(01-18-2013, 01:33 PM)bunialski napisał(a): Pytanie pomocnicze nr 2:
Czy dwa basy z tego samego roku i drewna mogą brzmieć różnie?
Co do tego że interesowało go cięcie kosztów to na jakiej podstawie tak twierdzisz?
Na podstawie książek:
The stratocaster chronicles
50 Years of fender
The fender book
Fender amps
Fender Bass
autorów nie chce mi sie wypisywać
odpowiedź na pytanie nr 2 owszem mogą brzmieć nieco inaczej. Ale np dwa Fendery olcha palisander lat CBS będą brzmiały bardzo podobnie do siebie a jeśli porównasz je z reedycją współczesną to będzie przepaść...
Poza tym dla mnie np dla mnie Fendery Jazz Bass z lat 60siątych mają podstawową wadę inny rozstaw pickupów...
(01-18-2013, 01:33 PM)Frytas napisał(a): Kurde, ale dyskusje wywolalem.
Dobra, piszecie o Fenderach MIA, ale co z MIJ?
Grają dosć równo i podobnie do siebie. Brzmią nieco inaczej niż USA. inny lakier inne drewno.
Najlepiej grały te z początku lat 80siątych. Ze współczesnych najlepiej gra Geddy Lee. Ale uwaga nowe Geddy Lee są made in mexico i nie wiem jak brzmią.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



