końcówki mocy: fet vs cyfra, czy jest jakaś różnica w brzmieniu?
#31
(07-08-2010, 10:23 AM)Burning napisał(a): powinienem spróbować DB751?
po próbkach sądząc brzmi wspaniale.. do tego dokupić Tech 21 XXL i mam też fajny drive.
ale i tak zostaje 30kg do targania (zamiast 40), drożej, no i nie wygląda tak fajnie Wink

zostaję więc przy CLce
Zaraz, zaraz - bądźmy dokładni Wink. DB751 waży 42 lbs. Po sprawdzeniu to jest mniej niż 20 kg. A czy CL-ka nie waży przypadkiem 45 kg? To jest 50% wagi CL-ki. Wygląd faktycznie słaby ale to ma grać. Z tym, że to jest wzmacniacz dla tych co lubią grać głośno (albo mieć olbrzymi zapas mocy). To nie jest sprzęt dla jazzmena na jam session. Raczej plener, stadion albo duży klub (Kongresowa?). Ludzie w Polsce to mają.

Marek
Odpowiedz
#32
No to ok - czyli to samo (z grubsza) z połową masy i 2krotnie wyższą ceną.
Faktycznie - przy koncertach częściej niż raz w miesiącu robi się wygodniej Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#33
a wytłumaczy mi ktoś dlaczego czarny hartke 3500 różni się od szarego,nieznacznie ale się różnią brzmieniowo na korzyść czarnego, i dlaczego tranzystory trace elliot i peavey tak nakurwiają nawet przy 100watt?
Odpowiedz
#34
glosnosc tych sprzetow imo lezy w preampie - graja srodkiem wiec sa glosne.
Odpowiedz
#35
kolega ma w sali starego peaveya (70-te), i sorry, ale srodka toto ma malo... rzeklbym ze go brak Smile
-
Odpowiedz
#36
Tak reasumując, co kto lubi. Miałem w salce przez bardzo długi czas ampeżka v-4b, za praktycznie te same pieniądze miałem do wyboru markbassa albo owego ampega. Lampiak mam nadzieję będzie dobrze służył koledze z forum, ja wybrałem marka. I nie ma co tu dużo tłumaczyć, gust jest jak dupa, nie ma się o co sprzeczać.
Luxor Jazz Bass / Markbass CMD 121P / Noisybox 1x12
Odpowiedz
#37
nie sprzeczamy się, ale pozostaje pytanie:
dlaczego Aguilar nie zastosował w DB751 końcówki znanej z serii AG?
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#38
(07-09-2010, 07:38 AM)Burning napisał(a): nie sprzeczamy się, ale pozostaje pytanie:
dlaczego Aguilar nie zastosował w DB751 końcówki znanej z serii AG?
A czy to właśnie w serii AG nie jest użyta końcówka produkcji Tripath? To wyjaśnieniem może być fakt upadłości tej firmy. Zastępcze układy są produkowane przez Chińczyków. Poza tym końcówki w klasie D i T kiepsko się zachowują w przypadku bliskich przesterowania końcówki. Tu są lepsze lampy albo stare MOSFETy firmy Hitachi (chyba one są użyte w DB751). A Ty chyba lubisz grać głośno i na granicach przesteru? To albo CL-ka albo DB751.

Marek
Odpowiedz
#39
Ja lubię grac głośno.. tylko gitarzyści protestują Wink
a CLke juz mam, więc chyba wolne 11,5k wydam na samochód, a nie na DB751
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#40
Miłośników ślepych testów zmartwię - robiliśmy testy w Studio 7 albo w Bassmencie na sucho i na nagraniach. Rożnicę słychać na tylę, że praktycznie trafialiśmy za każdym razem. Generalnie: Cyfrowe brzmią bardzo dynamicznie i szybko. W stosunku do dobrych bipolarnych tracą na mięsistości i cieple w dole pasma i klarowności i szlachetności w górze. Słychać na nagraniach i w kontekście gry całego zespołu. Bardziej jednak słychać, że np Bartozzi, Mirek Wiśniewski czy Maciek Szczyciński mają zajebistą artykulację a ja mogę im czyścić buty a nie grać na basówce. Czy usłyszałbym różnicę między końcówkami w buczącym klubie wątpię... a na pewno by mi nie przeszkadzała. Jak ktoś gra dużo popowo jazzowych dzobów cyfra jest idealna. Jak ktoś gra rokerkę to za bardzo z przesterami się nie dogaduje i tu raczej polecam końcówki bipolarne + pełną lampę do przesteru. Jak ktoś jest audiofilem i brzmienie sprawia mu po prostu frajde to niech wydaje na sprzet tyle kasy co na samochód - ja tak robie ale ja to zboczony jestem...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#41
Dlaczego "zmartwię"?
Emotka_2755
Odpowiedz
#42
(07-09-2010, 11:51 AM)bojan napisał(a): Dlaczego "zmartwię"?

bo w zależności od warunków odsłuchowych - trzeba będzie dużo piwa wypić raz stawiaja jedni raz drudzy...Emotka_2755

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#43
Przeczytałem wątek i widzę, że jak zwykle poglądy są rozbieżne. Ja tam przy okazji sprawię sobie cyfrę - z ciekawości. Gram na edenie tranzystorowym, miałem okazję grać na lampowym hartke i na (chyba) svt (dzięki Burn Emotka_2755 ) - lampa w każdym razie. Każdy brzmiał inaczej i w zasadzie wszystkie mi się podobały, choć każdy był inny Wink . Wydaje mi się, że czasami zajebistość brzmienia basu bardziej zależy od brzmienia gitar niż wzmacniacza, ale ja tam amatorem jestem więc może bajdurzę. Tak czy siak, przypuszczam że przyszłość to zapewne cyfra.
Odpowiedz
#44
Pufex: oświeć mnie, gdzie i kiedy mrgreen za mało piję Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#45
A kiedyś w Progresji. Christ Agony, Vedonist, Sphere, Unquadium. Udostępniłeś mi piec za co bardzo dziękuję Smile.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości