Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
08-03-2010, 07:48 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-31-2014, 05:23 PM przez paluch1986.)
Jakie macie ciekawe spostrzeżenia studyjne (co robić, czego nie), jak najlepiej nagrywać bas?
Właśnie zabieram się za nagrywanie i wstępnie akcja wygląda tak:
- linia + ampeg svx (CL + lodówa of kors, no chyba że ukręcimy coś ciekawego z innych headów)
- 2 mikrofony (TE twin + 1048 + 18" beyma) nad tą 18" się zastanawiam czy jednak nie popsuje soundu
Jakie mikrofony najlepiej zastosować?
Wiem że na "starym" forum było o tym sporo, ale mam sklerozę i nic nie pamiętam.
Sound ma być lekko drive`ujący, ale czytelny.
np tu: http://www.youtube.com/watch?v=WCVXvRRwTxQ jest fajnie \m/
Edit: Bas oczywiście precel + roundy lub precel + flaty, obadamy co bedzie lepiej hulało.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
IMO Ampega svx sobie daruj, 18" też bym olał bo majk od 410 będzie zbierał niepotrzebny dół z 18" w dodatku z opóźnieniem i zrobi się kicha. Ewentualnie daj majk pod 10" bardzo blisko i jakiś mikrofon do stopy na 18". Dawaj z tej 18" troche dołu w miksie - ale ja bym generalnie to olał. Jakbyś przyszedł do mnie to zaproponowałbym Ci takie rozwiązanie: Linia z trejsa - będziesz jej dodawać jak będziesz chciał bardziej wyraźny i klarowniejszy sound, ale generalnie dałbym lini mniej niż majków + sennheiser MD 421/shure sm57 jak najbliżej się da na kopułkę 10" - będziesz mieć kopa i środek + AKG D112, albo D3400 na membranę 10"- z tego byś miał dół i misia i zapewne zaproponowałbym Ci pożyczenie sansampa, do nagrania drugiej lini i domiksowanie drajwu, albo wpięcie jakiegoś drive miedzy bas a głowe i można pokombinować czy to dobrze brzmi czy nie. Można też podwędzić combo gitarula i postawić w drugim pomieszczeniu i nagrywać na obu stackach na raz. Zdjąc dół na EQ we wzmaku gitarowym i sm57 zbierać drajw z górnego i środkowego pasma. Wtedy masz dół i środek z kopem +przesterowana góra i środek. Generalnie realizator w studio na pewno Ci pomoże i zanim zaczniecie nagrywać dobrą godzine będziecie kombinować co najlepiej brzmi, chyba że trafisz na jakiegoś młotka.
Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
Sansampa nie chcę, mam mxra m80 i to na bank znajdzie miejsce w nagraniu.
O gitarowym też myślałem, ale nie wiem jak rozwiązać to technicznie. Możesz jakiś schemat połączenia opisać. Powiedzmy że setup taki: precel, mxr m80, TE twin + 1048 + mikrofony + linia.
Dlaczego svx`a sobie darować? Trochę z tym eksperymentowałem i brzmiało fajnie, może jednak domixować sygnał liniowy z svx`em?
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
08-03-2010, 08:59 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2010, 09:02 AM przez Mateusz.)
Ja staram się generalnie takich zabawek unikać. Wepnij mxr'a miedzy bas a trejsa, a z wyjscia parallel output z mxra daj jacka i podłącz do wzmacniacza gitarowego. Generalnie pokombinuj troche, zobacz co najlepiej brzmi. Moze sam Trace + combo gitarowe beda juz brzmialy zajebiscie, ze nie trzeba bedzie wlaczac mxr'a i na odwrot, moze sam mxr wystarczy? Jak masz możliwość postaw combo gitarowe w innym pomieszczeniu niż paczkę basową, żeby nie zbierały się nawzajem, wtedy będzie w ogóle gitara. I w tym momencie masz w pip kombinacji -2 majki pod 410, linia z trejsa, linia z mxra + majk z komba gitarowego to razem 5 sygnałow na bas. Wybierz to co najfajniej brzmi, pokombinuj czy lepiej mxr, czy combo, czy oba na raz. Zajmie ci to z 30 minut, ale bedziesz mial brzmienie takie jakie chcesz.
PS. no i uważaj na fazy bo przy tylu sygnałach się klucha może zrobić.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Defence - nie lepiej rozkręcić Twin'a, niż bawić się w udawanie lampy? SVX rozlewa strasznie dół.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
W sumie to obadam na miejscu co da się zrobić, możliwe że mxr + twin wystarczą, ale chcę się przygotować konkretnie, żeby nie było półśrodków.
Grałem ostatnio na gitarowym combie laneya i kurcze niezłe ziarno z tego da się wycisnąć, warto spróbować jak ktoś potrzebuje brudnych przesterów.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
no warto, ale tylko jako dodatek ze skręconym dołem
Liczba postów: 6392
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
u mnie to wygladalo tak:
1: bas -> sansamp (jedynie w dwoch kawalkach uzywalem go jako dopalacz) -> pedalboard -> ampeg svt3 pro -> ampeg 4x12, chyba v2 z lat 70tych -> neumann u 87 -> drawmer 1960 (preamp + kompresja, ale wlasciwie po to, zeby zabezpieczyc sie przed peakami) -> konsola ssl
2: bas -> sansamp (DI) -> ssl
3: bas -> sasnamp (wyjscie rownolegle) -> ssl
no i moge potwierdzic skutecznosc neumanna z preclem i brudami/przesterami ;D
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Polecam dla grających slapem zbieranie dodatkowego śladu brzdęku strun unplugged mikrofonem pojemnościowym. Można ciekawie domiksować później taki strzał.
Robiłem tak sam i byłem zadowolony z możliwości jakie daje to rozwiązanie, trzeba tylko dobrze skierować mikrofon i nie oddychać w jego kierunku 
To tak z trochę innej beczki "soundowej".
Liczba postów: 6392
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
podobno przy tej technice trzeba sie zachowywac podobnie jak z gitara akustyczna - mikrofon w podobnym miejscu jako punkt wyjsciowy do poszukiwan.
Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
08-11-2010, 08:41 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2010, 09:17 PM przez DEFENCE.)
2x mikrofon z paczki (z pominięciem mxra) + linia SVX brzmi jak na razie najlepiej
Edit: nagrałem dziś kilka numerów i jest miazga (jak dla mnie sound praktycznie idealny, zobaczymy jak to będzie siedziało w mixie) jest siara, jest punkt, jest drive, jest pierdolnięcie dołem, czego chcieć więcej? Może umiejętności
Liczba postów: 1409
Liczba wątków: 40
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Do nagrywania basu w studio mam trochę czasu, ale w głowie poważny dylemat mi się zrodził?
Preamp w Laklndzie mam ustawiony na płasko. Na tym ustawieniu w salce i na koncertach jestem dobrze słyszalny. Brzmienie jest agresywne i gryzie jak potrzeba. Jednak z drugiej strony po skręceniu środka Lakland dostaje drugiego życia. Stack jest cichszy (więc na koncertowe granie odpada), jednak bardzo miło słucha mi się fretbuzzów.
I tu pytanie jak nagrać się w studio? Ze skręconym środkiem czy na flat?
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
IMO łatwiej w obróbce obciąć środek, niż później go próbować wyciągnąć. Ja bym zostawił na płasko.
Liczba postów: 7716
Liczba wątków: 12
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Na Twoim miejscu wyłączyłbym preamp w basie.
Wysłane z mojego Leopard 2; masa bojowa 55,15t.
(12-25-2013, 12:49 AM)Sztyrlic napisał(a): A jeszcze taka kwestia: w sumie nie miałem wcześniej tunera [...]
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
dokładnie - pomiń preamp
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
|