09-29-2014, 11:56 AM
He he np , ze instrument byl uzywany przez basiste Dicka Browna z legendarnej formacji Thunder Fuckers i pierwsza , platynowa plyta zespolu jest nagrana wlasnie na tym basie ...
Chmielowski Basses
|
09-29-2014, 11:56 AM
He he np , ze instrument byl uzywany przez basiste Dicka Browna z legendarnej formacji Thunder Fuckers i pierwsza , platynowa plyta zespolu jest nagrana wlasnie na tym basie ...
09-29-2014, 01:29 PM
Czas dobrac podstrunnice.... Jest juz do czego , rozne drewna , rozne kombinacje:
09-29-2014, 03:31 PM
Trussrod , jaki jest kazdy widzi... Ale czy napewno ? Progi tez beda rozne.
(09-29-2014, 03:50 AM)Zenek Spawacz napisał(a): Nie moge spac , wiec kilka refleksji... Basen w Gilmourowskim czarnym stracie a tutaj customowy tester pickupów gitarowych (09-29-2014, 03:31 PM)Zenek Spawacz napisał(a): Trussrod , jaki jest kazdy widzi... Ale czy napewno ? Progi tez beda rozne. Zapowiada się ciekawie!!! Czym konkretnie różnią się te pręty??? (09-29-2014, 11:56 AM)Zenek Spawacz napisał(a): He he np , ze instrument byl uzywany przez basiste Dicka Browna z legendarnej formacji Thunder Fuckers i pierwsza , platynowa plyta zespolu jest nagrana wlasnie na tym basie ... Właśnie tak))) (09-29-2014, 01:29 PM)Zenek Spawacz napisał(a): Czas dobrac podstrunnice.... Jest juz do czego , rozne drewna , rozne kombinacje: Bardzo ładnie to wygląda Możesz powiedzieć jakie konkretnie to drewna są? 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
10-03-2014, 03:16 AM
Cala konstrukcja gryfu w modelu Jazz wyglada stosunkowo prosto ale to tylko pozory. Nie chodzi tylko i wylacznie o skopiowanie ktorejs z licznych wersji i trzaskanie seryjne w celu nabicia kabzy. Skoro mam opisac trussy i podstrunice , sprobuje opisac cala koncepcje gryfu. Zalety i wady (lub Zady i Walety wg Basstarda) z punktu widzenia uzytkownika i producenta.
1) Gryf , klejenie. Pierwszy wariant jest prosty , klejen nie ma. Gryf wyciety jest kompletnie z jednego kawalka. Na zdjeciu tutaj dwa surowe gryfy zbudowane w ten sposob , z jequitiby i andiroby. Wersja pochlania najwiecej materialu. Taka szyja zrobiona z dobrze dobranego drewna bedzie funkcjonowac latami. Nastepny sposob to budowa gryfu z prostego kawalka drewna i doklejenie "skrzydelek" glowki. Ta wersja pozwala producentowi na lepsze wykorzystanie materialow. Ilosc krokow produkcyjnych jest wieksza ale dysponujac dobrym materialem , wykorzystuje sie go maksymalnie. Japonskie basy typu Greco byly czesto tak budowane... Szyjka na dole ma doklejone "skrzydelka" , widac to jeszcze doskonale bo surowka gryfu jest jeszcze nie oczyszczona z resztek kleju... Aby szyjka byla stabilniejsza klei sie ja z dwoch kawalkow. Jest wtedy odporniejsza na paczenie. Rowniez dlatego stosuje sie trzy lub wiecej klejen , gryf jest sztywniejszy i teoretycznie powinien miec bardziej zdefiniowane brzmienie. Z punktu widzenia producenta rzecz niepraktyczna , wydluzajaca i komplikujaca budowe. Pozwala laczyc rozne rodzaje drewna . Na dolnym zdjeciu gryf zebrano sklejony z lzejszym mahoniem , ktory normalnie nie znajduje uzycia w gryfach basowych ale jest standartowym materialem w szyjkach do gitar klasycznych. Ten gryf to proba "uslyszenia" tej kombinacji. Andiroba z klonem wzorzystym , na zdjeciach to proba polaczenia rdzenia sklejonego z dwoch kawalkow mahoniu , uzupelnionego boczkami klonowymi i z doklejonymi "skrzydelkami" na glowce... Na zdjeciach sa widoczne tylko niektore kombinacje. Stosuje ich o wiele wiecej , niektore sa sprawdzone , niektore jeszcze w fazie prob. Ciagle sklejam nowe szyje , bo celem jest pelna stabilizacja surowek. Normalnie chce dojsc do takiej ilosci abym mogl wykorzystywac do budowy te gryfy , ktore leza ponad rok ale to jeszcze potrwa... Naturalnie oprocz tych wszystkich kombinacji z klejeniami i dobieraniem drewien , detale konstrukcyjne musza byc dopracowane do maksimum... Na zdjeciu laczenie stopy gryfu z korpusem . Juz w tej fazie , dlugo przed ostatecznym szlifowaniem i wykonczeniem spasowanie musi byc idealne ... Tak to wyglada z bliska : Trussrody: Typu "vintage" ... Najprostrza rzecz pod sloncem . Wklada sie wygiety pret w lukowaty kanal w gryfie blokuje zaslepka (skunk stripe) i gotowe. Vintage mozna rowniez wkleic pod podstrunnice , kanal jest tez frezowany po luku i zaslepka wendruje pod podstrunnice. Vintage nie ma na zdjeciu , wymieniam go tylko z rozpedu... Typ double jest montowany w kanal pod podstrunnice (zazwyczaj 6x9mm)i jego zadanie to prostowanie gryfu. oba typy powyzej dzialaja tylko w jedna strone tzn przeciw napieciu strun. Ich wada to brak mozliwosci prostowania szyjki do szlifowania progow gdy struny sa zdjete a gryf sie "przyzwyczail" do napiecia preta i robi garba ... Do przeciwdzialania takim sytuacjom sluzy truss typu double - double. Podwojny pret i podwojne dzialanie. Obroty sruby przeciwne wskazowkom zegara powoduja prostowanie sie szyjki bez strun... Na zdjeciu widac od gory : Truss w podwojnym teowniku aluminiowym , typ double , potezny profil alu ma za zadanie usztywniac gryf i uczynic go bardziej stabilnym. Zdania sa podzielone bo niektorzy twierdza iz wiecej metalu a mniej drewna rowna sie gorsze brzmienie. Stabilnosc za sound...... Drugi od gory , ETS w ceowniku aluminiowym ,typ double , niby bardziej stabilny ale nie tak radykalnie jak model pierwszy. Trzecia sruba to typ double double , podwojny pret , podwojne dzialanie. Fajna rzecz ale nakretka nie jest nakretka i nie da rady jej wyciagnac i nasmarowac ... Czwarty od gory to typowy truss double z typowa nakretka imbusowa. Piaty to typ double z nakretka ukryta w plaszczu , podobno zeby nie zabrudzic ale jak w wypadku typu double double nie da rady nic wykrecic... Podstrunnice : Na zdjeciu od lewej: Klon , czyli standart nad standartami... Tauari , bardzo podobne do klonu w brzmieniu i troche mniej podobne w wygladzie. Wymaga lakierowania. Cumaru brzmieniowo jest bardzo ok , z wygladem jak widac na zdjeciu. Kawalek pokazany nie nadaje sie napewno na podstrunnice ze wzgledu na rysunek sloi (seka ) , wcisnalem go tutaj bo byl pod reka ale drewno jako takie jak najbardziej stanowi opcje. Jatoba , mi osobiscie nie podoba sie i nie bede wiecej stosowal , mozna ja z foty wyrzucic. Palisander , wiadomo . Tutaj rodzaj wschodnioindyjski . Heban , rowniez standart. Na zdjeciu nie ma ipe , ktore rowniez nadaje sie na fretboardy...
10-03-2014, 10:26 AM
Jak wkładasz pręt w gryf z jednego kawałka?
10-03-2014, 02:39 PM
W gryf jednoczesciowy bez naklejanej podstrunnicy wkladam srube naturalnie od tylu i jest to typ "Vintage". W szyjke jednoczesciowa z naklejana podstrunnica , wszystkie opcje sa otwarte. Kazdy z pokazanych trussow moze byc zamontowany , dodatkowo istnieje mozliwosc wzmocnienia gryfu wstawkami weglowymi.
10-06-2014, 04:33 AM
Zepsulem i musialem naprawiac... Przy obrobce gryfu odlamal sie kawalek rogu i konieczne bylo doklejenie brakujacej czesci. Cale szczescie udalo sie i po oszlifowaniu nie bedzie nic widac.
Przy okazji wystrugalem nowy ksztalt glowki , jak sie Wam widzi ?
10-06-2014, 07:52 AM
10-06-2014, 01:14 PM
(10-06-2014, 04:33 AM)Zenek Spawacz napisał(a): Zepsulem i musialem naprawiac... Przy obrobce gryfu odlamal sie kawalek rogu i konieczne bylo doklejenie brakujacej czesci. Cale szczescie udalo sie i po oszlifowaniu nie bedzie nic widac. Bardzo Ładna. Problemem jest tylko przyzwyczajenie do Fenderowskiej. Tzn podoba mi się ale wolałbym klasyczną. 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
10-06-2014, 01:31 PM
Nie ma co kopiować jeden do jednego. Bardzo fajna główka. A tak w ogóle to sam jestem fanem symetrycznych 2+2, z tym, że takie zupełnie nie pasują do dechy Jazza.
10-06-2014, 03:43 PM
10-06-2014, 04:18 PM
wiele główek w basach nawiązujących do Fendera ma podobnie "zaostrzony" ten fenderowski scroll - Lakland, Sadowsky, Yamaha BB. Wydaje mi się, że przy produkcji tego typu instrumentów nie chodzi o stworzenie czegoś jak najbardziej oryginalnego, tylko o zachowanie klasycznej linii przy zachowaniu odrobiny indywidualności (oraz unikając problemów prawnych ze strony FMIC). Mi się ten nowy projekt podoba, choć muszę też przyznać, że jednak klasyczna fenderowska najbardziej - może to kwestia opatrzenia, ale uważam, że to sprytny projekt - nawiązuje do widzianej z boku główki kontrabasu, jednocześnie tworząc pewien "rym" w tej dolnej linii.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|