Liczba postów: 1138
Liczba wątków: 11
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
(07-30-2010, 12:27 PM)Pufex napisał(a): No dobrze, a gdyby chcieć nagrać bas mikrofonem, to który jest ok?
My stawialiśmy, o ile dobrze pamiętam, AKG D112 do 15-tki, SM57 albo/i Sennheiser MD 421 do 10-tki/gwizdka (różnie próbowaliśmy) i Rode K2 odsunięte dość daleko od paczki do zbierania "przestrzeni" z pomieszczenia.
Co do kombinacji - czas nas nie gonił, sami sobie byliśmy realizatorami, więc kminiliśmy ile się dało, żeby się czegoś nauczyć przy okazji
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412
Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Liczba postów: 16400
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
Czytałem w wielu miejscach, że SM57 może nie dawać rady z basem, bo za mało dołu zbiera. Jednak daje radę? Tak tylko pytam, bo doświadczenia żadnego nie mam... Powiedzmy z głośnikami 12" się nie pogubi?
Gram na nerwach.
Liczba postów: 1138
Liczba wątków: 11
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
08-02-2010, 09:04 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2010, 09:05 AM przez dexter_ck.)
Nigdy nie stawiałem samego SM57, ale w teorii raczej średnio dobrze będzie bas nagłaśniał:
Za to fajnie zbiera niuanse artykulacyjne i wyższe częstotliwości, czego nie potrafi najlepiej, mym zdaniem, żaden mikrofon do stopy z tych, z ktorymi miałem do czynienia (może oprócz Earthworksa).
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412
Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Liczba postów: 16400
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
Ano właśnie. Więc może mic do stopy + miks z linii (który zawiera niuanse artykulacyjne) załatwi jako tako sprawę?
Gram na nerwach.
Liczba postów: 4249
Liczba wątków: 5
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
W najbliższym czasie będę nagrywał demówkę zespołu Bez Przymusu i planuję bas wziąć: AKG D112 plus linia z DiBoxa/SansAmpa.
Jak wyjdzie, zobaczę i spostrzeżeniami się podzielę. W tym gatunku (poezja spawana) nie potrzebuję dawać 57ki do gwizdka, bo potrzebuję brzmienie miśkowate.
Liczba postów: 1138
Liczba wątków: 11
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
Ano właśnie, wszytko zależy kto co lubi i jakiego brzmienia potrzebuje Miklo, nie pozostaje Ci nic innego, jak coś nagrać w ten sposób i zobaczyć jak Ci to pasuje i jak siedzi w miksie.
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412
Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Liczba postów: 376
Liczba wątków: 8
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Sporo ludzi używa do basu beta52a, ale to tylko zasłyszane, nie sprawdzone.
Luxor Jazz Bass / Markbass CMD 121P / Noisybox 1x12
Liczba postów: 1936
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Raz sobie przystawiłem Betę52a do paczki i tragedii nie było,tylko w górce mi brakowało tego cyku jaki ma paczka.
Generalnie wolę linię,ale to tylko przez moje pedalskie upodobania hi-fi w basie
Liczba postów: 1138
Liczba wątków: 11
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
4
Cóż, to też mikrofon do stopy i, jak widać po wykresie:
ma mało płaską krzywą częstotliwości, więc o ile dół przeniesie dobrze, o tyle nie będzie to na pewno brzmienie hi-fi i, mym zdaniem, przydaje się jednak taki mike czymś dopełnić (linią albo jakimś mikiem bardziej "gitarowym")
Fender Jazz Bass MIA, HB JB40FL -> Korg Pitchblack -> Boss OC-2 -> MXR Octave Bass Deluxe -> EHX Deluxe Bass Big Muff Π -> Marshall VBA 400 -> Marshall VBC 412
Alfik napisał(a):a może do rocka jak sama nazwa wskazuje zastosować jednak jazz basa
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Ze Special Guest używam Rode K2 z paczki 15" + linia puszczona przez Focusrite Isa One
A na płytę Sphere paczkę Deathmanu Zed zebrał Audix D4 i D6
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 603
Liczba wątków: 17
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
ja wbijalem bas z d112 i sm57 jednoczesnie przy kolumnie - dołu nie za duzo, ale za to jaki srodek co kto lubi
-
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
08-05-2010, 12:42 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2010, 12:51 PM przez groza.)
Ja od wtorku nagrywam - 80% z przesterem - też prawdopodobnie d112 i sm57, choć to się na miejscu okaże - być może będę nagrywał na dwa piece (ampeg svt czystawy i bassman z rzeźią i przesterem do dopalania refrenów itp.). Linia dodatkowo awaryjnie. Soundowo właśnie chce by był fajny środek i dużo artykulacji, a mało najniższego dołu który jest, ale nie wiadomo czy z basu czy z klawiszy/gitary itp.
Jak nie lubicie dużo góry to lepiej skręcić horna/bas, czy dobrać mikrofon ew. potem w miksie ubijać? Lubię górę, ale nie taką szklanę mega wysoką - gram na tym materiale dosyć mocno i nie chcę soundu pt. stukpukszelest w górze - bardziej takie coś trochę niżej, że przy slide słychać progi...
Jest taka płytka brata chrisa cornella która się chyba nie ukazała - black market radio cośtam. I tam bass właśnie tak brzmi na demku - niby nic, mało dołu jakoś tak płasko, góry a jednak fajnie, selektywnie i z kopem:
http://wyslijto.pl/plik/0km3o6aoc4
w sumie fajny miks to jest, podoba mi się. Mam wersję już wyprodukowaną, zremiksowaną i po masterze - dojebali kompresji, mięcha i jak dla mnie brzmi to dużo gorzej
Liczba postów: 603
Liczba wątków: 17
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
No u mnie tez linia była "backupem". Zrobilismy tak, ze nagrywalismy jednoczesnie na OR120 z tych dwoch majków. A potem przepuscilismy jeszcze sygnal z linii na V4B uchwycony tez z tych dwoch majkow. Takze w sumie mialem... 5 sciezek basu. Wzmaki i proporcje majkow wybierane byly pod song. Generalnie linii nie bylo nigdzie. Jestem dosc zadowolony z tego jak to wyszlo. Nie bylem jeszcze nigdy zadowolony z tego jak ktos zebral moje brzmienie, moze dlatego nie potrafie powiedziec ze bylo "super".
-
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
No ta, ja chcę tak zrobić z oszczędności czasu - mam na 5 numerów jakieś 4 godziny +/- więc nagram linię i jak pójdzie dwa piece, żeby potem pan miał z czego sound dobierać pod kątem gitar (nagrywanych po mnie).
Liczba postów: 4249
Liczba wątków: 5
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Chopy, a macie patent na pętle mas, gdy korzystacie z dwóch wzmaków?
Niby można wziąć przedłużacz bez bolca i jeden wzmak przez toto podłaczyć, ale to trochę nie dobrze jest. Nie każdy wzmak ma rozpinanie masy, jak zatem Wy sobie z tym radzicie?
|