Liczba postów: 3811
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
Zbychoo, chociaż Twój precel zajebiście gadał na flatach, to do takiego stroju o którym piszesz walnij roundy. EB są okej, ale ja wolę Dunlopy obecnie. Także też warto obadać ten najgrubszy set. Tylko pamiętaj, że trzeba rozszerzyć siodełko (można potraktować strunę jako pilnik).
Liczba postów: 2193
Liczba wątków: 26
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
precel zostaje na flatach jak jest. dobrze siedzi w tej kapeli jak tak gramy ( nie mam pojecia czemu). to do czerwonego Fernandesa J od Mateusza
Liczba postów: 12311
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
04-25-2013, 09:02 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-25-2013, 09:47 PM przez bratekr.)
115 mogą być za luźne. Jak chcesz, to Ci mogę na próbę oddać stare struny od szóstki albo od jazza od 130. Nie mam kłopotu z wypadaniem najgrubszej struny.
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 751
Liczba wątków: 13
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Porównywał ktoś stalówki Ken Smith do DRów? Do tej pory grałem na DR Hi-beam 45-125. Ale zastanawiam się czy wypróbować coś z marki Ken Smith...
Liczba postów: 12311
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Gram na nich od dłuższego czasu. Agresywne struny to są
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 12311
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Więc tak.
Ken Smith mają sporo zadziora w niskim środku, ładny dół i mocno zarysowaną górę.
Używam ich do grania metalu, więc sprawdzają się, jak dla mnie. Są dosyć żywotne, nie zerwała mi się ani jedna (miałem pięć setów bodaj). Dosyć twarde są - setek używałem do D z powodzeniem, 115 mam w C, i nie ma flaka. Taperowane 130 w C są w sam raz (taperowane generalnie zazwyczaj są "luźniejsze"). Starzeją się ładniej od Roto 66 (mam dwie struny z setu Metal Master i cztery z setu Roto 665 od 120, przy czym najgrubsza struna w Roto poszła kilka tygodni temu i zamieniła ją używana w preclu 115, która pokazała ogromnego pazura, mimo, że nie była odświeżana ani razu, a set Roto - dwukrotnie i skutecznie przez dwa tygodnie).
To tyle z moich rozważań metafizycznych.
http://basscity.eu/thread-623.html - tu recka taperowanych.
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Ken smith dobre struny.
Pamiętam jak byliśmy z Igorem w Bassmencie i kupił nowe dadario, założył, a potem zdjął i założył miesięczne smithy wyprane w denaturacie i brzmiały "świerzej"
Liczba postów: 12311
Liczba wątków: 44
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
4
Dokładnie. Dobrze reagują na gotowanie w płynie do mycia naczyń.
Takie tam granie.
Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Liczba postów: 1890
Liczba wątków: 23
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
2
Bardzo ciekawa propozycja. Testuję je trzy dni(około 4,5 gry). Grają równo i solidnie, może to kwestia dobrego setu.Szału nie ma ale za swoją cenę na pułap średniej półki mogą się łapać spokojnie.
http://allegro.pl/struny-do-gitary-basow...20538.html
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Liczba postów: 3811
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
Strunę B lepiej wziąć 125 czy 130...
Bo 120 w C jest okej, mogłaby być ciut sztywniejsza, w B nie daje rady, to nie wiem, czy lepsza będzie 125 czy jednak 130 do B. Jak myślicie?
Liczba postów: 4376
Liczba wątków: 59
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
1
Miałem 125 w C a potem w B. W obu przypadkach się "jakoś" sprawdzało ale tak myślę że o tylko półśrodek do osiągnięcia celu bo zawsze ta najgrubsza odstawała brzmieniowo od pozostałych.
Liczba postów: 1036
Liczba wątków: 5
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
Ja w drop-B gram na
Idealnie nie jest, ale B w miarę znośna, a jednocześnie reszta nie jest jakoś tragicznie naciągnięta.
Liczba postów: 24876
Liczba wątków: 29
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
10
Może zapytaj o set custom 35-55-70-90-130?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio
Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
(05-05-2013, 03:15 PM)low napisał(a): Strunę B lepiej wziąć 125 czy 130...
Bo 120 w C jest okej, mogłaby być ciut sztywniejsza, w B nie daje rady, to nie wiem, czy lepsza będzie 125 czy jednak 130 do B. Jak myślicie?
Lepiej weź .130
Liczba postów: 5718
Liczba wątków: 19
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
05-08-2013, 02:21 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2013, 02:22 PM przez wtf.)
Wcześniej do tego nie przywiązywałem uwagi zbytnio ale od pewnego dłuższego już czasu zauważam różnicę w głośności poszczególnych strun w moim basie.
O ile przy strunach G, D, A ta różnica jest znikoma to struna E prawie zawsze brzmi głośniej od pozostałych w basie na tyle, że dźwięk z niej jest nawet lekko przesterowany przy mocniejszym rozkręceniu volume (kiedy bas wpięty w kompa) i struna E jakby "pełniej" wybrzmiewa.
Nagrywając starałem się szarpać każdą strunę z taką samą siłą więc wina artykulacji odpada.
Audacity:
Czy to jest normalne czy to coś nie tak z basetlą?
Prawie przy każdym komplecie zachodzi to zjawisko i nie wiem czy wcześniej go nie było czy też nie zwracałem na to uwagi po prostu.
Mam w basie trochę gówniano osadzony gryf (strona gryfu od struny E jest o kilka mm niżej osadzona w korpusie niż strona od struny G), czy to może być powodem (zakładając, że ta sytuacja jest odejściem od normy)?
EDYT:
Wszelkie kombinacje z wysokością strun/pikapa przerabiałem i nie rozwiązuje to "problemu".
|