Ashdown Engineering B-HOOD
#1
Ashdown to niewielka, około 15-osobowa firmaa, zainspirowana rodowym nazwiskiem żony założyciela - Marka Goodaya, fana wzmacniaczy i motoryzacji.
Logo z plakietką Austina-Hayleya zna chyba każdy basista na świecie. Sam Mark to przesympatyczny facet, który na maile odpisuje w ciągu 5 minut - praktycznie o każdej porze dnia i nocy. Prócz fizia na punkcie wyścigowych aut, ma fioła na punkcie wzmacniaczy: konstruując na przykład pierwszy na świecie, w pełni cyfrowy, programowalny head z końcówką pracującą w klasie D. Chociaż większość z nas zna głównie klepane w chinach MAGi, to sam head-chief najbardziej lubi ręczne składanie wzmacniaczy w swoim domu: urodzinowego ABMa dla Johna Entwistle kończył o 2 w nocy żeby zdążyć z prezentem na czas.

Firma po perypetiach z fabrykami chińskimi i nieudaną przygodą z fabryką w USA wróciła do Anglii, w międzyczasie zatrudniając lampowego guru z Green i Matamp - Dave'a Greena. Dzięki temu Ashdown jest w stanie zalać opanować wzmacniaczy lampowych, dając basistom do wyboru lampowe wzmacniacze o mocach 15, 30, 100, 200, 300 i 400W, rozszerzając jednocześnie ofertę wzmacniaczy hybrydowych.

http://ashdownmusic.com/

Common law:
1. Niezbędne do otrzymania numerka w B-hoodzie jest posiadanie sprzętu firmy Ashdown, najlepiej potwierdzone zdjęciem w temacie.
2. Numerki na wniosek w PW albo w poście.

Zapraszam do wrzucania zdjęć, dzielenia się wrażeniami, opiniami, krytyką.

Ashdown Engineering B-Hood Assembly:
1. mazdah, The Mayor. Sprzęt: Little Bastard # 56.
2. warstadt. Sprzęt: Ashdown 550 Spyder, kolumny Ashdown VS-115 i VS-212.
3. Dex. Sprzęt: Ashdown ABM 500 EVO II.
4. ralf-p. Sprzęt: Ashdown Little Giant 1000 + MAG 414T.
5. Poisoned. Sprzęt: Ashdown ABM Evo II
6. bartoshek. Sprzęt: Little Giant
7. paka. Sprzet: ABM 500 Evo II z podpisem Marka Goodaya Wink
8. Husky. Sprzęt: MAG C410T-300
9. RPA
10. Uboot. Sprzęt: ABM 610.
12. nomad. Sprzęt: ABM-500.


Gdyby nie obecność kilku szacownych marek (Warwick, Spector, Gallien-Krueger) byłby to najczęściej hejtowany B-Hood na forum. A tak to trzeba się zadowolić miejscem poza podium Wink

Zaczynam!

Zaprojektowany przez Dave'a Greena, jeden z limitowanej serii 100 sztuk wyprodukowanych w 2010 roku w UK.
Ashdown Little Bastard no. 56:

[Obrazek: 2014-12-11221732_zps1f9027cd.jpg]
[Obrazek: 2014-12-11221724_zps808284e9.jpg]
[Obrazek: 2014-12-11221650_zpsdbb7f4a0.jpg]

Łaziłem w koło niego, łaziłem i wyłaziłem Big Grin Na właściciela czeka jeszcze 200W Drophead:
[Obrazek: 2014-12-11154201_zpsf0469a3b.jpg]
[Obrazek: 2014-12-11155004_zpscca895b4.jpg]
[Obrazek: 2014-12-11155010_zpsd94e7a5e.jpg]
Odpowiedz
#2
Ale jaja - jak na wiosnę pytałem w swoim wątku, czemu na basscity hejtuje się Ashdowna i nie ma on swojego B-Hooda, nawet nie przypuszczałem, że takowy powstanie mrgreen

Wnioskuję o numerek 2 - Ashdown 550 Spyder, kolumny Ashdown VS-115 i VS-212. Na zdjęciu 212, bo 115 tylko na koncerty wyciągam.

[Obrazek: ozVzdi.jpg]

Ashdown forever!
Odpowiedz
#3
Tak jakoś wyszło. Zobaczymy tylko czy B-HOOD nie będzie dwuosobowy Wink

EDYTA: Jak masz poustawiane prztyczki domyślnie - dół czy góra?
EDYTA2: Mark już mi odpisał. Góra.
Odpowiedz
#4
Numerek 3 z Ash abm evo II 500 Smile

[Obrazek: _DSC0859.JPG]

Ale ta paczka była tragiczna Smile
Odpowiedz
#5
Daje radę na a nawet lepiej
[Obrazek: 1623e5s.jpg]
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
#6
[Obrazek: 267687_1661095545872_8219450_n.jpg?oh=b3...80205bee3c]

To i ja się wpiszę Tongue
Ashdown Little Giant 1000 + MAG 414T
Emotka_2755
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#7
Dex, Warstadt - jak najszybciej foty Smile
Obserwacja - nie tylko Rafał, ale i Guy Pratt, swego czasu Roger Waters, John Entwisle Timm C...
Ralf, masz bufor w tym Giancie? Czy nie ma problemu z sygnałem? Kurde chyba muszę dokupić paczkę do BastardaWink
Odpowiedz
#8
(12-13-2014, 10:39 PM)mazdah napisał(a): Ralf, masz bufor w tym Giancie? Czy nie ma problemu z sygnałem? Kurde chyba muszę dokupić paczkę do BastardaWink

bufor ? problemy z sygnałem ? pierwsze słyszę Big Grin działa bez zarzutu Smile
Emotka_2755
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#9
dołączam, zdjęcia wrzucę niebawem. ABM evoII 500 i paczka ABM410. Nie wiedziałem o fascynacji pana Goodaya wyścigowymi autami, ale widziałem blachy BA55 AMP na jego pasku w tedeiku Wink
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz
#10
Ma kilka naprawdę odjechanych aut, którymi od czasu do czasu lubi się rozbijać - także na wyścigach Wink
Wrzucać foty panowie, wrzucać! Smile

Ralf - ktoś wspominał chyba nawet tu, że preamp wysyła za słaby sygnał na końcówkę i modyfikował. Chyba nawet firma podwchwyciła ten patent? Jak ktoś wie to proszę o objaśnienie Smile
Odpowiedz
#11
Numerek proszę. Wink

Ashdown ABM Evo II

[Obrazek: wDFzdJ.jpg]


Hejt to zaszłość ze ś.p. forum WD, na szczęście zanikający na Basscity.
Co więcej hejt moim zdaniem mocno nieuzasadniony - trudno znaleźć na tyle przyzwoicie brzmiący sprzęt w tak zajebistych cenach, w jakich chodzą używki Ashdownów.


[Obrazek: 7w41Jta.jpg]
Odpowiedz
#12
Nie bardzo wiem, kto na tym forum hejtuje ashdowna....
Bardzo solidnie brzmiące graty, na których da się sporo ukręcić.

O ile pamiętam... to właśnie na tym lepszym dawnym WD forum panował hejt na ashdowna i snobizm na plastikowo brzmiące wynalazki i NTB naszpikowane masą niepotrzebnych gałeczek preampików i innych gówienek z czym bardziej egzotycznego, ale za to głuchego drewna tym lepiej..

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#13
(12-14-2014, 09:48 AM)mazdah napisał(a): Ralf - ktoś wspominał chyba nawet tu, że preamp wysyła za słaby sygnał na końcówkę i modyfikował. Chyba nawet firma podwchwyciła ten patent? Jak ktoś wie to proszę o objaśnienie Smile

A dziękuję, to właśnie ja mrgreen

W Lg350 są następujące myki:
- preamp jest średniej czułości. W trybie passive nie ma opcji clipowania wejścia normalnym, pasywnym basem
- preamp ma słaby sygnał wyjściowy. Tj. użyteczne głośności zawierają się w przedziale 75-100% Vol. Co ciekawe, nawet zdrowe napieprzanie przy vol na maksa i podbiciu dołu nie powodowało clipowania końca mocy.

Dalsza ciekawostka - wpiąć preamp w return pętli, odkręcic - voila, mamy nasze 350 W mrgreen

Ja problem drugi rozwiązałem poprzez dodanie bufora na TL071 pomiędzy płytę preampu a końcówkę. Podbija kilkanaście dB. W rezultacie dalej operuje w wyższych pozycjach potencjometru Vol, ale wzmacniacz ma w tym miejscu należytą głośność. Zawsze można ustawić bufor na większe podbicie i cieszyć się że na połowie skali jest głośno, ale po co Wink

W sumie póki go nie sprzedałem możesz mnie dopisać. Fota:

[Obrazek: vrmDmY6.jpg]

"Some people like cupcakes better. I for one care less for them!"
Odpowiedz
#14
Poisoned miałem prawie identyczny zestaw

ABM EVO RC II albo III już nie pamiętam Tongue
GNoiza z małymi modyfikacjami dla mnie
Fender American STD 3TS z klonem na podstrunnicy.

Innych gratów Asha też trochę miałem (np. paczkę ABM 1510 czy też ABM 115 Mini)

Na WD mówiło się, że Ashdown muli i wali samym basem. Tam królowały Ampegi i Trejsy.

Ash fajny sprzęcior, gdybym teraz znowu grał przed publiką kupiłbym Combo ABM 210 -jakość/cena
Odpowiedz
#15
ABM 500 Evo II z podpisem Marka Goodaya Smile

Nie grałem na nim od prawie roku Sad
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości