10-30-2013, 03:12 PM
(10-30-2013, 02:39 PM)groza napisał(a):(10-30-2013, 02:18 PM)Alfik napisał(a): podobnie jak stosowanie regulowanego siodełka gryfu - precyzyjne dopiłowanie mosiężnego siodełka po prostu wymaga drogich narzędzi, które się często niszczą oraz dużo więcej pracy i to wykwalifikowanego lutnika bo jak przesadzi to trzeba robić nowe....
Choć oczywistym z punktu widzenia fizyki jest, że taki układ mechaniczny ma gorsze parametry transferu drgań niż monolit.
I dlatego w swoich basach masz w mostku siodełka które jednolicie przylegają do podstawy mostka, a nie takie chujowe na dwóch śrubkach które z oczywistych punktów widzenia fizyki mają gorsze parametry transferu drgań?
Michał jaja se robisz...
Ciebie nie podejrzewam o braki w podstawowej wiedzy lutniczej

Dla mniej zorientowanych:
Na mostu regulujemy setup instrumentu zależny od sposobu grania, łódki gryfu kąta gryfu itd... siodełko to inaczej próg zerowy i jego wysokość jest ściśle powiązana z wysokością progów - a do wysokości progów nie mamy raczej śrub mikrometrycznych...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)