Liczba postów: 3224
Liczba wątków: 27
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
11-26-2010, 03:28 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-26-2010, 03:37 PM przez Viking.)
(11-26-2010, 03:27 PM)Alfik napisał(a): Kurcze mnie tam ten sound z illusion zupełnie nie przekonuje ciemny - gumowy dół cała siła idzie z gitar, a przester rozmywa się pod gitarami - miejscami muszę domyślać się co gra, artykulacji poza slidem nie słychać a nie ma tam jakiś mega szybkich przebiegów do zagrania , bardziej działa na zasadzie dopełnienia gitar zamiast octavera. Jak już mówimy o egzotykach, to Groza kiedyś wrzucała nagrania swojego Be na EMG (aż się zdziwiłem ), które mnie zdecydowanie bardziej przekonywało i było znacznie bardziej selektywne niż ten illusion.
Artur posłuchaj sobie tego na paczkach z dobrym dołem - wbrew temu co sądzisz mocy w dole jest dość sporo...
ja to wolę tam takiego muła niż miało by to szklaną jechać
i to ma działać jako dopełnienie gitar, a nie bass solo
Alfik, sorry, ale dużo psioczysz o czyimś brzmieniu, graniu, artykulacji, a sam jakoś nikogo nie powaliłeś tą swoją próbką...
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(11-26-2010, 03:28 PM)Viking napisał(a): (11-26-2010, 03:27 PM)Alfik napisał(a): Kurcze mnie tam ten sound z illusion zupełnie nie przekonuje ciemny - gumowy dół cała siła idzie z gitar, a przester rozmywa się pod gitarami - miejscami muszę domyślać się co gra, artykulacji poza slidem nie słychać a nie ma tam jakiś mega szybkich przebiegów do zagrania , bardziej działa na zasadzie dopełnienia gitar zamiast octavera. Jak już mówimy o egzotykach, to Groza kiedyś wrzucała nagrania swojego Be na EMG (aż się zdziwiłem ), które mnie zdecydowanie bardziej przekonywało i było znacznie bardziej selektywne niż ten illusion.
Artur posłuchaj sobie tego na paczkach z dobrym dołem - wbrew temu co sądzisz mocy w dole jest dość sporo...
ja to wolę tam takiego muła niż miało by to szklaną jechać
i to ma działać jako dopełnienie gitar, a nie bass solo
Alfik, sorry, ale dużo psioczysz o czyimś brzmieniu, graniu, artykulacji, a sam jakoś nikogo nie powaliłeś tą swoją próbką...
jeśli traktujesz bas jedynie jako dopełniacz, który ma dawać dół to sorry...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 3224
Liczba wątków: 27
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
(11-26-2010, 03:49 PM)Alfik napisał(a): (11-26-2010, 03:28 PM)Viking napisał(a): (11-26-2010, 03:27 PM)Alfik napisał(a): Kurcze mnie tam ten sound z illusion zupełnie nie przekonuje ciemny - gumowy dół cała siła idzie z gitar, a przester rozmywa się pod gitarami - miejscami muszę domyślać się co gra, artykulacji poza slidem nie słychać a nie ma tam jakiś mega szybkich przebiegów do zagrania , bardziej działa na zasadzie dopełnienia gitar zamiast octavera. Jak już mówimy o egzotykach, to Groza kiedyś wrzucała nagrania swojego Be na EMG (aż się zdziwiłem ), które mnie zdecydowanie bardziej przekonywało i było znacznie bardziej selektywne niż ten illusion.
Artur posłuchaj sobie tego na paczkach z dobrym dołem - wbrew temu co sądzisz mocy w dole jest dość sporo...
ja to wolę tam takiego muła niż miało by to szklaną jechać
i to ma działać jako dopełnienie gitar, a nie bass solo
Alfik, sorry, ale dużo psioczysz o czyimś brzmieniu, graniu, artykulacji, a sam jakoś nikogo nie powaliłeś tą swoją próbką...
jeśli traktujesz bas jedynie jako dopełniacz, który ma dawać dół to sorry...
rozmawiamy tutaj o illusion a nie o tym jak traktuję bas
a jeśli chodzi o sam bas, to tak, on ma dawać dół, bardziej dolny środek
ale to i tak zależy od preferencji i zamysłu konkretnego basisty
jeden lubi tone dołu
drugi żreć środkiem
jeszcze inny górnym środkiem
a ten ostatni grać na swr
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
Viking - bas to niezbyt wdzieczny instrument do ukręcania i nie wszystko da się załatwić rozmową o preferencjach... jak ktoś lubi tonę dołu to niestety kończy się to tym, że nie słychać co gra bo przykrywają go inne instrumenty a jak zrobisz tak, żeby było słychać to rozrywa głośniki w samochodach i boomboksach dodatkowo całe nagranie traci kopa i tzw pchnięcie... a przy tych środkowych brzmieniach nie ma zwykle ani problemu z czytelnością ani z miksem.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Dół dołem, brzmienie brzmieniem, klarowność klarownością, czytelność czytelnością, ale ja jako basista mam zlepić kapelę, tak żeby nie było dziury między gitarami a perkusją. Tak długo jak ten warunek jest spełniony, reszta w sumie traci znaczenie.
Pomimo wszelakich nowości i rozwoju technik basowych, ja zatrzymałem się na etapie w którym bas jest basem a nie kolejną, niżej od reszty zestrojoną gitarą. Może to dobrze, może to źle, ale tak gram i tak chcę grać.
Co do Alfikowego nagrania - to chyba jedyne (może poza Marcusem Millerem i Geddym Lee) nagranie w którym mogę słuchać Jazz Bassa z mostkiem Badassa. Gdybym był radykalniejszy to bym napisał: to chyba jedyne nagranie w którym DA się słuchać JB z Badassem. Absolutnie nie toleruję tego, co te mostki robią z brzmieniem.
Do tego jest to naprawdę jedno z bardzo niewielu nagrań w których mogę słuchać przesteru zmiksowanego z czystym. Bardzo łatwo tym zabiegiem zachować dół, atak, klarowność ale prawie nigdy nie udaje się zachować sensownego brzmienia - a mnie nie udało się to ani razu.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(11-27-2010, 06:31 AM)Fabian napisał(a): alfik, co sadzisz o sg na flatach? boom, boom, co? (patrz mike watt)
bom bom bom - nigdy to głupawy mit. IHO do ciemnych brzmień vintage nie ma lepszych. strun flaty znakomicie przebijają się bez góry czytelnym środkiem, kiedyś mazdah wrzucił nagrania z jakiegoś koncertu gdzie flaty dosłownie rozpierdalały głośniki i bass był super czytelny... Natychmiast kupiłem 30sto letniego precla olcha palisander i diadario chromes. w nagranich z lat 70siatych jakoś nie ma problemu z czytelnością basu a sporo gości wtedy grało na nich. Pewne basy np precision olcha palisander czy większość gibsonów, poprostu na flatach brzmi lepiej czytelniej a jednocześnie potężniej.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 993
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2010
11-28-2010, 05:59 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-28-2010, 06:04 PM przez jb90.)
Joł ! Czy da się ukręcić na moim SR i SVT 4 bardzo podobne brzmienie do tego poniżej ?
http://www.youtube.com/watch?v=G8rUQQefQRU
http://www.youtube.com/watch?v=XgSPVhwqj...re=related
Chodzi mi głównie o ten charakterystyczny stukot przy wydawaniu dźwięku. (Z tego co wiem piosenka była nagrywana na Thunderbirdzie pod lampowym Ampegiem). Jak ustawić gały, akcję, jak artykułować dźwięki ? (Da się wywnioskować z nagrania ?)
Liczba postów: 1309
Liczba wątków: 4
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
trza by sprobowac zagrac kostka
Liczba postów: 993
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2010
(11-28-2010, 06:01 PM)Drewniak napisał(a): trza by sprobowac zagrac kostka Ha no wiem, że ich bejsmen gra głównie kostką i próbuję (mam tortexy wszystkich grubości i nylony dunlopa jak wyżej) i jakoś nie mogę ugrać takiego soundu :/)
Liczba postów: 1309
Liczba wątków: 4
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
a wyzeruj eq
Liczba postów: 993
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2010
(11-28-2010, 06:09 PM)Drewniak napisał(a): a wyzeruj eq
Rzadko go używam. Jest blisko ale jeszcze nie ma tego charakterystycznego tąpnięcia w sznurki
Liczba postów: 350
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Liczba postów: 1309
Liczba wątków: 4
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
zatem atak
a moze i flaty zamiast
roundow by sie przydaly ?
Liczba postów: 993
Liczba wątków: 6
Dołączył: Sep 2010
Może i tak. Mam ostatnio zajebistą fazę na takie właśnie brzmienie basówki, ale nie stać mnie na grzmotoptaka i lampiaka Ampega
Liczba postów: 6389
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
SR nie gra tak skompresowanym dolnym srodkiem, wiec moze byc trudno. wersja HH mialaby latwiej.
pierwsze co bym zrobil na twoim miejscu, to odlaczyl preamp w basie. odlaczylbym tez horn z paczki. zabawa z galkami wzmaczniacza tez niezbedna - ustawic sobie taki sweet spot, gdzie lampka daje o sobie znac, stlumic troche gorny srodek i gore.
i tak nie bedziesz mial takiej glebi, ale pewien charakter brzmienia da sie odtworzyc.
|