kable wzmacniacz-kolumna
#31
(11-30-2011, 10:22 PM)☼☼☼ napisał(a): Jakieś konkrety, czy to już koniec twojej "elokwentnej" odpowiedzi?

Nie poczekam aż się dokształcisz i Shy po tym co napisałeś mrgreen. A na marginesie, odnośnie twojej wcześniejszej wypowiedzi, że dla częstości akustycznych głębokość wnikania prądu to kilkanaście mm - jak skomentujesz poniższy wykres ? Wink


[Obrazek: Skin_depth_by_Zureks.png]
Odpowiedz
#32
[Obrazek: 14430_funny_science.jpg]

Naprawdę fajnie czyta się ten topic... mrgreen

Emotka_2755
Odpowiedz
#33
(11-30-2011, 11:08 PM)☼☼☼ napisał(a):
(11-30-2011, 10:39 PM)solartron napisał(a): Nie poczekam aż się dokształcisz

Jak nie poczekasz, to trudno mrgreen Sam wyjaśnię, że pisząc pomyliłem impedancję z indukcyjnością. Jak mówi przysłowie głupota jest zaraźliwa, więc czytajac brednie wypisywane w tym wątku wcześniej czy później musiałem palnąc coś głupiego mrgreen


Ładny obrazek. Jeśli nawet te głębokości wnikania sa mniejsze, to i tak zmiana impedancji drutu wywołana przez zjawisko naskórkowe jest dla częstotliwości akustycznych pomijalnie mała:

Załóżmy, że mamy 2,5m kabla o średnicy 2mm i podłączoną nim kolumnę 8omów. Impedancja 1m drutu o średnicy 2mm dla 20Hz wynosi 5,68mΩ, a 8.46mΩ dla 20kHz.
Impedancja kabla (dwie żyły po 2,5m) dla 20Hz:
5*0,00568=0,0284 oma.
Całkowita impedancja zestawu głośnikowego z kablem głośnikowym:
0,0284+8=8,0284 om.
Dla 20kHz wartość ta wzrośnie do: 8+(5*0,00846) = 8,0423, czyli będzie większa od poprzedniej wartości 1,0017 razy, co po zamianie na decybele wyniesie: 20 log(1,0017) = 0,015dB

Teraz proszę o adres gościa co usłyszy taki poziom spadku sygnału, bo wedle mojej wiedzy jeszcze się taki nie urodził.

Dziekuję, dobranoc.

Emotka_2497

A czy wiesz, ze identyczną impedancję mogę mieć układy rezonansowe o różnych charakterystykach? Czy dla ciebie wartość impedancji załatwia sprawę brzmienia?
Gdyby tak było to znaczyło by, że wszystkie głośniki 8 ohm grają tak samo itd. mrgreen. Twoje wyliczenia odnoszą się do mocy a nie do pasma - a to charakterystyka pasmowa opisuje brzmienie.
Zgodzisz się chyba, że głośnik to układ rezonansowy? A co dzieje się z układem rezonansowym, którego pojemność zwiększymy np. o rząd Wink
Jutro pomierzę pojemność moich kabelków kolumnowych.
Widzisz tu sytuacja jest podobna do tej z pickupami. Kabel ma znaczenie a zwłaszcza jaką pojemność dokłada do cewki - ale skoro ty nie słyszysz efektów to i inni nie mają prawa tego słyszeć. Równie dobrze można przyjąć, że kwarki nie istnieją bo ich nie widać Wink
Odpowiedz
#34
(11-30-2011, 10:04 PM)☼☼☼ napisał(a):
(11-30-2011, 02:07 PM)Alfik napisał(a): Head pobudzony rezonującą paczką zaczyna wibrować i zwykle w specyficzny sposób mikrofonować - brzmienie jest przestrzenniejsze i bardziej wysycone - patrz voxy AC30 w których wszystko lata w środku.

[Obrazek: japierdole.jpg]

Bzdur o mikrofonowaniu wzmacniacza nawet nie warto komentować. Jeśli lampy mikrofonują, to są do wymiany.
Chodzi o zwykłe (co ważne - dodatnie)sprzężenie elektroakustyczne pomiędzy kolumną a gitarą - dźwięki ze strun wzmocnione we wzmacniaczu i poprzez głośniki pobudzają struny do mocniejszych drgań, co z kolei jest wzmacniane i tak dalej. Sztuka polega na umiejętnym wykorzystaniu tego zjawiska do podtrzymania tonu i jednocześnie niedopuszczeniu do wzbudzenia wzmacniacza.

Powiedz to niektórym bardzo znanym i cenionym w tym kraju gitarzystom to cie wyśmieją... Już wiele lat temu robiłem nagrania porównawcze. Head na paczce i head w innym pomieszczeniu. W celu wyeliminowania wpływu sprzeżenia z gitarą gitarzysta zawsze był w innym pomieszczeniu. Różnice dla mnie były słyszalne - dla grającego gitarzysty wręcz kluczowe. Mówimy tu o stuwatowym Plexi rocznik 1972 i dwóch kolumnach 1960TV. Wszystkie gałki z wyjątkiem presence w prawo. Gibson Les Paul

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#35
Cytat: Wyśmieją mnie? To znaczy, że kolumna stała w innym pomieszczeniu a gitarzysta sprzęgał gitarę tylko z headem? mrgreen A czy bez kolumny tylko ze sztucznym obciążeniem ta sztuczka też działa? mrgreen
Z tego co widziałem na wielu koncertach, to "stare wygi" łapią feedback gitary z kolumną na granicy wzbudzenia, a head stoi na kolumnie, bo gdzie ma kurna stać? W kiblu za kulisami? Wzmacnia sygnał, ale nie mikrofonuje.

Chłopie - nie roizumiesz czy tylko udajesz, że nie rozumiesz... Wytłumacze Ci jak dowcip o Wilku Kozie i Kapuście

Wilk (gitarzysta) znajduje się w pomieszczeniu A
Koza (8x12) znajduje się w pomieszczeniu B
Head (kapusta) znajduje się:

1. w pomieszczeniu z wilkiem (brzmi subiektywnie gorzej)
2 W pomieszczeniu z kozą która zajada się kapustką i od razu brzmi (subiektywnie) lepiej.

I kurcze nie mówimy tu o mikrofonowaniu uszkodzonych lamp tylko o specyficznym przestrzenniejszym ich brzmieniu. Jeśli miałeś sporo do czynienia z lampowimi wzmacniaczami, to wiesz że plexi w tym ustawieniu i tym natężeniu dźwięku będzie mikrofonować niezależnie od jakości lamp w środku

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#36
(11-30-2011, 11:44 PM)Alfik napisał(a): Mówimy tu o stuwatowym Plexi rocznik 1972 i dwóch kolumnach 1960TV. Wszystkie gałki z wyjątkiem presence w prawo. Gibson Les Paul

Nagrywałeś Andrzeja Nowaka? Wink
Odpowiedz
#37
I na cholerę to wszystko jak ludzie i tak grają i nagrywają na strunach roundwound zamiast tak jak się powinno na flatach i wszystkie te kablowo-głośnikowo-lampowe zabiegi na darmo, bo finalnie w te wszystkie mistrzowsko ustawione zabawki idzie popsuty gówniany sound z instrumentu? Wink

Odpowiedz
#38
(12-01-2011, 11:32 AM)groza napisał(a):
(11-30-2011, 11:44 PM)Alfik napisał(a): Mówimy tu o stuwatowym Plexi rocznik 1972 i dwóch kolumnach 1960TV. Wszystkie gałki z wyjątkiem presence w prawo. Gibson Les Paul

Nagrywałeś Andrzeja Nowaka? Wink

CiepłoSmile
Nagrywałem Wink ale to akurat nie o tego Pana tutaj chodzi

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#39
Piękny!
Odpowiedz
#40
Trafa przykręcone... e słabizna Wink
Odpowiedz
#41
wkurwia mnie to hamstwo na forum
Odpowiedz
#42
używanie słowa na "k" objawem szynkowatości* nie jest Wink

*bo "cham" w sensie "prostak" pisze się przez "ch"


a serio, to też mnie irytuje, o czym pisałem w 3ciej mordzie.. na szczęście to już nie jest moje forum, więc irytuje mnie mniej Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#43
Wkórwiają mnie błędy ortograficzne.

Nah, Burn szybszy... Tongue
Odpowiedz
#44
(12-01-2011, 01:28 PM)Mateusz napisał(a): wkurwia mnie to hamstwo na forum

Imperatyw Kategoryczny jak widzę nie obowiązuje?Smile
Odpowiedz
#45
To ja tak niekulturalnie w temacie :
Przy wzmaku 350W, zmiana z kabla kolumnowego o średnicy 1 mm2 na kabel 2 mm2 dała odczuwalną różnicę - miałem wrażenie że przybyło więcej niskich tonów. Zmiana nastąpiła z rok czy dwa temu. Od tego czasu kocham mój zestaw Hartke.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości