spora nawet na moje przydeptane przez słonia ucho. Nie wiem jak gadały oryginalne pickupy zaraz po zainstalowaniu ale po wymianie był przeskok jak między niebem a ziemią. Zaczęły wychodzić niuanse których wcześniej nie słyszałem.
Jak wcześniej o tym pisałem to były tylko podśmiechujki.
:oburzony:

(SEKTA ALFIKA Rolleyes )


Odpowiedz
#25
(12-16-2013, 03:21 PM)MrPapaBear napisał(a): Tylko, że oni najczęściej wolą mężczyzn

Tak mówią Ci, których one nie wolą

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#26
Aby zwiększyć wiarygodność testów sugerowałbym nagrać stary "rozmagnesowany" pickup, następnie go przemagnesować (magneśnicę ma Merlin) - ponownie nagrać i dopiero porównywać z nowym typem pickupów - tak mi się skojarzyło...
Jeśli chodzi o stare pickupy z magnesami ceramicznymi (Dimarzio takie robiło), to starzeją się zdecydowanie wolniej i stare ponad 30 letnie brzmią wyśmienicie.
Odpowiedz
#27
(12-18-2013, 11:36 AM)solartron napisał(a): Jeśli chodzi o stare pickupy z magnesami ceramicznymi (Dimarzio takie robiło), to starzeją się zdecydowanie wolniej i stare ponad 30 letnie brzmią wyśmienicie.

To dlatego stary bas Fabiana zabija soundem.
Odpowiedz
#28
solartron: sądzisz, że lepszy będzie stary pickup AlNiCo po przemagnesowaniu, czy nowy?
i co wyjdzie taniej?
Nie sram ostatnio kasą, a 83r. był już dość dawno Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#29
(12-16-2013, 03:22 PM)Fabian napisał(a):
(12-16-2013, 03:17 PM)herp napisał(a): Możliwe, że to kwestia tego, że dimarzio to nie single, a nie tego, że były stare ziom Emotka_2755

Nie, to nie kwestia tego. Uwierz mi. Nie byly 'do konca' rozmagnesowane. Gdybys wzial nowki sztuki i te, poczulbys roznice.

No nie zupełnie... Te dimarzio brzmią świetnie - w tamtym basie był za to problem z potencjometrami. (magnesy ceramiczne są prawie niewrażliwe na zjawisko starzenia się)
(12-18-2013, 11:36 AM)solartron napisał(a): Aby zwiększyć wiarygodność testów sugerowałbym nagrać stary "rozmagnesowany" pickup, następnie go przemagnesować (magneśnicę ma Merlin) - ponownie nagrać i dopiero porównywać z nowym typem pickupów - tak mi się skojarzyło...

Dobry pomysł - popracuje nad tym

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości