Lutnictwo
105 też daje radę, ale przez jakiś czas stroiłem całość jeszcze o pół tonu niżej i wtedy zacząłem używać 110, i jakoś tak się przyzwyczaiłem do tego rozmiaru.

W swoim obecny jazzie od zawsze przewlekam. Wszystko ładnie rezonuje, więc założyłem, że tak jest lepiej Smile Zastanawiam się jednak nad zmianą high-massa na badassa (w sumie bez powodu), stąd moje pytanie...
Odpowiedz
Jako że czaję się ze zrobieniem sobie nowego ;narzędzia; do grania w niskim stroju ,wysłałem zwiadowcze zapytania do lutników o wycenę,terminy i jakieś podpowiedzi .Zaciekawiła mnie jedna odpowiedź ;
....EMG - w moich oczach najbardziej bezpłciowe
przetworniki do których gitara może być zrobiona
z papieru toaletowego i lakieru zmielonego a i tak zagada jak JACKSON. (!)
...może ta osoba jest na forum Wink
Macie jakieś swoje doświadczenia i opinie w tym temacie ?
Odpowiedz
Sałkiem trafne określenieBig Grin
Odpowiedz
Który to taki mądry? Smile
Warwick->Warwick->Warwick.

[Obrazek: sFxH1j7l.png]
Odpowiedz
zajebista sygnatura;d!
Odpowiedz
Interesuje mnie rainbow bass Carla Thompsona i tutaj pytanie - co to warte? Ogrywał ktoś może? Nie ukrywam, że trochę zaniepokoiło mnie nawiązanie do papieru toaletowego i EMG Wink

Odpowiedz
Rainbow Bass Carla Thompsona to unikalna, lutnicza produkcja i sądzę, że ogrywała go tylko garstka ludzi. Powstało trochę kopii, ale chyba tylko w/w przystaje do oryginału soundem.
Odpowiedz
(03-26-2014, 02:02 PM)gluszcz napisał(a): Macie jakieś swoje doświadczenia i opinie w tym temacie ?

Miałem EMG w... 6 basach. Każdy grał inaczej.

Wspólny element brzmieniowy między instrumentami z tą samą elektroniką będzie ZAWSZE - czy mówimy o pickupie precision fendera, nordstrandzie DC czy Jazzie EMG. Także, to nie jest wyjątkowa unikalna cecha EMG, że mają jakiś swoj charakter.
Odpowiedz
Jakos w swoim nexusie bezprogu nie dostrzegam niedoskonalosci EMG, moze po prostu to kwestia zdjetej plytki...
Odpowiedz
Ja tam nie lubie EMG, podobnie bartolini MK-1. Dla mnie w takim basie gra elektrownia a nie drewno i osprzęt. No ale ktoś może powiedzieć to samo o wzmaku ampega no nie?
Odpowiedz
Mroku to dlaczego każdy z tych basów grał inaczej?

W patriocie zmieniłem EMG na nordy i poza wyraźną różnicą między ceramicznym nadbiegunnikiem sztabkowym a zwykłymi singlami alnico barwa instrumentu jest relatywnie podobna - teraz gra lepiej, ale słychać, ze to ten sam bas jest.
Odpowiedz
Każdy grał chujowo więc ciężko powiedzieć hehe. Nie miałem jeszcze okazji grać na basie z EMG, który by mi się podobał.
Odpowiedz
To coś kompletnie innego od stwierdzenia, że gra sama elektronika i wszystkie tak samoSmile
Odpowiedz
też nie przepadam za EMG, nie lubię też np SD Quarterpoundów, ale mówienie że każdy bas zagada z nimi tak samo to bzdura zaprzeczająca prawom fizyki. Weź dwa basy które grają diametralnie inaczej, oba z pickupami Fender Original 62, zmień je w obydwu na EMG i dalej będą brzmieć zupełnie inaczej od siebie, choć również inaczej niż wcześniej.


Jeśli kupię od thomanna paździerz Harley Benton z MDF-u za 80 funtów i wstawię do niego EMG to zabrzmi jak ten zielony tutaj?



albo jak któryś z basów Bobby'ego Vegi czy Franken-Charvel Lee Sklara?
[Obrazek: 17m.gif]
Odpowiedz
Więc kol. lutnik jest uprzedzony do EMG ,choć teraz płeć /EMG - w moich oczach najbardziej bezpłciowe .../ ma wiele definicji Wink .
Nie zgodzę się z nim w tym, że w każdej konfiguracji drewna EMG gra tak samo ,choć chu. wie co dla niego znaczy ;bezpłciowe;a przerobiłem naprawdę sporo EMG: P,J, DC /moja specjalizacja Wink /
Ale.... EMG DC z aktywce potrafi nieco zabić charakter drzewa . Choć ja nie szukam wodotrysków w brzmieniu ,ma po prostu dobrze brzmieć z resztą zespołu .
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 18 gości