07-14-2014, 08:34 PM
(07-14-2014, 09:54 AM)zakwas napisał(a): Ta ósemka to raczej wyprzedzona.A problem - nie tyle się zmagałem, co chciałem ją punktowo i zdecydowanie postawić, żeby nie było wątpliwości gdzie ona jest, stąd może takie wrażenie. Jak teraz słucham, to może i faktycznie przesadziłem...
![]()
W oryginale nie jest też równo.
Więc jak na granie do podkładu to bym się na siłę do ciebie nie czepiał. Jest dobrze
Granie wyprzedzeń 16nastkowych i 8kowych dzielimy na 5 grup:
1. równo do metronomu lub automatu - możliwe do wyćwiczenia potrzeba dużo dupogodziń i dyscypliny ale jest możliwe do wyćwiczenia dla śmiertelnika.
2. nierówno do grida, ale lepiej groovi razem z całym bandem - to najlepiej opanowały czarne składy funkowe z lat 70siątych ubiegłego wieku - wymaga ogromnej muzykalności, aby wiedzieć, w którą stronę to wyprzedzenie przesunąć w stosunku do wartości bezwzględnej, aby kopało w kompozycji. Rozmawiamy tu o kilkunastu milisekundach... obecnie zdolność zanikająca, lub dostępna nielicznym.
3. opcja przekombinowana z tzw zbyt dużym tyłem - nie groovi, jest krzywo, ale za to czujemy się bardziej czarni. Opcja dla pseudopostsoulowych kapel wychowanych na czarnej muzyce hiphopowej lat 90siątych
4. synkopa polska tzw synkupa - czyli granie wyprzedzenia 16naskowego zdecydowanie zbyt szybko (ale jeszcze nie jako wyprzedzenie ósemkowe) opcja charakterystyczna dla wszelkich quazi bigbandowych występów polskich funkujących orkiestr z lat 80dziesiątych. Pokutuje do dziś w relacjach z festiwali z tamtych czasów.
5. opcja amatorska czyli gramy jak wyjdzie raz za wcześnie raz za późno a "producent" i tak wyrówna do grida.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)