01-19-2013, 04:36 PM
(01-19-2013, 04:24 PM)Mateusz napisał(a): Wiem!
Microtilt to był krok do przodu! Zamiast wkładania pozginanych papierków pod gryf, które z wiekiem się kompresowały i gryf opadał wjebali tam śrubę, dzięki której gryf dodatkowo zaczął latać na boki (można robić vibrato wyginając gryf na boki)
Dodam, że pozginane papierki i metki były wkładane już za czasów LEO...
Ludzie zrozumcie jedno. W owych czasach nikt nie zastanawiał się nad niuansami brzmieniowymi i nad tym czy taka stal, a nie inna ma wpływ na brzmienie mostka.
Owszem Leo Fender słuchał potrzeb muzyków i stąd ponadczasowe genialne rozwiązania instrumentów ale...
Dawał taką stal jaka była dostępna - w czasach zimnej wolny akurat była to bardzo dobra stal klasy militarnej... mieli lepsze drewno bo jeszcze było. Lakiery miały lakierować, a nie spełniać normy ochrony środowiska...
Moda na vintage zrobiła się po okropnie wiochowato plastikowych latach 80siątych.
Czas zweryfikował i docenił osiągnięcia Leo... i ludzie zaczeli drążyć co dokładnie miało wpływ na brzmienie tych instrumentów, gdyż współczesne na cholerę nie osiągały tej szlachetności...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor