09-03-2014, 06:01 PM
(09-03-2014, 04:51 PM)paka napisał(a): Wszystko się zgadza, po prostu ja nie rozpatruję brzmienia jako parametru. Brzmienie to wynik specyfikacji.
Kondensator jest komponentem tak samo jak lampa elektronowa, urządzeniem o konkretnej specyfikacji, technologii wytworzenia. To, że lampy nie brzmią dziś tak jak w latach 60 wynika z tego, że poczyniono zmiany w specyfikacji i technologii. Z tym, że nieużywana lampa elektronowa się nie starzeje lub starzeje się w stopniu pomijalnym. Gorzej z elementem, który wypełniony jest chemicznym roztworem. I tu dochodzimy do meritum mojego wywodu - chodzi mi o to, żeby nie kupować starych elementów elektronicznych posiadających "datę ważności". Kupować nowe, zgodne ze specyfikacją. Tube Amp Doctor nie sprzedaje starych kondensatorów, sprzedaje części nowe o wysokiej jakości wykonania, wytworzone w konkretnej specyfikacji - w dużej mierze odpowiadającej temu, co pakował do wzmacniacza Pan Ampeg albo Pan Hiwatt 40 lat temu
Mam nadzieje, że w tym względzie się zgodzimy. Myślę, że wiesz co mam na myśli, sam wspomniałeś kiedyś, iż wymieniasz w swoich gitarach pickupy na nowe z podobnych "ideowo" względów.
Absolutnie się zgadzam
Po prostu nie chciałem, aby ktoś po twojej wypowiedzi kupił "bylejaki" kondensator za parę groszy tak aby tylko parametry się zgadzały.
Są po prostu specjalne rozwiązania na rynek audio i warto po nie sięgać.
Gorzej sprawa ma się ze starymi tranzystorami, diodami, (czyli głównymi elementami fuzzów) czy też liniami opóźniającymi... po prostu przestały być produkowane wiele lat temu i nowych raczej nie będzie.
Stary MXR FLANGER czy, poly chorus brzmi o niebo lepiej niż nowy.
Podobnie większość seryjnych wzmacniaczy ma w sobie całą kupę TL071, TL072, TL074, To taniutkie wzmacniacze operacyjne, które były niezłe w latach 80dziesiątych natomiast ich wymiana na współczesne układy o znacznie lepszych parametrach ( przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności zasilacza) potrafi sprawić, że wzmacniacz brzmi ze dwie klasy lepiej.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



