Liczba postów: 489
Liczba wątków: 18
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
01-26-2013, 12:57 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-26-2013, 01:00 PM przez Alekone.)
(01-26-2013, 12:51 PM)Mateusz napisał(a): W ogóle z rickami to jest fajny temat.
Jak już wpomniałem, miałem na miejscu trzy kopie i każda grała kompletnie inaczej -Ala może potwierdzić.
Arii było najbliżej do oryginału (chociaż nie zabrzmi jak oryginał, bo ten ma Nabiegunniki zrobione z gumy -takiej jak w starych lodówkach i brzmi to dośc specyficznie - w japońcach jest ferryt/alnico (nie wiem)). Neckowy pikap robił fuuuffufufufff i się ładnie zatykał, a mostkowy pikap był ciężki do ujarzmienia - nie dało się na nim grać z włączonym gwizdkiem, bo nawet jak był daleko od strun to mocniejsza artykulacja zaraz przesterowuywała każdy preamp - co brzmiało zajebiście na lampowym wzmaku. Na czystym wzmaku najlepiej grał ibanez - był grzeczniejszy i bardziej zrównoważony. Łatwiej go było opanować. Czarny fantom to w ogóle ciekawostka. Ma tyle góry, że nie da się na nim grać na czystym wmaku, trzeba go troche przesterować i pięknie się odzywa.
Błażej - tylko zestaw do "czystego" brzmienia mam skopiowany od Ciebie, Lampe do basu mam dużo fajniejszą
true true
powiem wam że miałam mega rozkminę... myślałam że przyjdę, podłącze te 3 ricki i od razu będę wiedziała którego chcę... są zupełnie inne w brzmieniu ale jednoczesnie zajebiste. męczyłam Mroka dobre 4h zanim się zdecydowałam..
testowaliśmy je na róznych ustawieniach, z gwizdkiem, bez gwizdka, na tranzystorku GK, na lampie kopii soldano, na lampie marszala, na kombie marszala gitarowym, na kombie piveja basowym..... z perkusją nawet
mi czarny najmniej przypadł do gustu, bo miał za dużo góry, a ja lubie zamuły
gra się toczyła między arią i ibanezem
aria gadała bosko na lampie, zapierdalała okrutnie, wariat straszny, pięknie pierdzi
ibanez na czystym za to gadał najlepiej... był najłatwiejszy do ujażmienia i miał miło wyrównane dźwięki dzięki czemu nic nie strzelało po uszach kiedy za mocno szarpnełam kostką
wybrałam arię, bo była najbliższa Rickowi, i ze względu na to że pięknie zapierdalała z lampą. no i ...wygląda boooskooo
SPRZEDAM:
- kolumna SWR Goliath III - lata 80/90 I edycja - 1.700 zł
- elektryk Strato Concorde - 350 zł
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
(01-26-2013, 12:57 PM)sledz napisał(a): (01-26-2013, 12:52 PM)Mateusz napisał(a): Ten czarny fantom gra tak samo jak ten zielony rick co grałeś na nim śledziuchu.
Vorg miał całkiem zrównoważone brzmienie i całkiem w pytkę dół - a Fantom mówisz, że nie ma.
w poronwnaiu do cimara nie mial dolu.
Chyba wiem lepiej co miałem.
Z reszta pikapy w zielonym i czarnym są identyko.
Liczba postów: 3066
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
(01-26-2013, 01:00 PM)Mateusz napisał(a): (01-26-2013, 12:57 PM)sledz napisał(a): [quote='Mateusz' pid='288908' dateline='1359204756']
Ten czarny fantom gra tak samo jak ten zielony rick co grałeś na nim śledziuchu.
Chyba wiem lepiej co miałem.
Chuja się znasz!
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców.
blue colander stompboxes
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Nagrywam czarnego i dzis wrzuce na jubatuba.
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(01-26-2013, 12:52 PM)Alekone napisał(a): (01-26-2013, 12:43 PM)Alfik napisał(a): (01-26-2013, 12:24 PM)Alekone napisał(a): grałam na dwóch oryginałach z tak 70, były oczywiście dobre, ale nie tak jak ta Aria i jak Ibanez którego ma Mroku teraz.
0. Niewątpliwie bas który masz jest świetny - gratulacje. Miałem Ci nawet sugerować, że do Twojego stylu chyba by najbardziej pasował ale widzę, że samą Cie w tą stronę ciągneło.
1. Mroku w chwili obecnej ma prawie całe nagłosnienie skopiowane ode mnie (no wszystkiego mu się jeszcze nie udało skopiować))). Więc te instrumenty dopiero teraz mogą pokazać pazurki. Setup też się chłop nauczył ustawiać... Czyli dodaj sobie +3 za nagłośnienie +3 za setup.
2. Lata 70ste to loteria. Rickenbacker Leszka Biolika w studiu grzmiał świetnie choć bidny miał uszkodzony jeden pickup. Natomiast 2 nawet nieco starsze ricki innych zacnych kolegów grały tak sobie.
3. Szerglowy Rick w którego włożyliśmy już sporo pracy nie bierze jeńcow zwłaszcza przy graniu na dwa piece. Poprzedni współczesny był przy nim głuchawy.
4. Pamiętaj, że japońce to troszkę inne drewno i inne pickupy inny metal na hardware. Całosć do kupy będzie brzmieć nieco inaczej niż stare USA w przypadku RICKA niekoniecznie gorzej - po prostu inaczej.
5. Sugeruję wizytę z nim na Basturbacjach - trzeba jeszcze obadać przester do niego
6. Kocham Ricki też chciałbym jakiegoś, ale one wołają weź kostke a ja jakoś nie umiem.
0.
1. ustawienie Ricka jest super, mimo że bydlak ma wielki gryf, to lata się po tej patelni mega miło, więc za ustawienie to nawet +4, nieustawionego Ricka nie wziełabym do ręki...
co do sprzętu byłam już wcześniej u Mroka i wiedziałam że na jego sprzęcie wszytsko brzmi zacnie, więc wziełam do niego swoją zdziadziałą główkę GK do tego testowaliśmy gitary też na kolumnie piveja w salce u Mroka, więc sprzęt specjalnie podłączaliśmy nie najlepszy żeby gitary same się broniły, co nie zmienia faktu ze na stuffie Mroka Rick wyjmował cegły ze ścian
2. Rick Leszka brzmiał dobrze, brzmiałby na pewno o niebo lepiej jakby miał nowe strunki i odwiedził lutnika
4. nie zaprzeczam
5. powiem Ci że na głowie gitarowej lampowej (kopia soldano) mój Rick rozkurwił...będę taką główkę zamawiała niebawem do basu. zamówiłam też u pinia tego fuzzika o którym rozmawialiśmy btw
6. WEŹ KOSTKEEEEEEĘĘĘĘ !!!!
Leszek ma 21345 basówek na każdej nie może mieć nowych strun )) a rikusia jakoś zaniedbał. Ja miałem szczęście, że grałem na nim na w miarę nowych.
Dla własnego dobra. Wstrzymaj się z główkami, zwłaszcza z kopiami które trudno potem odsprzedać. IMO W Polsce jest jedna osoba, która potrafi zrobić dobry charakterny wzmacniacz lampowy. Starocie generalnie i tak będą grać lepiej - kwestia transformatorów głównie. Na basturbacje planuje zgromadzić przynajmniej 5 klasyków. Ograj potem podejmij decyzję. Rick Lubi EL 34.
Rick ma wieki gryf????? Oryginalne to wyścigowe ołówki jak w moich jazzach. Dziwne.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Ja wezme do Ciebie super bassa i 800tke jak coś
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(01-26-2013, 01:06 PM)Mateusz napisał(a): Ja wezme do Ciebie super bassa i 800tke jak coś
Koniecznie!!!!!!!!
Będe mieć hiwatta 50 Klasycznego plexi z 1972 moje ukochane SoundCity 50B i na 80% V4b. Jubileuszową 800 srebrną. Ze trzy kolumny do wyboru.
Nad resztą jeszcze pracuje.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
Załatw jakiegoś starego bassmana bo jestem ciekaw czy są tak słabe do napierdzielania jak mówisz;p
Liczba postów: 489
Liczba wątków: 18
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
(01-26-2013, 01:04 PM)Alfik napisał(a): (01-26-2013, 12:52 PM)Alekone napisał(a): (01-26-2013, 12:43 PM)Alfik napisał(a): (01-26-2013, 12:24 PM)Alekone napisał(a): grałam na dwóch oryginałach z tak 70, były oczywiście dobre, ale nie tak jak ta Aria i jak Ibanez którego ma Mroku teraz.
0. Niewątpliwie bas który masz jest świetny - gratulacje. Miałem Ci nawet sugerować, że do Twojego stylu chyba by najbardziej pasował ale widzę, że samą Cie w tą stronę ciągneło.
1. Mroku w chwili obecnej ma prawie całe nagłosnienie skopiowane ode mnie (no wszystkiego mu się jeszcze nie udało skopiować))). Więc te instrumenty dopiero teraz mogą pokazać pazurki. Setup też się chłop nauczył ustawiać... Czyli dodaj sobie +3 za nagłośnienie +3 za setup.
2. Lata 70ste to loteria. Rickenbacker Leszka Biolika w studiu grzmiał świetnie choć bidny miał uszkodzony jeden pickup. Natomiast 2 nawet nieco starsze ricki innych zacnych kolegów grały tak sobie.
3. Szerglowy Rick w którego włożyliśmy już sporo pracy nie bierze jeńcow zwłaszcza przy graniu na dwa piece. Poprzedni współczesny był przy nim głuchawy.
4. Pamiętaj, że japońce to troszkę inne drewno i inne pickupy inny metal na hardware. Całosć do kupy będzie brzmieć nieco inaczej niż stare USA w przypadku RICKA niekoniecznie gorzej - po prostu inaczej.
5. Sugeruję wizytę z nim na Basturbacjach - trzeba jeszcze obadać przester do niego
6. Kocham Ricki też chciałbym jakiegoś, ale one wołają weź kostke a ja jakoś nie umiem.
0.
1. ustawienie Ricka jest super, mimo że bydlak ma wielki gryf, to lata się po tej patelni mega miło, więc za ustawienie to nawet +4, nieustawionego Ricka nie wziełabym do ręki...
co do sprzętu byłam już wcześniej u Mroka i wiedziałam że na jego sprzęcie wszytsko brzmi zacnie, więc wziełam do niego swoją zdziadziałą główkę GK do tego testowaliśmy gitary też na kolumnie piveja w salce u Mroka, więc sprzęt specjalnie podłączaliśmy nie najlepszy żeby gitary same się broniły, co nie zmienia faktu ze na stuffie Mroka Rick wyjmował cegły ze ścian
2. Rick Leszka brzmiał dobrze, brzmiałby na pewno o niebo lepiej jakby miał nowe strunki i odwiedził lutnika
4. nie zaprzeczam
5. powiem Ci że na głowie gitarowej lampowej (kopia soldano) mój Rick rozkurwił...będę taką główkę zamawiała niebawem do basu. zamówiłam też u pinia tego fuzzika o którym rozmawialiśmy btw
6. WEŹ KOSTKEEEEEEĘĘĘĘ !!!!
Leszek ma 21345 basówek na każdej nie może mieć nowych strun)) a rikusia jakoś zaniedbał. Ja miałem szczęście, że grałem na nim na w miarę nowych.
Dla własnego dobra. Wstrzymaj się z główkami, zwłaszcza z kopiami które trudno potem odsprzedać. IMO W Polsce jest jedna osoba, która potrafi zrobić dobry charakterny wzmacniacz lampowy. Starocie generalnie i tak będą grać lepiej - kwestia transformatorów głównie. Na basturbacje planuje zgromadzić przynajmniej 5 klasyków. Ograj potem podejmij decyzję. Rick Lubi EL 34.
Rick ma wieki gryf????? Oryginalne to wyścigowe ołówki jak w moich jazzach. Dziwne.
no Leszek ma sporo perełek, mniam mniam.
wiesz co mam zaufanie do kolesia, jest naprawde pro i jest oficjalnym naprawiaczem ampegow marszali mesy i innych w polsce w skrócie jest zajebisty , wiele rzeczy mi już robił i do tego mam super cenę
no w porównaniu do Ibaneza i tego czarnego moja Aria ma dosyć toporny gryf
SPRZEDAM:
- kolumna SWR Goliath III - lata 80/90 I edycja - 1.700 zł
- elektryk Strato Concorde - 350 zł
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(01-26-2013, 01:10 PM)Mateusz napisał(a): Załatw jakiegoś starego bassmana bo jestem ciekaw czy są tak słabe do napierdzielania jak mówisz;p
Stary basman jest na miejscu - będzie
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 3066
Liczba wątków: 30
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
5
(01-26-2013, 01:10 PM)Alfik napisał(a): (01-26-2013, 01:06 PM)Mateusz napisał(a): Ja wezme do Ciebie super bassa i 800tke jak coś
Koniecznie!!!!!!!!
Będe mieć hiwatta 50 Klasycznego plexi z 1972 moje ukochane SoundCity 50B i na 80% V4b. Jubileuszową 800 srebrną. Ze trzy kolumny do wyboru.
Nad resztą jeszcze pracuje.
Ładnie. Jak będę miał wóz albo ktoś mnie podrzuci, to zabiorę Sunna Sceptre.
A o kim mówisz, że dobre piece robi? Chciałbym jeszcze jakiegoś brytola na EL34, może mnie Marshall Mateusza skusi i kupię podobnego, a może będę w jakiegoś OR120 albo Matampa celował... ale wtedy raczej kopię właśnie.
A gryfy w Rickach - zależy od roku. Często zmieniali podobno.
Jabłanica (bułg.: Община Ябланица) − gmina w środkowej Bułgarii. Populacja wynosi 6600 mieszkańców.
blue colander stompboxes
Liczba postów: 6389
Liczba wątków: 67
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
7
(01-26-2013, 12:51 PM)sledz napisał(a): (01-26-2013, 12:47 PM)paka napisał(a): mialem na nagraniach ricka bolt-ona od mroka i brzmial jak rasowy rick;D
Słyszałem i jestem innego zdania
https://soundcloud.com/paka/perspecto-dc/s-6jkro
dla mnie rick
Liczba postów: 7716
Liczba wątków: 12
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
(01-26-2013, 12:51 PM)Mateusz napisał(a): Błażej - tylko zestaw do "czystego" brzmienia mam skopiowany od Ciebie, Lampe do basu mam dużo fajniejszą
Mroku nie sadz się )) Czy fajniejszą... Owszem świetną choć nieco inną i na chujowych głosnikach jak na razie (zrób coś z tym - zamień dolary w oczach na FANE) .
Jedyna, na którą bym się zamienił to Marshall Major 200W ale tylko do studia - sprzątnęli mi z przed nosa 2 tygodnie temu ((((((((((.
W studiu stoi plexi z jednym kanałem gitarowym i jednym basowym z 72 roku jak potrzebuje Drive z marshalla to mam to co Ty.
Poza tym 50 W jestem w stanie rozkręcić na koncercie do drive, który lubie, setki już nie. Wiesz że jestem fanem King Crimson i dla mnie Hiwattowy przester jest "świętym gralem" Jak bym wolał motorhead to byłby Marshall.
Sound City 50B plus jest bardzo rzadkim wzmacniaczem ostatnio kolega sprowadził takiego za 7000pln bo uparł się, że chce mieć.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 489
Liczba wątków: 18
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
SPRZEDAM:
- kolumna SWR Goliath III - lata 80/90 I edycja - 1.700 zł
- elektryk Strato Concorde - 350 zł
|