Najbardziej niedocenieni basiści
#16
(11-15-2010, 12:17 AM)Alfik napisał(a): no i trzeba przyznać, że sir nigdzie zbyt dobrze nie brzmiał...

damn, zawsze i wszędzie chciałbym tak niezbyt dobrze brzmieć Rolleyes

Odpowiedz
#17
"W październiku 1969 roku Paul McCartney oficjalnie zdementował pogłoski o swojej śmierci"
;]

FEnDER SRENDER!


Odpowiedz
#18
doleję oliwy do ognia: Jason Newsted... Brzmienie, gra... Jego linie, może nie wybitnie pokręcone, ale nie nudne, ten ogień na scenie...
I nie wiem czy już wspominałem-brzmienie.
Aha, no i o brzmieniu zapomniałem ;D
www.facebook.com/rustedbrain
www.rustedbrain.pl
www.rustedbrain.8merch.com

Fernandes BXB -> Ampeg SVT (już za chwileczkę, już za momencik) II PRO -> Ampeg SVT 810E = Thrashing Madness \m/
Odpowiedz
#19
billy gould
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#20
Oj ja bym nie powiedział, że Newsted jest niedoceniany...
Myślę, że w tym temacie chodzi bardziej o takich basistów, którzy są naprawdę zajebiści ale nie powszechnie znani jak ikony w stylu Millera czy Wootena.

Ja np. z polskich basmanów wspomniałbym o Tomku "Kciuku" Jaworskim.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tomasz_Jawo...28muzyk%29
Widziałem go ostatnio na żywo i jego gra po prostu urywa dupę. Nie podjąłbym się porównywania czy lepszy (cokolwiek znaczy być lepszym muzykiem) jest Pilich czy Kciuk, ale fakt jest faktem, że Pilicha zna każdy basista i wielu nie basistów, z Kciukiem jest zgoła inaczej.

Nasz perkusista ostatnio miał okazję jammować z Kciukiem:
http://www.youtube.com/watch?v=l772LR847W0

Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
#21
Newsted jest zasadniczo przeceniany;]
Zapnij pasy, do całkowitej negacji istnienia pozostały 4 posty.

http://majorkong.bandcamp.com/
Odpowiedz
#22
Konrad Ratyński.
Nie patrząc na muzykę Skaldów i gusta - gościu gra pełne idealnie pasujące linie basu. Nie znalazłem u tego Pana w żadnym kawałku zbyt dużo lub zbyt mało dźwięków. Zawsze pasuje.
Wg mnie on jest taki polski McCartney. Świetny BigBitowiec.

Ze tak klasykiem zarzucę:
http://www.youtube.com/watch?v=P-CcONWw8C8

Dla mnie ta linia basu to jest coś wspaniałego tutaj.


EDYTA:
No i kurde Józio Skrzek.
Breakout. 70a.
I nic więcej mówić nie trzeba. Ktoś tą płytę kiedyś ładnie opisał lakonicznym powiedzeniem, że "jest to płyta na gitarę basową + zespół" Smile
[Obrazek: 2gsir0w.jpg]

Odpowiedz
#23
(11-15-2010, 09:56 AM)Drewniak napisał(a): billy gould

Kolejny... Billy to ogólnie szanowany basista w kręgu ludzi którzy takiej muzy słuchają. Zupełnie słusznie zresztą, bo ma wysoki stopień kung-fu dosyć.

NIE-DO-CE-NIA-NY!!! ;) Niech ktoś jeszcze poda Deacona, Meshell i Squarepushera:)
Odpowiedz
#24
To co w takim arzie jest miara niedocenienia?? Big Grin
Brak sesji nagraniowych, wydanych plyt, czy jakas ilosc
sprzedanych tychze? Ja myslalem, ze chodzi o basistow,
ktorych nie wymienia sie w pierwszym, drugim czy trzecim rzedzie
za jacko i wootenem Big Grin Taki bromberg np? Czym sie rozni od billego?
Bo tez jest szanowany "w kregu ludzi ktorzy takiej muzy sluchaja" Wink
Czy chodzi o tzw. "drugi garnitur basistow" czy zajebistych wymiataczy,
ktorzy czaja sie gdzies w czelusciach youtube'a? Big Grin
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#25
Jeśli autor tematu jako niedocenionego podaje McCarneya, to raczej nie chodzi i ziomali z youtuba co super grają covery funkowe.

I wtedy fakt, Gould pasuje do takiego zestawienia, na równi z Stefanem Ude, Paulem Denmanem, Melvinem Gibbsem i miliardem innych fajnych basistów co nie mają na koncie płyty tapingiem soloSmile U nas lokalnie można wymienić pana Chrzanowskiego, pana Śmigla itp. itd.

Paru siem znajdzie. Ale czy to są niedocenieni, to ja nie wiem...
Odpowiedz
#26
no wychodzi na to, ze ja tez nie wiem Big Grin
dlatego pytam Smile
Siły przyrody w służbie człowieka
rower ! suko  ! !
http://www.facebook.com/illharmonix
https://www.facebook.com/yourgrooveservice/
lubie grac zle
Odpowiedz
#27
Przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy.
McCartney zrobił coś niesamowitego za co ma u mnie ogromny szacunek.
Pokazał że facet z basem to nie jest ktoś kto stoi gdzieś z tyłu i wszyscy
mają go w dupie, traktując jako zło konieczne i dodatek do perkusji Smile
Facet z basem może być frontmanem. Człowiekiem który śpiewa, gra na basie,
rozkręca cały zespół i powoduje że panienki rzucają majty i biustonosze na scene Smile
I zrobił to jako pierwszy.

Przy okazji, próbuje sobie grać ten numer i jednocześnie go śpiewać.
No nie daje rady... ale twardy jestem, nie odpuszcze Smile

Odpowiedz
#28
(11-15-2010, 11:53 AM)Zgred Basowy napisał(a): Przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy.
McCartney zrobił coś niesamowitego za co ma u mnie ogromny szacunek.
Pokazał że facet z basem to nie jest ktoś kto stoi gdzieś z tyłu i wszyscy
mają go w dupie, traktując jako zło konieczne i dodatek do perkusji Smile
Facet z basem może być frontmanem. Człowiekiem który śpiewa, gra na basie,
rozkręca cały zespół i powoduje że panienki rzucają majty i biustonosze na scene Smile
I zrobił to jako pierwszy.

Przy okazji, próbuje sobie grać ten numer i jednocześnie go śpiewaćSmile
No nie daje rady... ale twardy jestem.

a gdyby nie śpiewał ??? to też by stał z przodu czy buczał coś jako zło konieczne i dodatek do perkusji Smile???

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#29
No proszę ja ciebie, takie "buczenie" jak w tym kawałku to faktycznie zło konieczne... Wink

Straszne zło Wink

Odpowiedz
#30
(11-15-2010, 08:16 AM)gsb napisał(a):
(11-15-2010, 12:17 AM)Alfik napisał(a): no i trzeba przyznać, że sir nigdzie zbyt dobrze nie brzmiał... a co do grania... jest jednym z najgenialniejszych kompozytorów muzyki pop, niezłym wokalistą i podobno przy okazji od czasu do czasu gra sobie na basie. Moim idolem w kategorii basistów nigdy nie był i nie będzie. W załączonej sekwencji video gra on dość banalnie ale za to niezbyt równo... co tu opiewać...
Gdyby nie był kompozytorem podwalin pod współczesną muzykę pop - to myślę, że jako stricte basista nie zarobił by wiele i nie załapał by się na dżoba w nawet przeciętnej kapeli rockowej. To moje zdanie prywatne... są świetni basiści np Will Lee, którzy traktują Sir MC jak Boga - ale też bardziej w kategorii kompozytora linii basu niż wykonawcy. Prawda jest też taka, że wykonują jego utwory znacznie lepiej niż on sam. Inna sprawa jest taka, że nigdy nie dowiemy się, co świeżego i genialnego z owych linii było jego zasługą, a co sugestią takich ludzi jak George Martin...

Nie wiem jak można podważać "jakość gry" McCartneya. Na "basistę" składa się wiele czynników - brzmienie, technika, jakość wykonania w studio, jakość wykonania na żywo, pomysłowość kompozytorska.

Brzmienie - kwestia gustu. W Beatlesach pasuje idealnie kostkowanie na Hofnerze, ciężko mi sobie wyobrazić inny instrument wypełniający.

Technika - Do tej pory nie moge skumac wieeeeeelu jego partii i takiego szybkiego przebierania palcami.

W studio - znajdź mi krzywą partię basu na płytach beatlesów. I mówienie, ze George Martin coś poprawił (na taśmie, hm) - prosze ja cie Smile

Live - Jezeli skaczesz, drzesz się, wkladasz 500% siebie na koncercie wiadomo, że twoja artykulacja moze byc rozna. Ale - kto to zauwazy? Jakie to ma znaczenie? Bylem na maku kilka lat temu i dobrze slyszalem bas. Wszystko bylo zagrane mega zajebiście. Najlepiej jak w naszym super kraju, stac na scenie jak kołek i uwazac na każdy dźwięk jaki zagrasz Smile Jakie to ma znacznie? Dla Ciebie? Dla ludzi, ktorzy przyszli posluchac muzyki i nikt z nich nawet nie zorientuje sie, ze komus gdzies zabrakło jednej nutki..

Kompozytor - wiadomo, nie do podważenia. Ostatnio przechodze setny raz przez biały album i (ciągle) zwracam uwage na nowe rzeczy. Zaskakuje mnie ten człowiek.

Dla mnie ważniejsza jest muzyka niż skakanie po scenie. Pasja wykonawcza nie musi polegać na wykonywaniu teatralnych ruchów...
To typowe podejście indie - nie ważne co gramy, bo i tak nie umiemy ale ważne żeby się fajnie bawić... stefan h biega po scenie znacznie więcej niż sir Paul i jakoś bardziej mu się time zgadza, że nie wspomnę nawet o Pastoriusie...

Robert fripp siedział na wielu koncertach tyłem do publiczności...

Nie sugeruje, że George Martin coś poprawiał na taśmie... Big Grin


(11-15-2010, 12:18 PM)Gruby napisał(a): No proszę ja ciebie, takie "buczenie" jak w tym kawałku to faktycznie zło konieczne... Wink

Straszne zło Wink

cytowałem kolegę...
poza tym znowu jest dość nierówno, a to jest nagranie płytowe....
Dodatkowo samo nagranie pochodzi, z okresu gdy inni basiści potrafili już co nieco zagrać...

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości