Piszą o nas /aka. targowisko próżności ;)/
#91
wielkie dzięki Emotka_2755 tak zapytałem bo ciekawi mnie fakt, dlaczego w praktycznie 95% przypadków jestem nagłaśniany z linii a nie przez mikrofon...
bo łatwiej ?

a jesli mielibyście wskazać dobry mikrofon do nagłaśniania basu live na scenie a przy okazji który nie zabija cenowo to jaki by to był ?
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#92
(11-24-2011, 08:15 PM)Mateusz napisał(a): rzadanego efektu
nie wiem co to Wink
oczywiście, że każdy mikrofon jest inny, ale przy pisaniu o SM57 dodałeś, że 'ciepły lampowy dół z preampu', a Zbychoo nie ma wyjścia liniowego, więc SM57 byłby jedynym źródłem sygnału.. dla mnie braknie dołu i chuj.
A MD421 nie użyłbym, bo jest imho zbyt konturowy na scenę, a RE20 możliwie 'płaski'.

(11-24-2011, 08:32 PM)ralf-p napisał(a): bo łatwiej ?

a jesli mielibyście wskazać dobry mikrofon do nagłaśniania basu live na scenie a przy okazji który nie zabija cenowo to jaki by to był ?
w chuj łatwiej
a byłby to... SM57 + linia Big Grin

(11-24-2011, 08:15 PM)Mateusz napisał(a): Możesz postawić mikrofon nawet za paczką i to jakoś domiksować jak wyjdzie z tego coś fajnego. Ale najlepiej zacząć po bożemu czyli majk 5-15cm od głośnika między membraną a kopułką.
+666 Emotka_2755

Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#93
po stokroć dzięki Emotka_2755
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#94
żądanego* sory, mowie dalem przyklad ale akurat zły, a ty nie zrozumiales o co mi chodzi, albo sie doczepiles. Wszystko zależy od wizji. Typowymi "standardami" do nagłaśniania basu są AKG D112, Shure BETA 52, Akg c414, sennheiser md421, shure sm57 i mysle ze w studio i na scenie najczęściej z nimi sie spotykami, oczywiscie sa inne fajne bardziej lub mniej- nie mniej jednak te sie sprawdzają, a kombinować można w nieskończoność.
Odpowiedz
#95
Mateusz: typowym standardem jest ostatnio niestety linia i wtyczki Wink
D112 imho dudni, Beta 52 koloruje, C414 na scenę to w ogóle pomyłka (przesłuchy), zenek fajny do trackingu na taśmę a nie w cyfrę (kontur), SM57 zawsze warto podpiąć, a RE20 był używany częściej niż Ci się zdaje (po prostu nie jest popularny w PL m.in. ze względu na cenę).
Zaś U87 też mi się marzy, bo lubię te drewniane pudełeczka od Neumannów pre-Sehn Wink

Po prostu do basu imho SM57 jako jedyne źródło ma za mało dołu. Do miksu z linią - rewelacja, szczególnie na scenę, gdzie nie 'zdudni' brzmienia.. ale bez linii? Może być ciężko skleić stopkę.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#96
(11-24-2011, 09:21 PM)Burning napisał(a): Po prostu do basu imho SM57 jako jedyne źródło ma za mało dołu. Do miksu z linią - rewelacja, szczególnie na scenę, gdzie nie 'zdudni' brzmienia.. ale bez linii? Może być ciężko skleić stopkę.

a w opcji "bass tylko z mikrofonu" to jaki mic nadaje się najlepiej wg Ciebie ?
Fender Highway One P Bass Custom - G&L Tribute L2500 - Ibanez SR 305DX - Ampeg SVT 2 Pro - Ashdown Little Giant 1000 - Ashdown MAG 414T - ART PS 4x4 PRO - MXR M80 - EBS MultiComp - EHX Steel Leather - Planet Waves CT 04 - Klotz FunkMaster

Ampeg B-HOOD # 23
P-BASS FANCLUB # 46


http://www.zbigniewforysband.pl/

Odpowiedz
#97
Męczy mnie ta dyskusja, sorry, nie ten temat. Wink
Pięknie się rozmawia o brzmieniach, ale pewne rzeczy trzeba usłyszeć, bo już niejeden i nieraz się zdziwił z pewnych patentów.


Emotka_2497
Odpowiedz
#98
Kowal: już nie adminuję, to mogę offtopować Wink a stopkę to najfajniej głośnikiem nagrywać Emotka_2755

DMB: re20, ale drogi.. ale na scenę lepiej mik (choćby SM57) + linia. Taniej, łatwiej, a efekt raczej nie gorszy Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
#99
d112 i beta 52 maja taki kontur ze do basu nie musisz uzywac EQ, c414 ma charakterystyke kierunkową więc nie widzę żadnego problemu? Argumentu dla 421 nie rozumiem - normalny mikrofon z podbitą prezencją tak jak np. szur sm57 tylko ma więcej dołu i wyjebisty środek, re20 jest genialny i nadaje sie do wszystkiego jak sm57, ale kosztuje 5 razy wiecej od sm57 i bardzo rzadko go widze na estradzie, 2 najwieksze firmy naglosnieniowe w poznaniu maja chyba po jednej czy 2 sztuce, a sm57 maja pewnie ze 120. W studiach spotykany dużo częściej na szczęście. mialem spore wyklady i re20 to naprawde fajny mikrofon, ale ak juz mowilem po miec re20, skoro mozna miec piec sm57, a zastosowanie i funcjonalnosc podobna (patrzac z perspektywy fimy naglosnieniowejj/ tanszego studia).

Podobnie jest ze Schoepsami - są duzo lepsze lepsze od senkow i shurów, ale malo ktora firme stac na majka za 20k, kiedy mozna miec sparowane 184 za pare tysi. A szczegolnie, ze zastosowanie tych mikrofonow jest takie ze potrzeba ich kilkadziesiąt.


Jak chcesz tani i dobry majk do basu to polecam cos z tej trojki akg d112, shure beta 52, sennheiser md 421. mozna kupic uzywane za 400-700zl.
Odpowiedz
Eee tam... akustyk i tak spieprzy Tongue

Kowal...aleś baner zaje...ał Tongue

sorki za offtop

Z dyskusji wynika że nie ma mika idealnego do basu jako nagłaśniającego bez linii...
...mO_Om...

Cytat:"...I ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony,
A potem zapytał o zarobki nasze - usiadł i zapłakał..."
Odpowiedz
może nie piszą o nas ale nagrali kawałek naszego grania w radiu wrocław (muzyczna bitwa) figurujemy w filmiku jako 2 zespół


lootnick mrbass - red fighter - bs BRB LB 212N - boss gt10b - korg pandora mini - zoom q3 hd - phil jones cable - cordial cables - barczak cases
Odpowiedz
Ta pomarańczowa koszulka nie pasuje ;D

Odpowiedz
OK PANY!!Jesteśmy dziś na antenie radia wrocław jeżeli komuś podoba się nasz muza i chciałby nas wspomóc to info na stronie

http://www.muzycznabitwa.prw.pl/bands/view/123/bolilol

Numer SMS: 72280, Treść SMS: RW BITWA 1
Koszt SMS-a to: 2 zł + VAT
lootnick mrbass - red fighter - bs BRB LB 212N - boss gt10b - korg pandora mini - zoom q3 hd - phil jones cable - cordial cables - barczak cases
Odpowiedz
To ja też się troche pochwale Big Grin
http://www.nasztomaszow.pl/recenzje/trzynascie-duchow/
Odpowiedz
Obszerny wywiad w styczniowej Estradzie i Studio dotyczący produkcji nowej płyty DagaDana "Dlaczego nie"

http://www.voila.pl/348/fy0j1/?1









1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 12 gości