(03-10-2015, 09:30 PM)przemak napisał(a):(03-10-2015, 09:10 PM)Alfik napisał(a): W Kwestii BBE i innych exciterów itd.
Excitery miały jakiś sens w analogowych czasach, gdy zgrywało się z taśmy na taśmę a potem na kaseciaka. Dzisiaj jest raczej odwrotny problem, wszystko jest za jasne i za czyste, trzeba raczej "zaokrąglać" i "ocieplać" a nie "ostrzyć". BBE to nie jest exciter, tylko prosty korektor dynamiczny - uważam, że w dzisiejszych czasach też ma mały sens, żeby to jakoś sensownie wykorzystać trzeba dokładnie wiedzieć, co i po co, a z tym, jak widać na filmiku może być różnie. Zresztą oprogramowanie robi to wielokrotnie lepiej i precyzyjniej. Osobiście mimo, że uwielbiam wszelakie kompresory, to jakoś do korektorów dynamicznych nie mogę się przekonać...
(03-10-2015, 09:10 PM)Alfik napisał(a): Oczywiście jak ktoś bardzo lubi zamulony i skompresowany dźwięk dodatkowo pozbawiony artykulacji to zamiast kupować kostki wystarczy, że kupi bass firmy Warwick.
O przepraszam - jako fanatyk kompresora w kostce stwierdzam, że warwickowi jednak dość daleko do tego, co uzyskuję niebieskim bossem
ale Ty wiesz jakiego rodzaju brud tym bossem chcesz uzyskać
IMO EQ dynamiczne dostarcza nam więcej problemów niż ich rozwiązuje
Czasy w których Exciter aphexa wypożyczano na sesje, gdyż nie można go było kupić... mamy już za sobą.
W zasadzie już nawet ta wzorcowa taśma z lat 80siątych klasy ATR 102 już definitywnie tego badziewia nie potrzebowała.
(03-10-2015, 09:34 PM)Marcin S napisał(a):(03-10-2015, 09:10 PM)Alfik napisał(a): Kompresory w kostkach (z wyjątkiem jednego)
którego?
![[Obrazek: comp_zps3e08f10f.jpg]](http://i484.photobucket.com/albums/rr207/macieqluk/comp_zps3e08f10f.jpg)
ten jak na kostkę to nawet daje radę
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



