Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
Badaniami psychoakustycznymi można udowodnić prawie wszystko jak i statystyką - wiem bo zajmowałem się tym przez połowę studiów
Tak więc teraz eksperyment ode mnie:
Ten sam fragment nagrany na:
Mostki: Badass II
Struny: Ernie Ball Stainless 45-100 mniej więcej trzy tygodniowe
Pickupy: Fender American Vintage
Pasowane gniazda gryfu; płytek brak; identyczne progi zakładane przez mistrza Piotra Witwickiego
Setup niski praktycznie identyczny
Nagrane w SWR GrandPrix by Igor w opcji direct bez EQ i kompresji w digi 002
Fender Jazz Bass 78 ASH MAPLE:
http://www.voila.pl/217/wdoq2/?1
Fender Jazz Bass 71 ALDER PALISANDER:
http://www.voila.pl/217/wdoq2/?2
trzeci przykład jest nagrany na jednym z nich 2 dni później w identycznych warunkach pytanie na którym:
http://www.voila.pl/217/wdoq2/?3
Nie komentuję, czy różnice są duże czy małe...
Ankieta nie ma drugiego dna - nie nagrałem trzeciego przykładu na warwicku... ani na spectorze, nie włączyłem preampu... Nie musicie się zastanawiać i zgadywać jak brzmi jesion a jak olcha bo macie podane na talerzu dwa wersy wcześniej.
Ciekawy jestem po prostu ile osób poda trafne odpowiedzi jeśli wie czego słuchać... proszę też nie głosować jak nie słyszy się różnicy albo celowo na kontr przykład aby zwiększyć błąd statystyczny.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 1889
Liczba wątków: 23
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
2
po dwóch dniach nagrana na olchowym
Aaa ten nooo. agresywne granie przy mostku. A pickup mostkowy ciągle ustawiasz skrajnie wysoko pod struną Błażej ?
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Liczba postów: 1219
Liczba wątków: 11
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
Świetny pomysł
Osobiście stawiałbym że drugie nagranie-pytanie to olcha, ale one są tak podobne że nie wiem czy to moje uszy czy mój mózg tak chce
Liczba postów: 2419
Liczba wątków: 36
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
Głuchy jestem albo faktycznie różnica jest subtelna. Skłaniał bym się w stronę ALDER PALISANDER ale ręki sobie nie dam odciąć Warkot dołu by mnie kierował jakbym miał jednoznacznie podjąć decyzję. Głosuję na nie wiem.
Eksperyment bardzo fajny, tak jak ten z chamską dechą z picupami z jazza.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Ja obstawiam jesion, ale to to bardziej "domysł" niż "wiedza".
Liczba postów: 3808
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
09-21-2011, 06:09 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-21-2011, 08:34 PM przez low.)
W pierwszej próbce na początku słychać dużą różnicę pomiędzy dwoma pozostałymi, ale nie wiem czy to nie jakiś błąd bądź celowy zabieg w grze.
Niemniej jednak, wydaje mi się że ostatnia próbka to olcha.
AKG K 450, std. wyjście z laptopa.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(09-21-2011, 05:53 PM)obserwacja napisał(a): po dwóch dniach nagrana na olchowym
Aaa ten nooo. agresywne granie przy mostku. A pickup mostkowy ciągle ustawiasz skrajnie wysoko pod struną Błażej ?
Nabiegunniki 3mm od krawędzi E 2.5mm od krawędzi G
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
09-21-2011, 06:23 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-21-2011, 06:41 PM przez Mateusz.)
ja tam prawie roznicy nie slysze, albo jestem gluchy albo alfik wali w chuja;d
Liczba postów: 2409
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
Żeby sprawdzić jaka jest prawidłowa odpowiedź, wystarczy wrzucić wszystkie 3 próbki do programu typu Audacity i popatrzeć na ścieżkę. Różnica jest wyraźnie widoczna, ale proszę tego nie robić przed głosowaniem, ani nie pisać tutaj wyników tak żeby eksperyment miał jakikolwiek sens. Ja różnicy na dobrej jakości głośnikach do kompa nie słyszę.
Liczba postów: 2181
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
ostatnia probka wyraznie jesion
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(09-21-2011, 06:23 PM)Mateusz napisał(a): Jak dla mnie wieksza różnica była słyszalna na tych próbkach, które wrzucił mazdah.. Nie jestem w stanie odróżnić olchy od jesionu!! Albo Alfik walisz w chuja, albo jestem głuchy;d
predzej powiedzialbym, ze probka nagrania po 2 dniach rozni sie od dwoch pierwszych.
Mroku - nie wale w chuja nienawidzę tego typu zagrywek typu 3 razy ta sama próbka i zgadujcie czym się różni i ich sam nie stosuje. Można takimi człowiekowi udowodnić, że jest debilem... ale nie o to tutaj chodzi.
Wszystko jest tutaj jasne i nie ma żadnych przeinaczeń. To ma być materiał czysto edukacyjny i do własnych przemyśleń także moich...
Po dwóch dniach po prostu doćwiczyłem to troszkę, więc brzmi nieco inaczej.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Myślałem, ze znajde tu zaprzeczenie poprzedniej teorii, a tu kurde moje zdziwienie, nie potrzebuje drugiego jazza (tzn. 4tego w sumie )
Liczba postów: 2181
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
moim zdaniem roznice pomiedzy tymi 2ma ukladami drewna bylyby zanczniej bardizej odczuwalne w graniu na zywo w nieprzystosowanym akustycznie pomieszczeniu
Liczba postów: 578
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
0
Jak dla mnie ostatni, to olch-palisander. Góra jest jakby bardziej zaokrąglona. A może to sposób gry? ;P
|