03-24-2012, 02:32 AM
(03-23-2012, 12:26 PM)OMSON napisał(a):Przepraszam Panowie miłośnicy Wacków za offtop ale bass Omsona wydaje mi sie na tyle ciekawy, że warto tu odpisać.(03-23-2012, 12:27 AM)Alfik napisał(a): Omson zależy od basu ale zwróć uwagę proszę że zwykle w typowym instrumencie bolt on jest tak, że harmoniczna 27Hz ma kilka dB niższy poziom niż II harmoniczna 54hz i niż III harmoniczna 108 Hz a maksymalna energia stopy zwykle gdzies leży w paśmie 40 - 70 Hz. Do tego ogromna większość współczesnych masteringów na podcięte wszystko poniżej 40hz filtrami typu 36dB/oct... a pomieszczenie w którym mógłbyś ten dół usłyszeć musiało by mieć przynajmiej jeden wymiar rzędu 15-17 m. tak więc ustawiał bym raczej normalnie a gitary podciął 18 dB/oct w okolicy 120 Hz 180 Hz.
To by się nawet zgadzało z tą energia w okolicach 40-70Hz dla stopy... W salce prób w jednej z kapel, gdzie gram, nagłaśniamy stopkę. Zrobiłem klik (przy pomocy korekcji na eq), który brzmi jak trigger, ale stopa nie siedziała na klacie, że tak powiem... Po dokładniejszej zabawie z eq wychwyciłem, że podbicie okolic 60Hz daje dobry efekt. Stopa zaczęła zażerać.
A propos - dlaczego 27,54,108? Przyjmujesz za odniesienie starszy standard A-432Hz (ciekawi mnie to, bo myślałem, czy by się tak nie stroić)?
(03-23-2012, 12:27 AM)Alfik napisał(a): Z innej beczki posłuchałem próbek Twojego Lewickiego statusa - jak dla mnie brzmi rewelacyjnie.
A dzięki, dziękiUczciwie mówiąc, mam za słabą technikę w łapach, żeby odpowiednio zaprezentować walory tego instrumentu. Ale na pełnym stacku w drugim zespole brzmi rewelacyjnie - jest czytelny dla perkusisty, a gitarulom wyskakuje banan na twarzy, gdyż wyraźnie czują "podstawę" w tym co grają. Pięknie klei sekcję i resztę. Ten bas sprawdza mi się na żywo, z klasycznie ustawionymi cewkami tj. równolegle. Szeregowe ustawienie lepiej gadało w trybie pasywnym (z którego zrezygnowałem na rzecz repliki preampu pre-EB). Z tego co czytałem o tym starym preampie MM, to w odróżnieniu od wspołczesnych, 3-zakresowych - robi taki shelf w okolicach 50Hz. W realu fajnie to mruczy, jak się zrobi bass na 100% i skręci treble tak na 70%. Coś jak z prezentacji Eda (pewnie kojarzysz).
Za jakiś czas zmienię w nim jedynie Basslinesa na Nordstranda - będzie więcej smaczków. I struny przez korpus - jak w pierwszych Rayach.
To jest bas o największej masie, na jakim przyszło mi grać do tej pory, tak w ogóle (fajnie jakby miał 35" jeszcze)
Jak wiesz gram na pickupie mostkowym w jazzbasie praktycznie wyłącznie.
To co wymyśliłeś wydaje się być najsensowniejszym rozwiązaniem do ciężkiej muzy. Z resztą sam miałem taki pomysł na custom czwórkę strojoną od H jak tylko pograłem chwilę na basie Demanu. Humbucker MM ma odpowiednią masę do ciężkiej muzy, choć klasyczne położenie w stingrayu powoduje że IMO tragicznie brzmi on na przesterach. Przesunięcie go w jazzbasowe położenie spowodowało rozkład overtonów który przestery uwielbiają - patrz jazz bass lub strato na mostkowym pickupie. Masa dźwięku jest ta sama lepszy jest jednak środek i góra pasma. Grafitowy gryf brzmi równo i selektywnie nawet przy niskich strojach i obrzydliwie dzwoni (obrzydliwie czyli dla mnie pięknie). Lewicki dobrał dechę która ma świetnego kopa i masę dźwięku. Słychać to samplach z palca - słychać owszem że traktujesz tą technike po macoszemu ale przy tej basówce bym się zastanowił agresor w górze jest równie silny jak z kostki ale masa dźwięku w dole i niskim środku zdecydowanie większa.
Jeśli struny przez korpus to ciągle będe polecał mosiężnego Hipshota - nie spotkałem mostu z lepszym tzw pierdolnięciem do klekotero-betoniarek. Badass brzmi szlachetniej ale takiego ciosu nie ma. Ewentualnie ABM jak Ci Hipshot nie pasuje. Wszystkie Nordstrandy jakie słyszałem to genialne pickupy - nie mogę się doczekać kiedy będe mógł pomacać bass Grubego ale nie wiem czy SD nie jest bardziej rockowe nie takie szlachetne ale z większym klekotem. Podejrzewam, że obiektywnie bass będzie grał lepiej, ale czy lepiej do industrialu nie wiem. Preampu bym nie zakładał bo mam w tej chwili już 8 różnych sic! rackowych ale znów jeśli nagrywasz głównie w domu to kurcze pre ernie ball jest znacznie bardziej muzykalny i szlachetny niż eq z pluginu więc w tym przypadku na pewno nie zaszkodzi.
Co zaś do stroju nie zastanawiając się przemnożyłem to co podałeś przez dwa aby mieć harmoniczną. Jeśli zaś pytasz o 432Hz. posłuchaj muzyki dawnej granej w tym stroju. Jak dla mnie brzmi o wiele szlachetniej. Jeśli nie jesteś obligowany strojem innych instrumentów a muza wyłącznie gitarowa na pewno sprawdziłbym ten strój. Będzie melodyjniej smutniej melancholijniej.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)