06-16-2010, 11:53 AM
Kompresor
|
06-16-2010, 01:38 PM
Miałem przez jakiś czas ciutkę starszy (niebieski) model, kupiłem żeby sprawdzić co ludzie widzą w kompresji
Wykonanie pierwsza klasa. Wszystko zrobione solidnie, estetycznie i w pełni profesjonalnie. Do tego doskonały kontakt z Producentem (co najlepsze, w pierwszym mailu zapytałem o kompresor sprzedawany na allegro, nie przez nich, więc nie liczyłem nawet na odpowiedź - a otrzymałem kulturalną, rzeczową i wyczerpującą!). Sprzedałem, bo nie podobało mi się skompresowane brzmienie mojego basu: Gram na flatach i kompresor bardzo wybijał przydźwięk ataku (brzmiało to jakbym grał "ducha" przed właściwym dźwiękiem - flaty tak mają, słychać to np na paczkach z gwizdkami) i dodawał górki, która - co naturalne - jest wyciszona przy flatach. Obu rzeczy staram się unikać :p Świetny efekt dawał przy slapie czy bardziej finezyjnym graniu - bardzo fajnie było słychać wszystkie duszki, psztyczki czy flażoleciki. No bajerka, generalnie robił się taki "efekt hi-fi". Do tego doskonale sobie radził z niskimi dźwiękami i oferował spore możliwości ukręcenia pożądanego poziomu kompresji Z tego co pamiętam, Boss CS-3 jest dyskretniejszy, ale czasem nie radzi sobie z niskimi dźwiękami. No i generalnie nie cieszy się zbyt dużą estymą, pomimo tego że wielu profesjonalistów go używa. Ogólnie rzecz biorąc - polecam kompresor JP!
06-25-2010, 10:57 AM
Z racji, że to jest temat o kompresorach, to pozwolę się podłączyć
Mianowicie chodzi mi o kompresor do racka. Firma - DBX. Pamiętam z forum WD , że w tej materii najlepiej 160 X/XT w ostateczności A. Jak do wyżej wymienionych mają się modele: 166 XL, 266 XL, 1066? A może innej firmy ? Oczywiście nie droższe niż DBX.
06-25-2010, 11:56 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-25-2010, 11:57 AM przez maciek_lukas.)
(06-25-2010, 10:57 AM)SeBas napisał(a): Z racji, że to jest temat o kompresorach, to pozwolę się podłączyć Przetestowałem wszystkie wymienione i zostałem przy 160A, reszta to jakaś porażka. Jaka różnica? Dlaczego? nie potrafię opisać, porostu jest zajebiście ;-) To moja opinia, ale ja jestem tylko zwykłym chamem ze wsi więc mogę sie nie znać.
06-25-2010, 01:57 PM
Ja używam tego kompresora już jakiś czas (ok. półtora roku), tzn. nie tego konkretnie, bo mam pierwszą wersję 2-gałkową robioną jeszcze pod gitarę, ale poprawioną o poszerzone pasmo w dół - dla basu. Jednym słowem jestem jednym z beta testerów basowych.
Jak działa, jak brzmi? Wg mnie ustawiony normalnie (czyli nie w skrajnych pozycjach) nie szumi, nic nie podbija i nic nie koloryzuje. W zasadzie wydaje się, że go nie ma. Dla mnie tak ma być. Wyciąga ślicznie alikwoty i wyrównuje niuanse brzmieniowe nie narzucając innej barwy. Produkty bossa przy tym to jakieś nieporozumienie, albo ja trafiłem na nie udane egzemplarze. Wykonanie super, mimo że nie mam jeszcze malowanego proszkowo i z sitodrukiem. Zjeździł trochę polski, a po przejechaniu szmatą wygląda jak nowy i gada jak nowy. W tym przedziale cenowym nie ma konkurencji, a nawet i w dużo wyższym. Ja gorąco polecam.
06-26-2010, 09:46 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-26-2010, 09:47 AM przez Sebastian-J.)
(06-25-2010, 11:56 AM)maciek_lukas napisał(a): Przetestowałem wszystkie wymienione i zostałem przy 160A, reszta to jakaś porażka. Jaka różnica? Dlaczego? nie potrafię opisać, porostu jest zajebiście ;-) No właśnie, wczoraj pogrzebałem w necie i też ludzie stawiają na 160a. Że jest prosty w obsłudze, kręci się intuicyjnie i że diodowy meter jest bardzo wygodny, piszą mniej więcej, że czego nie usłyszysz, to zobaczysz na nim. Heh, myślałem, że coś taniej będzie można złapać (konkurencyjnego), cóż trzeba kasę odkładać na 160a
06-26-2010, 07:32 PM
SeBas - ja mialem 166 i byl bardzo kiepski moim zdaniem. Kupilem go zeby w domu nagrywac porzadnie bas, ale... wtyczki radzily sobie lepiej. dbx się po prostu dusił, albo łapał kilka dźwięków jako jeden i do tego dawał dodatkowe szumy.
a co myślicie o tym pudełku? Bo mam okazję kupić, zastanawiam się czy ktoś miał z tym styczność.
Luxor Jazz Bass / Markbass CMD 121P / Noisybox 1x12
07-08-2010, 09:45 AM
http://www.youtube.com/watch?v=eCIaGUmECwo
Ja się konkretnie napaliłem na Compressore, na tym teście już dużo słychać. Polecam jeszcze ten test Ovni Labs: www.markbass.it/risorse/allegato_pro.php?id=152 (PDF)
06-12-2011, 11:18 AM
A co z tym Aphex Punch Factory? Ktoś może podać jakieś szczegóły?
TEACHER: Glen, why do you always get so dirty?
GLEN: Well, I'm a lot closer to the ground than you are.
06-12-2011, 12:42 PM
Więcej pytań niż odpowiedzi
A i ja dorzucę kolejne... jak sprawdza się ten wyższy model Demeter Compulator? Taki dokładnie: Bo słyszałem o tym wiele dobrego...
06-12-2011, 05:57 PM
(06-12-2011, 12:42 PM)Majek napisał(a): Więcej pytań niż odpowiedzi Jestem bardzo zadowolony, głównie zaletę słychać z basami pasywnymi, ale z aktywną elektroniką też bardzo dobrze sobie radzi.
06-12-2011, 06:18 PM
(06-12-2011, 05:57 PM)maciek_lukas napisał(a):No akurat bardziej interesuje mnie współpraca z aktywną elektroniką.(06-12-2011, 12:42 PM)Majek napisał(a): Więcej pytań niż odpowiedzi A z jakimi produktami z wyższej półki miałeś jeszcze styczność? Jak wypadają w porównaniu do Compulatora? Z góry dzięki |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości