01-13-2013, 12:49 PM
(01-11-2013, 02:04 AM)OMSON napisał(a):(01-11-2013, 01:09 AM)ziggor napisał(a): Ja bym szedł bardziej w klasykę : hipshot + kość. Skąd pomysł z hebanem?
A tak mi się skojarzyło, że może to ciekawie zabrzmieć. Tak też są robione wysokiej klasy bezprogowce, z tego co lookam w necie...
We fretlesach eksperymentowałem z wieloma siodełkami
kość - bardzo ładne głośne i tzw strojne brzmienie flażoletów dobrze brzmi z lakierowanym palisandrem
Heban - brzmienie wyrównane z brzmieniem na podstrunnicy cichsze flażolety
Mostek:
Tylko nie aluminium - imo dla mnie ten materiał na mostek brzmi zdecydowanie najmniej muzycznie zwłaszcza we fretlessie. Sugeruje za wszelką cenę znaleźć badassa z innych dobrych ewentualności ABM ETS w mosiądzu, może jakiś gotoch z ZINC ??? Hipshot w mosiądzu będzie chyba zbyt rockowy.
Heban na mostku jest dla gości którzy chcą aby basówka brzmiała im jak kontrabas elektryczny.
p.s. podstrunnice z pewnością bym lakierował wybór drewna na instrument bardzo ciekaw.
Extendera słyszałem na żywo tylko w dwóch basach dość oryginalne brzmienie ale miałem wrażenie bardzo skompresowanego soundu. Jest w nim ładne chrumknięcie ale za mało środka jeśli miało by być śpiewnie. Seria SBC wydaje się być bardziej fretlessowa.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor