(02-08-2014, 03:01 PM)Alfik napisał(a): Nie podzielam do końca Twojego zachwytu.
Większa uwaga jest położona na część hotelową (ta jest świetna) niż na studyjną.
Bardzo mało sprzętu peryferyjnego. Konsoleta owszem świeci się ładnie ale brzmi bardzo przeciętnie (w tym przedziale cenowym oczywiście) ... i nie jest jest Neve 88VR ani nawet SSL 4000
Tylko 3 pomieszczenia + izolatka dla wokalu to śmiesznie mało jak na taki obiekt. Praktycznie nie można nawet nagrać tria jazzowego z kontrabasem na setkę jeśli ktoś chce mieć pełną separacje (dobrze naturalnie brzmiący kontrabas wymaga pomieszczenia o dość dużej kubaturze) ...
Bębny w obu pomieszczeniach brzmią przeciętnie. Fortepian w dużym bardzo dobrze, ale IMO całościowo kompleks pomieszczeń w S4 brzmi znacznie lepiej, a bębny czy gitary to zdecydowanie lepiej nagram u siebie w S7 czy u Karpia Sonusie.
Fortepian owszem dobry ale nie jest to wieloryb 2.70m tylko 2.35m więc do pewnych poważniejszych rzeczy się nie nada.
Do tego praktycznie brak krosownicy... zdecydowanie wielokrotnie zbyt mało wszelkiej maści okablowania między pomieszczeniami... mikrofon za 20tysięcy łączysz z preampem za kilkanaście tysięcy przez przedłużki, przelotki prawą nogą za lewe ucho...
Park mikrofonowy niezły, ale nie powala zwłaszcza gdyby ktoś chciał tam nagrywać kameralistykę lub muzykę filmową z małym składem orkiestrowym. Większość krytycznych mikrofonów przywiozłem ze sobą. Protools tylko HD 2. W reżyserce po kilku godzinach pracy nie ma czym oddychać.
Słowem na tą chwilę obiekt ma potencjał ale jest mocno niekompletny. Może stać się dobrym studiem pod warunkiem dodatkowych ogromnych inwestycji i sensownego projektu inżynieryjnego.
Plusem są niezwykle mili i pomocni (nie spotykanie wręcz w tej branży) Łukasz i Michał.
Słowem bardzo chętnie bym tam wracał z projektami wymagającymi nagrania większego składu z fortepianem, ale wcześniej musiałbym chyba zrobić od podstaw tam kompletny projekt infrastruktury.
Zamieszczam odpowiedź:
Witam serdecznie,
Bardzo dziekuje ze podzielenie sie ta informacja... no niestety rzeczywiscie niekorzystna opinia. Ludzie maja prawo do wlasnego zdania...
Oczywiscie podczas sesji tydzien temu z Maja Olenderek Ensemble, rozmawial ze mna o rzeczach, ktore wg. niego moglyby zostac usprawnione. Nie pomyslalem o tym, ze praktycznie zaraz po wyjezdzie ze studia bedzie robil nam zly PR.
Ustosunkowujac sie do jego wypowiedzi:
Nie rozumiem dlaczego stwierdza ze konsola SSL DUALITY brzmi przecietnie skoro jej wogole nie uzywal? Sesja byla skonfigurowana praktycznie z jej ominieciem (dzialaly podstawowe funkcje sterowania) , poniewaz mix Blazej zaplanowal bez jej udzialu... Nie podejrzewam tez zeby Blazej pracowal na innym Duality poniewaz musialem mu wytlumaczyc, gdzie owe podstawowe funkcje typu zmiana odsluchow, talk back, glosniej ciszej sie znajduja... ? Za tem reasumujac rzeczywiscie Blazej widzial jak konsola swieci, ale jej nie slyszal. Zgodze sie, ze napewno konsola nie brzmi jak Neve 88VR, bo brzmi inaczej czy gorzej? naszym i nie tylko naszym zdaniem ladniej . Co do porownania do wczesniejszycz stolow SSL to akurat totalnie nie rozumiem,ale panowie z SSL napewno z checia opowiedzieliby o roznicach miedzy SSL 4000 a Duality, na pewno z duza korzyscia dla Duality. jimmotley@solidstatelogic.com. Wiadomo mozna powiedziec o marketingu, ze beda zachwalac Duality jako ich najnowszy produk, jednak przy okazji spotkan i prezentacji sprzetu firmy Solid State Logic w Lubrzy, mialem mozliwosc poznac konstruktorow z SSL, ktorzy w zyciu nie byli z niczego tak dumni jak z ich Duality.
"Tylko 3 pomieszczenia + izolatka dla wokalu to śmiesznie mało jak na taki obiekt" - Obiekt jest wykorzystany w 100%... i jest wielkosci takiej jakiej jest. Zamiast kilku malych pomieszczen mamy sale o wielkosci 1000 m3. W niedalekiej przyszlosci obiekt bedzie wielokrotnie wiekszy .
"Praktycznie nie można nawet nagrać tria jazzowego z kontrabasem na setkę jeśli ktoś chce mieć pełną separacje (dobrze naturalnie brzmiący kontrabas wymaga pomieszczenia o dość dużej kubaturze) ..." rzeczywisice o tym, ze nie mozna mowi nasza pokazna lista klientow z gatunku jazz z reguly nie mniejsze niz tria. http://recpublica.pl/nasi_klienci/59/lang/1/.
Jezeli chodzi o powietrze w rezyserce to jest to tylko kwestia ustawienia funkcji wentylacji, zmienia sie to zaleznie od tego czy siedzi tam 10 osob czy 2, widocznie nie dokonca jasno je wytlumaczylem.
O tym, ze bebny brzmia przecietnie w 2 pomieszczeniach?- przeciez Blazej nagrywal bebny tylko w jednym z pomieszczen... Wielkosc fortepianu jako minus, to juz musi byc zawisc ... Mamy taki rozmiar bo taki nam pasowal, zostal on zakupiony w Londynie i wybrany przez specjalistow sposrod roznych Fazioli... Jest to drugi najwiekszy model produkowany przez Fazioli http://www.fazioli.com/en/pianoforti/model/f228 (nie liczac modelu 308 )
"Do tego praktycznie brak krosownicy......przelotki prawą nogą za lewe ucho..." - hmm takie cos w rezyserce po lewej stronie to krosownica, wiec pisanie, ze praktycznie jej brak to duze przegiecie. Zgoda, ze w rezyserce na krosownicy nie ma mozliwosci laczenia pomieszczeń, jednak jest ona dostepna w duzym Live roomie ( mialo to zwiazek z planem budowy 2 rezyserki, ostatecznie bedzie ona budowana gdzie inndziej...)
Z tymi przedluzkami i przelotkami - no tak rzeczywisice uzylismy ich na 3 przeznaczonych do czego innego liniach, chcialem bardzo pomoc w konfiguracji i to zaproponowalem - moj blad.
"Plusem są niezwykle mili i pomocni (nie spotykanie wręcz w tej branży) Łukasz i Michał. " - no w koncu cos dobrego dziekuje Blazeju...
Szczerze dziwi mnie tak zlosliwa , bardzo negatywna opinia Blazeja, z tego co wiem zespol, z ktorym pracowal wyjechal bardzo zadowolony... "Słowem bardzo chętnie bym tam wracał z projektami wymagającymi nagrania większego składu z fortepianem, ale wcześniej musiałbym chyba zrobić od podstaw tam kompletny projekt infrastruktury." - lol (przy nastepnym projekcie na pewno zaprosimy do konsultacji )
Blazej ma prawo do wlasnego zdania, byl u nas, mial takie odczucia - bardzo nam przykro. Jednak prosze miec na uwadze ze jezeli chodzi o tego typu opinie to Blazej jest w nich bardzo osamotniony. Polecam tutaj liste ralizatorow pracujacych u nas i ciagle wracjacych...
link: https://www.facebook.com/notes/recpublic...4203149070
Reasumujac naprawde to takie polskie ciagle nazekac - na pewno mozna tak leczyc swoje kompleksy, jednak po co? ... na forum w tym temacie Blazej poruszyl punkt widzenia realizaotra, nie muzyka... a wsrod realizatorow jest tak ze "kazdy zrobilby to inaczej" ...Ogolnie dziekowalem juz za opinie Blazeja osobiscie, jednak w rozmowie ze mna zrobil to bardziej po kolezensku, a na forum troche tej zlosliwosci z jego strony sie wylalo. Pozostaje mi serdecznie go pozdrowic . Jezeli w moim tekscie cokolwiek zabrzmialo zlosliwie to bardzo prosze potraktowac to jako zart.
Lukasz Olejarczyk RecPublicaStudios Team