08-18-2010, 09:59 PM
sorry za taki wiejski offtop, ale bardzo mi sie podoba gitara z pierwszego postu
[chwalem sie] 1972 custom Jazz Bass fretless
|
08-18-2010, 09:59 PM
sorry za taki wiejski offtop, ale bardzo mi sie podoba gitara z pierwszego postu
08-19-2010, 01:19 AM
Gruby - Alfik akurat wyjaśnił w pierwszym poście (lub jednym z pierwszych) skąd ten pomysł... I w sumie rozumiem to.
08-19-2010, 09:09 PM
Logo i oszustwo !?
Panowie ! Cos sie tutaj troche popiepszylo... Najwieksze firmy to robia , na rynku basowo gitarowym uskutecznia sie taki szwindel , ze dorobienie decalu i to oficjalnie i z fotoreportazem jak w wypadku Alfika jest bez znaczenia. To co robi Ibanez , Gibson , Yamaha , Fender i inni to jest dopiero falszerstwo!!!!!!! Myslicie , ze napis na glowce gwarantuje miejsce i firme wykonania ? Nawet mi sie wyliczac nie chce , co i kto i jak dla kogo buduje. Caly ten biznes tak cuchnie , ze szkoda gadac. Jestesmy tutaj wsrod uczciwych ludzi wiec sprawa wzbudza emocje ... Szkoda tylko , ze nikt nie chce jakos sie przyjrzec tym wielkim... Zreszta nawet sam wielki Carl Thompson uzywal lutnika do budowy swoich instrumentow . Nie wiem tylko kto tu jest nieuczciwy , Thompson bo firmuje nie swoja robote swoim nazwiskiem , Ron Blake , ktory dlubie te basy dla niego i pod swoim logo nie moze sprzedac instrumentow za taka cene ???? Moze mi ktos to wyjasnic ?
08-19-2010, 09:47 PM
wiem, że Cort robi dla Ibaneza
ale może mógłbyś w wolnej chwili napisać coś więcej o innych firmach
Zenek - ale jest drobna różnica z tym co piszesz. On sygnował to swoim nazwiskiem, choć podwykonawcą był ktoś inny. Podobnie robią koncerny. Robić może ktoś inny, ale one na to dają swoje logo. Biorąc za jakość odpowiedzialność i korzystając z wizerunku marki, na który sami zapracowali. Dawanie na przerobione wiosło swojego loga jest ok. Dawanie na przerobione (czy kopię itd.) cudzego już nie. Bo podszywasz się pod innego producenta. Istnieje coś takiego jak znak towarowy i jest on prawnie chroniony. Do tego to wprowadzanie potencjalnego nabywcy w błąd.
Jeśli bas nie jest na sprzedaż itd. to ja w sumie rozumiem Alfika, że tak chciał sobie zrobić i powody ku temu, ale niesmak zostaje. Podobnie jak uważam, że Wiącek to dobry lutnik to zabawa w Fodery to wiocha jak cholera i to kwalifikująca się do sądu. To jest biznes. Ktoś ładuje kasę w promocję, endorserów, żeby każdy wiedział, że firma XXX to zajebiste wiosła są. A tu przychodzi pan YYY i jedzie na marce w którą nie zainwestował nawet centa. Takie zajebiste robisz jak oni? To sprzedawaj pod swoja marką, wywal tyle kasy na promocje itd. Rozróżniajmy podwykonawstwo od bezprawnego używania cudzych znaków towarowych! Porównując do motoryzacji: to tak jakby np. Fiat wypuścił nowy model ze znaczkiem weźmy na to Mercedesa. Afera niezłe miliardy by była. Wkurwili by się trochę w Stuttgarcie. Ponad 100 lat budowanie wizerunku marki, zainwestowane miliardy, a tu taki psikus. A jeśli rzeczony Fiat jest podwykonawcą nawet całego samochodu dla Mercedesa to jest ok. Bo Mercedes odpowiada za promocję i w razie czego oni dostana po dupie jeśli się okaże, że nie dopilnowali podwykonawcy, model będzie awaryjny jak cholera i 100 lat budowania wizerunku solidnego niemieckiego samochodu szlag trafił. A w tej branży też dosłownie wszyscy robią podzespoły dla wszystkich.
08-20-2010, 05:27 PM
Gmod ! Teoretycznie masz racje , tylko rzecz coraz bardziej sie komplikuje bo .... Praktycznie nie dostajesz tego co jest na glowce.Przyklad.. Kupujac Gitare Ibanez Jem nie dostajesz takiej gitary na jakiej gra Vai bo te zrobil w ogole ktos inny a mianowiscie Joe Despagne , "domowi" lutnicy Ibaneza nie sa w stanie zbudowac gitary tej klasy.... Teraz idziesz do sklepu i kupujesz jema bo sound i design i marka Ci sie podobaja , z tym ze te wiosla nie maja ze soba nic wspolnego! Jest oszustwo czy go nie ma ? Mi pozostaje niesmak jak cholera. Nic nikt nie moze zrobic bo firma Jebanez ma potezny dzial prawniczy i jej adwokaci przewroca tak kota ogonem , ze nie bedziesz wiedzial jak sie nazywasz...
A kramery z blacha pt "Kramer Neptune NJ" sa robione w kanadzie . Made in USA nie jest prawda . Jest oszustwo czy nie ?
08-20-2010, 05:59 PM
(08-20-2010, 05:27 PM)Zenek_Spawacz napisał(a): Gmod ! Teoretycznie masz racje , tylko rzecz coraz bardziej sie komplikuje bo .... Praktycznie nie dostajesz tego co jest na glowce.Przyklad.. Kupujac Gitare Ibanez Jem nie dostajesz takiej gitary na jakiej gra Vai bo te zrobil w ogole ktos inny a mianowiscie Joe Despagne , "domowi" lutnicy Ibaneza nie sa w stanie zbudowac gitary tej klasy.... Teraz idziesz do sklepu i kupujesz jema bo sound i design i marka Ci sie podobaja , z tym ze te wiosla nie maja ze soba nic wspolnego! Jest oszustwo czy go nie ma ? Mi pozostaje niesmak jak cholera. Nic nikt nie moze zrobic bo firma Jebanez ma potezny dzial prawniczy i jej adwokaci przewroca tak kota ogonem , ze nie bedziesz wiedzial jak sie nazywasz... Święta prawda - podobnie jak sygnowane custom shopy Fendera robione dla sygnowanych... grają jakoś inaczej niż te dostępne w sklepie... Podobnie Yamaha Pacyfica model Stern - ta Sterna z Cieżkiego jesionu starego i wysezonowanego - te w sklepie leciutkie jak piórko z bagiennego...) Podobnie przebierane pod względem brzmienia np blachy dla perkusistów endorserów. itd... 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
08-20-2010, 06:46 PM
Aż mnie łeb rozbolał jak was wszystkich przeczytałem(!) Co się dzieje z tymi forami. Tu się kłócą o byle napis/lakier/płytkę/rocznik/, na basufce źli moderatorzy śmieją się z głupoty userów... Tragedia Powinni nas wszystkich pozamykać albo chociaż odciąć dostęp do internetu!
Błażej- gratuluję kolejnego świetnie brzmiącego, mocno plastikowo-niewintydżowo wyglądającego instrumentu. Robisz smaka na stare fenderopodobne a co ma począć taki biedny miś, który nie potrafi grać na wieśle mającym mniej niż 5 strun? Przecież nie kupię starego fendera, żeby mu rozwiercać korpus i wstawić 5strunowy gryf i osprzęt! I co kurde z płytą Chimery?! Pozdr
08-20-2010, 06:56 PM
Ja wpadłem na pewien genialnie debilny pomysł — napisać do Fendera, że znalazłeś najlepiej grające jak JB wiosło na świecie i spytać czy to ich (i żeby jeszcze naklejki przysłali)
08-20-2010, 06:58 PM
(08-20-2010, 06:46 PM)MrPapaBear napisał(a): a co ma począć taki biedny miś, który nie potrafi grać na wieśle mającym mniej niż 5 strun? Przecież nie kupię starego fendera, żeby mu rozwiercać korpus i wstawić 5strunowy gryf i osprzęt! Prosz
FIESTA RED
-------------------------------------------------- Kupię przetwornik 'Mudbucker' oraz gryf do Pb/Jb
08-20-2010, 09:14 PM
(08-20-2010, 06:46 PM)MrPapaBear napisał(a): Robisz smaka na stare fenderopodobne a co ma począć taki biedny miś, który nie potrafi grać na wieśle mającym mniej niż 5 strun? Przecież nie kupię starego fendera, żeby mu rozwiercać korpus i wstawić 5strunowy gryf i osprzęt!prosze i rozstaw strun wsam raz dla Ciebie ;DDD http://www.themusiczoo.com/images/6-29-0...6combo.jpg 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
08-20-2010, 09:32 PM
Ha-ha panowie, ha-ha
Alfik powiedz proszę jak u ciebie grafik wygląda bo chętnie bym zajrzał z kilkoma sprawami najlepiej późną jesienią. Dla ułatwienia dodam, że prócz macania tegoż błyszcząco-landrynkowego jazza i obfotografowania tego progowego (w celu skopiowania profilu plecków do mych niecnych celów) ma to związek niemal godzinną balladką, która ma się właśnie ku końcowi a, jak może pamiętasz, wspominałem, że ta chwila nastanie prędzej czy później
08-21-2010, 08:26 AM
08-21-2010, 08:58 AM
(08-20-2010, 09:32 PM)MrPapaBear napisał(a): Alfik powiedz proszę jak u ciebie grafik wygląda bo chętnie bym zajrzał z kilkoma sprawami najlepiej późną jesienią. To brzmi jak treść PW, nie musisz się chwalić na forum w tak podstępny sposób swoją nową, genialną kompozycją
08-21-2010, 10:08 AM
Hubertgal- dzięki, już sobie znalazłem. Brzmienie genialne ale jednak nie o takie rozwiązanie mi chodziło
A żeby ni było, że szerzę offtop na własną rękę to powiedz Alifku czym lakierowałeś podstrunnicę? Znając Twoje zamiłowanie do Pedulli pomyślałbym, że to jakaś krucha celuloza ale w przeciwieństwie do nich lutnik raczej nie zagwarantuje Ci darmowej wymiany lakieru jak się zacznie ten ścierać |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|