07-09-2010, 07:54 PM
[quote='gsb' pid='24070' dateline='1278703790']
[quote]Miesiąc poszukiwań i znalazłem fullerplast, czyli bardzo twardy lakier podkładowy stosowany przez fendera od 1963 r do 1983 r czyli w czasach gdy basy Fendera brzmiały zwykle bardzo dobrze[/quote]
a) fullerplast raczej zabijał brzmienie drewna... wiec to stiwerdzenie troche nie trzyma sie kupy
b) przynajmniej od 69 w góre fendery nie brzmiały zwykle dobrze (z wyjątkami)
Raczej nie zabijał... poczytaj trochę literatury i wypowiedzi lutników a nie bełkotu na zagranicznych forach... w przeciwieństwie do lakierów nitro które obecnie są uważane za swiętość, a tak naprawdę znakomicie zamulają brzmienie... jedyna ich zaleta to to, ze łatwo je nakładać lutnikom amatorom bez specjalistycznego sprzętu. Zdzierałem juz lakier z liku strato i wiem jakie są różnice... Był stosowany od 63 roku jeszcze za czasów Leo wiec instrumenty z tamtego okresu wcale nie były 100% nitro jak się ludziom teraz kit wciska... Macałem sporo gitar i basów z tamtego okresu i raczej nie widzę różnic brzmieniowych na korzyść instumentów instrumentów pre CBS wręcz przeciwnie... zwykle były bardzo lekkie a co za tym idzie miały sporo pików słaby sustain i ginęły w gęstym miksie... To raczej mitologia rozpętana przez kolekcjonerów....
Nie chce Cię martwic ale praktycznie wszyscy znani Stratocasterowcy i najważniejsze nagrania tego instrumentu to CBS i fullerplast na korpusie... Hendrix, David Gilmour, Blackmoure, SRV, Zappa Jeff beck... mozna wymieniać jeszcze godzinę...
apropos plytki nie rozpętuj tu dyskusji po raz drugi nagrywał Leszek Matecki a producentem był Rafal Paczkowski... jeśli chcesz polemizować z tymi nazwiskami to proszę gdzie indziej... ja slyszę róznicę oni też jesli ty nie to twoja sprawa...
też mam świra na punkcie brzmienia... Wg moich obserwacji odsetek gitar brzmiących źle z lat CBS to może 10%. Nie mówię tego bo gdzieś coś przeczytałem tylko dlatego, że nagrywam takie instrumenty...
[quote]Miesiąc poszukiwań i znalazłem fullerplast, czyli bardzo twardy lakier podkładowy stosowany przez fendera od 1963 r do 1983 r czyli w czasach gdy basy Fendera brzmiały zwykle bardzo dobrze[/quote]
a) fullerplast raczej zabijał brzmienie drewna... wiec to stiwerdzenie troche nie trzyma sie kupy
b) przynajmniej od 69 w góre fendery nie brzmiały zwykle dobrze (z wyjątkami)
Raczej nie zabijał... poczytaj trochę literatury i wypowiedzi lutników a nie bełkotu na zagranicznych forach... w przeciwieństwie do lakierów nitro które obecnie są uważane za swiętość, a tak naprawdę znakomicie zamulają brzmienie... jedyna ich zaleta to to, ze łatwo je nakładać lutnikom amatorom bez specjalistycznego sprzętu. Zdzierałem juz lakier z liku strato i wiem jakie są różnice... Był stosowany od 63 roku jeszcze za czasów Leo wiec instrumenty z tamtego okresu wcale nie były 100% nitro jak się ludziom teraz kit wciska... Macałem sporo gitar i basów z tamtego okresu i raczej nie widzę różnic brzmieniowych na korzyść instumentów instrumentów pre CBS wręcz przeciwnie... zwykle były bardzo lekkie a co za tym idzie miały sporo pików słaby sustain i ginęły w gęstym miksie... To raczej mitologia rozpętana przez kolekcjonerów....
Nie chce Cię martwic ale praktycznie wszyscy znani Stratocasterowcy i najważniejsze nagrania tego instrumentu to CBS i fullerplast na korpusie... Hendrix, David Gilmour, Blackmoure, SRV, Zappa Jeff beck... mozna wymieniać jeszcze godzinę...
apropos plytki nie rozpętuj tu dyskusji po raz drugi nagrywał Leszek Matecki a producentem był Rafal Paczkowski... jeśli chcesz polemizować z tymi nazwiskami to proszę gdzie indziej... ja slyszę róznicę oni też jesli ty nie to twoja sprawa...
też mam świra na punkcie brzmienia... Wg moich obserwacji odsetek gitar brzmiących źle z lat CBS to może 10%. Nie mówię tego bo gdzieś coś przeczytałem tylko dlatego, że nagrywam takie instrumenty...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)