Liczba postów: 258
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
1
Mateusz - dzięki, w życiu bym nie pomyślał żeby wpisać w wyszukiwarkę "śruba dociskowa". Mimo, że nie zamierzam już kłaść łapy na mostek to czasem się dłonią o te dłuższe śruby zahaczy przy radosnym machaniu.
szybko, głośno i nierówno
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
03-05-2014, 09:08 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2014, 09:12 AM przez groza.)
(03-05-2014, 08:56 AM)Misio napisał(a): Nie czytałem wszystkich postów, ale sugerowanie się czyimiś opiniami jak układać prawą rękę jest słabe. Znajdź miejsce, w którym kostkowanie brzmi najlepiej i dopasuj do tego miejsca łapę. Ja miałem swego czasu Precla, do którego zakładałem czasem nawet dwie blachy i nie miałem większego problemu z kostką, bo miejsce dobrego gadania wypadło akurat między blachami. Nie jest to wyznacznik czegokolwiek. Każdy ma inny rozmiar łapy, każdy inaczej trzyma kostkę i uderza w struny pod innym kątem. Nie ma uniwersalnej porady.
Stanislav, mam ten sam ból. Po pół godzinie napieprzania kostką na próbie prawy kciuk mi odpada...
I to tylko przypadek, że 90% bardzo sprawnych technicznie gitarzystów trzyma kostkę w praktycznie ten sam sposób
Różnice są i będą, niemniej wszyscy jesteśmy +/- homo sapiens i chyba nie ma co ameryki odkrywać na nowo - temat już fachowcy raczej dawno temu rozpracowali. Wystarczy zajebać ich rozwiązania i ew. lekko dostosować.
Ew. jak ktoś jest koniem i nie ma rąk tylko kopyta no to faktycznie trzeba pokombinować
Liczba postów: 258
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
1
(03-05-2014, 08:56 AM)Misio napisał(a): Nie czytałem wszystkich postów, ale sugerowanie się czyimiś opiniami jak układać prawą rękę jest słabe. Znajdź miejsce, w którym kostkowanie brzmi najlepiej i dopasuj do tego miejsca łapę. I tak też robię, ale warto sprawdzić wszystkie możliwości. Zresztą miejsce podparcia łapy będzie zależało również jak wysoko/nisko się bas zawiesi. Na razie jestem na etapie godzenia najwygodniejszej wysokości zawieszenia basa do palcowania z wysokością do kostkowania. Na razie niestety do szybszych kostkowań se siadam na krześle na próbie, żeby chłopaków nie wkó.wiać rozpieprzaniem rytmu. Palcowanie zdecydowanie lepiej mi idzie na stojąco z nisko zawieszonym basem.
szybko, głośno i nierówno
Liczba postów: 3015
Liczba wątków: 21
Dołączył: Apr 2013
Reputacja:
10
(03-05-2014, 08:56 AM)Misio napisał(a): Nie czytałem wszystkich postów, ale sugerowanie się czyimiś opiniami jak układać prawą rękę jest słabe.
Sorry Misio, ale napisałeś coś w stylu: "sugerowanie się czyimiś opiniami, że skala C-dur składa się z dźwięków c, d, e, f, g, a oraz b jest słabe".
Liczba postów: 159
Liczba wątków: 12
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
(03-05-2014, 10:10 AM)mazdah napisał(a): Sorry Misio, ale napisałeś coś w stylu: "sugerowanie się czyimiś opiniami, że skala C-dur składa się z dźwięków c, d, e, f, g, a oraz b jest słabe".
c, d, e, f, g, a oraz h
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
(03-05-2014, 10:16 AM)irok napisał(a): (03-05-2014, 10:10 AM)mazdah napisał(a): Sorry Misio, ale napisałeś coś w stylu: "sugerowanie się czyimiś opiniami, że skala C-dur składa się z dźwięków c, d, e, f, g, a oraz b jest słabe".
c, d, e, f, g, a oraz h
Dokładnie - z B to by była miksolidyjska...
Kto się nie zgadza, niech mi poda fonetycznie nazwy dźwięków wchodzących w skład skali C miksolidyjskiej...
Liczba postów: 5416
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
6
Podam Ci może dwie wersje na opisanie białych klawiszy na parapecie
ABCDEFG
AHCDEFG
Okoń.
Warwick->Warwick->Warwick.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
(03-05-2014, 12:15 PM)zakwas napisał(a): Kto się nie zgadza, niech mi poda fonetycznie nazwy dźwięków wchodzących w skład skali C miksolidyjskiej...
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Liczba postów: 5416
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
6
03-05-2014, 12:38 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2014, 12:39 PM przez Aval.)
Zakwas - Nie kumam o co Ci chodzi.
Warwick->Warwick->Warwick.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Chcę się dowiedzieć jak wymawia się dźwięk B kiedy go obniżymy bemolem? Albo podwyższymy krzyżykiem? Zakładając, że ni mamy dźwięku H do dyspozycji jak tu niektórzy insynuują...
Liczba postów: 5416
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
6
03-05-2014, 12:46 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2014, 12:47 PM przez Aval.)
No jak to jak?
Ajs! Ajs ajs bejbe
Ale kumam o co Ci chodzi.
Warwick->Warwick->Warwick.
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
Ajs to będzie podwyższony A, nie obniżony H. Taka rurznica.
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
Mamy bardzo ładne B przecież, tylko inne od reszty świata
Liczba postów: 5416
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
6
(03-05-2014, 12:47 PM)zakwas napisał(a): Ajs to będzie podwyższony A, nie obniżony H. Taka rurznica.
Godne to i sprawiedliwe - ajs było raczej w formie żartu
Ale wytłumacz mi w takim razie, bo najwyraźniej jednak nie rozumiem.
Większość świata używa CDEFGABC(ABCDEFG). Po angielsku bemol to flat, a krzyżyk to sharp.
Po polsku, nie wnikając w C vs B, mamy odpowiednio -es i -is. Co stoi na przeszkodzie by ich używać identycznie jak zagranico? Ais vs As? Bo oczywistym jest, że Aes głupie.
Coś źle rozumiem?
Warwick->Warwick->Warwick.
|