Progi ze stali nierdzewnej
#16
Piękna sprawa jak ktoś bardzo dużo gra.
Ja mam 12 letnie wiosło z wąskimi i niskimi progami vintage, jak do tej pory nie było nawet potrzeby robić szlifu (oglądał je Kamecki z Wrocka) i jak sobie przeliczyłem, to w tej samej cenie wyjdą mi 2-3 wymiany na zwykłe progi. Dziękuję, postoję. Może za kolejne 10 lat, jak będzie trzeba wymieniać to pomyślę... Wink

Za to w GMRze po pół roku grania miałem już na progach pięknie odciśnięte struny i rowki niemal jak w siodełku - tam warto by było założyć stalówki Wink
Odpowiedz
#17
Zenku - to to o toto ? http://www.edroman.com/techarticles/adam...-frets.htm ?
Kurde, cały hardware złoty, łącznie z progami, PIMP my axe :/ Tongue
GMRs - sansamp PSA 1.1 - TC G-Major - Taurus TH-Cross -TN410
Absynth
Odpowiedz
#18
(09-18-2011, 10:39 PM)mazdah napisał(a): Za to w GMRze po pół roku grania miałem już na progach pięknie odciśnięte struny i rowki niemal jak w siodełku - tam warto by było założyć stalówki Wink
Trzeba wziac pod uwage , ze na rynku sa progi o mniejszej trwalosci przeznaczone do gitar ze strunami nylonowymi. Nie sadze , zeby GMR zrobil takiego babola ale pomylka jest zawsze mozliwa.

Benkai
Dokladnie... Ed Roman jest tym dzidkiem , ktory wie o czym mowi. Ponadto do produkcji tych progow uzyto technologii kosmicznej i do tego z przyszlosci...

Ponadto , narzedzia obrobki "normalnych" progow moga byc niewystarczajace przy progach stalowych stad wyzsza cena przysposobienia steinlesow. Jezeli system gryf - podstrunnica w przyszlosci "zapracuje" bedzie konieczna korekcja i wtedy "normalny" lutnik moze miec problemy.

Odpowiedz
#19
(09-21-2011, 01:58 AM)Zenek_Spawacz napisał(a): Trzeba wziac pod uwage , ze na rynku sa progi o mniejszej trwalosci przeznaczone do gitar ze strunami nylonowymi. Nie sadze , zeby GMR zrobil takiego babola ale pomylka jest zawsze mozliwa.

Nie wiem co to były za progi, miały kolor mosiądzu i chyba był to standard w ovangkolowych GMRach tamtego okresu. Takie same dziury jak w progach, struny zostawiły mi na mostku - był to mostek na licencji Steinbergera, z D-tunerem. Poza tymi dwoma ovangkolowy GMR był świetny, wygodny i doskonale wyważony. I miał to swoje fajne (nie dla wszystkichWink matowe brzmienie egzotyka :]
Odpowiedz
#20
mialem progi z gmra w lapie. mozna je giac palcami, kiedy do shallerow trzeba dwoch rak
Odpowiedz
#21
Miałem kilkadziesiąt rodzajów progów a drugie tyle ogrywałem. Te z GMRa się gną w łapie, do szalerów potrzeba giętarki pneumatycznej Big Grin

Ja właśnie zgubiłem strunę z zestawu, który mam od stycznia bez prania (ale Jamerson powiedział chyba, że dirt keeps the funk i choć nie wiem czy nie kłamię to go cytuję w sytuacji gdy ktoś boi się zbliżyć do mojego basu). Dzień w dzień po kilka godzin grania podczas gdy padły już pierwszego dnia. Spokojnie, oka nie straciłem, słuchu też nie. Pękła na moście marki vifon czy kimlan, więc nie wina progów i pewnie mostu też nie ale pomyślałem, że wspomnę. Ma któś flaty do 5ki z menzurą 35 i stb?

Progi są ważne, niewielu zdaje sobie z tego sprawę- bez nich bas progowy staje się bezprogowym. Ale wtedy podstrunnicę lakierować czy nie? No i na jakie drewno zmienić bo przecież struna się o drewno opiera i brzmieć inaczej będzie a i doły porobi. Może podstrunnica ze stali nierdzewnej? Do 200 letniego kontrabasu też jak znalazł bo baran lutnik nie pomyślał, że można. I preamp onboard bo przecież grając na instrumencie z drewna i stali nierdzewnej muszę słyszeć wszystkie niuanse wytrawionej płytki i elementów do niej przylutowanych. Ultralekki wzmacniacz z końcówką D klasy i 1000W świecącym po oczach na froncie a w uchu głośne jak lot trzmiela tylko mniej wyszukane. Sam nie zabrzmi (bo kto to słyszał, żeby w XXIw na scenie stał sam wzmacniacz i paka, brudasy hipisowskie zamiast nakupić sprzętu to na lsd wydawały!), to racka kupić żeby 3 kompresorów, 2 limiterów, świecącego tunera i wolnego miejsca na kable i majtki rzucone na scenę nie zbrakło. Przyłożyć tym wszystkim wzmak i paczkę z neodymami żeby nam to wszystko nie odleciało jak balonik na wietrze. A wszystko i tak przez DI pójdzie bo tak doskonałe brzmienie z ową doskonałością potwierdzoną przez 1000 kolorowych kontrolek na drodze sygnału i które to brzmienie tak długo ukręcaliśmy samotnie w sali prób na 4punktowym eq w basie, 12punktowym eq pod nogą i 5 punktowym parametryku we wzmaku, wszystkich filtrach i efektach jest tak doskonałe, że jego doskonałości nie zaszkodzi brak mikrofonu czy wykwalifikowanego akustyka. W basie pomierzyć wszystko i wymienić bo muzyka to gra wykresów i liczb więc najlepiej jakby była przystawka midi i podpiąć do tego vst. A wykres ma być przy tym najbogatszy a pasmo najszersze i wszechogarniające. Ma tworzyć pierzynę na którą się położy kolejne koce z gitar żeby słuchacz nie musiał słuchać lecz odprężyć umysł po jego całodziennym naprężaniu przed takim czy innym ekranem. Łóżko prosto z bliskiego wschodu bo spod takiej warstwy chłonącego materiału perkusji słychać nie będzie to podkręcić wszystko żeby szyło powietrze i bębenki niczym gwoździe dupę fakira. Bo przecież każdy instrument to tło do wokalu z ambitnym tekstem o kochaniu, zdradzie czy innych sępach miłości. A już najlepiej o imprezach bo słuchacz od razu wie gdzie taką muzykę puścić/usłyszeć lub jak to zrobił niedawno snupdog zatytułować swój własny utwór "stoners anthem" nie zwracając uwagi, że na długo zanim wyczytał w encyklopedii hasło "konopie indyjskie" istniało coś takiego jak stoner rock, który już swoje hymny ma od dawien dawna. Nie ma więc sensu budować linii i dawać każdemu instrumentowi miejca w miksie. Niech hałasuje, niech buczy, byle łatwiej, byle tupnąć i zanucić, ruszyć biodrem na parkiecie. I byle bez końca, co zagwarantują progi ze stali nierdzewnej, jedyne 9.99pln a jeśli zadzwonisz już teraz dorzucimy progi XXV i XXVI oraz książkę "jak brzmieć wiecznie-progi ze stali nierdzewnej kamieniem filozofów gitary basowej" autorstwa Pana Świecidełko gratis.

Zbieractwo było przełomem dla ludzkości ale kilkaset tysięcy lat temuWink

Omson zamiast wymyślać grafitowe gryfy i stalowe progi przerzuć się na bałałajkę albo nie kupuj więcej sęków w gryfieWink Jak zobaczysz, że wiosło może nie być oszukane mimo tego, że jest zbudowane wg półwiecznej tradycji z drewna to ci się odechce kombinowania. Zdobądź też dzwonek z mosiądzu i ze stali nierdzewnej (z tym może być problem). Zadzwoń i posłuchaj, który metal jest bardziej dźwięczny. Bo chyba o to chodzi w instrumencie?Smile A jakbyś się jednak zdecydował na bałałajkę to ja teraz jakiś czas będę teraz mieszkał pod Lublinem to chętnie ogram.

>>powiedział ten z zestawem grafitowych prętów w gryfie 5strunowego lutniczego basu<<
mrgreen Emotka_2403 mrgreen Emotka_2403 mrgreen Emotka_2403 mrgreen Emotka_2403
Odpowiedz
#22
tl;dr
Odpowiedz
#23
(09-21-2011, 08:26 AM)Mateusz napisał(a): mialem progi z gmra w lapie. mozna je giac palcami, kiedy do shallerow trzeba dwoch rak

Co Ty opowiadasz Smile
Byłem w Gniewkowie, macałem i jakoś "w rękach się nie gięły"... pozatym sam obecnie gram na GMRku, poza nim kilka innych w łapskach miałem - nie zauważyłem szybszego ścierania się zastosowanych progów...
Odpowiedz
#24
900 kurwa złotych?
http://www.sklep.mayones.pl/produkt_skle...el&menu=16
Wbiłem sobie sam do elektryka. Wyjąłem progi, zrobiłem 'odbicie' radiusa, u znajomego ojca na CNC odbidkę radiusa podstrunnicy, nabiłem progi, przyszlifowałem. Gra i trąbi w chuj, a zmieściłem się w 100zł.
Odpowiedz
#25
(09-24-2011, 07:10 AM)szymam napisał(a): 900 kurwa złotych?
http://www.sklep.mayones.pl/produkt_skle...el&menu=16
Wbiłem sobie sam do elektryka. Wyjąłem progi, zrobiłem 'odbicie' radiusa, u znajomego ojca na CNC odbidkę radiusa podstrunnicy, nabiłem progi, przyszlifowałem. Gra i trąbi w chuj, a zmieściłem się w 100zł.

To chyba najlepsze podsumowanie.
Odpowiedz
#26
(09-24-2011, 07:10 AM)szymam napisał(a): 900 kurwa złotych?
http://www.sklep.mayones.pl/produkt_skle...el&menu=16
Wbiłem sobie sam do elektryka. Wyjąłem progi, zrobiłem 'odbicie' radiusa, u znajomego ojca na CNC odbidkę radiusa podstrunnicy, nabiłem progi, przyszlifowałem. Gra i trąbi w chuj, a zmieściłem się w 100zł.

Po tym poście przyjrzałem się również dokładniej temu co Pan Skałba ma do powiedzenia na temat elektroniki gitarowej i tam też widzę kilka "szamańskich kwiatków" Wink
Odpowiedz
#27
Odkopuję temat, bo nadszedł moment wymiany progów w preclu, i pomyślałem, że może stalowe? Czy są stalowe ale takie niezbyt szerokie? Takie jak na zdjęciu, nie chciałbym innych. Czy rzeczywiście brzmienie się mocno zmienia? Czy może lepiej normalne?

[Obrazek: progi.jpg]
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz
#28
(03-19-2015, 10:48 PM)przemak napisał(a): Odkopuję temat, bo nadszedł moment wymiany progów w preclu, i pomyślałem, że może stalowe? Czy są stalowe ale takie niezbyt szerokie? Takie jak na zdjęciu, nie chciałbym innych. Czy rzeczywiście brzmienie się mocno zmienia? Czy może lepiej normalne?

[Obrazek: progi.jpg]

Lepiej normalne.

Koledzy, który parę lat temu zmieniali na stalowe bo moda była i przeklinają ten dzień lub już dawno wrócili do normalnych.

Barwa się zmienia na cieńszo-agresywniejszą w złym tego słowa znaczeniu.


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#29
To w sumie dobrze, bo tańsze Wink
http://nagrywamy.com/
Squier Precision MiJ SQ '84, Lester Precision, Ibanez Soundgear MiJ '91, Harley Benton PB-20, Fender Bassman SP3100, Carvin R600, TC Electronic BG250, Boss CS2
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości