power conditioner a sound - za i przeciw
#1
witam

W necie można spotkać się z dwoma skrajnie odmiennymi opiniami co do wpływu power conditionerów na brzmienie. Czy macie jakieś własne doświadczenia (a nie powielane plotki z zagranicznych for)? Alfik?

Czy posiadanie np.
http://www.thomann.de/pl/samson_powerbrite_pb10_pro.htm

jest zasadne? Poprawi/pogorszy sound? Ubezpieczy zawartość racka wpiętą w conditionera?


FEnDER SRENDER!


Odpowiedz
#2
Argumentow nie znam, ale z mojego doswiadczenia, swr bez kondycjonera gral o 1/3 na "maksymalnych " obrotach niz swr z kondycjonerem.
Odpowiedz
#3
(12-22-2013, 06:31 PM)artur napisał(a): witam

W necie można spotkać się z dwoma skrajnie odmiennymi opiniami co do wpływu power conditionerów na brzmienie. Czy macie jakieś własne doświadczenia (a nie powielane plotki z zagranicznych for)? Alfik?

Czy posiadanie np.
http://www.thomann.de/pl/samson_powerbrite_pb10_pro.htm

jest zasadne? Poprawi/pogorszy sound? Ubezpieczy zawartość racka wpiętą w conditionera?
Artur

To mogę Ci polecić:

http://www.furmansound.com/pdf/manuals/P...manual.pdf

Zdaje się że już tylko na rynku wtórnymSad

Po podłączeniu wzmacniacz brzmi jakby miał ze 300w więcej... dodatkowy kop w dole. Urządzenie rezerwuje na krótki okres czasu zdaje się ze 45 amperów...
Natomiast nie każdy kondycjoner ma takie możliwości.
W studio w swoim czasie chcieliśmy postawić UPSa za 20 parę tysięcy po podłączeniu okazało się, że absolutnie spierdolił brzmienie.

Kondycjonery muszą mieć ogromy zapas amperażu aby wyrabiały się ze wzmacniaczami do basu, więc niestety każdy trzeba osłuchać i sprawdzić parametry.
Ponadto np w czasie gdy kupowałem tylko jeden model furmana był dedykowany do końcówek mocy.

Np na urządzeniach furmana do wyrównywania napięcia lampowe wzmacniacze gitarowe nawet małej mocy brzmią zdecydowanie gorzejSad choć w teorii powinno być lepiej.

Tak więc temat jest trudny i stąd mogą pojawiać się skrajne opinie.






1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#4
dużo zależy od wzmacniacza - np. Ampeg twierdzi, że CL może działać (wersja EU) w zakresie 180-250V, zatem kondycjoner tu niepotrzebny.
Jako ciekawostkę dodam, że ostatnio znajomy obronił magistra, gdzie opracował parametryczny* kondycjoner średnich napięć.. sądzę, że "przeskalowanie" go na niskie napięcia nie byłoby problemem.

*utrzymuje zadane napięcie, jak i stosunek mocy czynnej i bierne - zatem nie może pierdolić brzmienia.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości