11-20-2014, 10:43 AM
Zdjęcia Sprzętu!
|
11-20-2014, 10:45 AM
ja jestem w szoku jak ten fretless gada po próbkach słychać w nich potencjał
11-20-2014, 11:38 AM
Operator jeszcze się musi nauczyć intonacji, ale taka mała zajawka:
https://soundcloud.com/gasbassfx/reaching-frag (90% bridge szeregowo, linia) i nagranie zrobione ziemniakiem https://soundcloud.com/gasbassfx/reaching-frag Generalnie pickupy dałem w szeregu z balansem, przy 5 gada to sporo pełniej niż równolegle (struna H ginęła). Push-pull z odwracaniem w fazie neckowego picka + tone skręcone i do tego chorus daje ciekawy efekt brzmienia wiolonczeli (powiedzmy).
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt
11-20-2014, 12:19 PM
Z własnego doświadczenia wiem, że struna oparta o marker brzmi inaczej niż o podstrunnicę. Nie masz tak na wyższych pozycjach jak palec ma wąsko?
11-21-2014, 06:47 PM
Nie zauważyłem takiego czegoś
Pozdrawiam
http://www.belhavenmetal.com/ https://www.facebook.com/BelhavenMetal?ref=hl Czasami coś http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=168578 http://www.winyl.net/ forum miłośników czarnych płyt
11-22-2014, 10:05 AM
Obłędnie się prezentuje i ten mocarny most!
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
11-22-2014, 10:24 AM
11-22-2014, 12:47 PM
Na tym wszystkim grałem w czwartek w Chwili. Tak, 4 basy. Bo kurwa mogłem.
11-22-2014, 05:49 PM
we fretlessie z prostokatnymi markerami z perly moze i minimalnie. ale w progowce e-e a fretlessow z prostokatnymi markerami zazwyczaj sie nie robi bo drewno sie kurczy a masa perlowa nie i potem minimalnie wystaja.
11-22-2014, 07:34 PM
(11-22-2014, 05:49 PM)Mateusz napisał(a): we fretlessie z prostokatnymi markerami z perly moze i minimalnie. ale w progowce e-e a fretlessow z prostokatnymi markerami zazwyczaj sie nie robi bo drewno sie kurczy a masa perlowa nie i potem minimalnie wystaja. ja mam i nic takiego nie zauważyłem.... taki problem może wynikać tylko z jednego faktu, drewno było nie sezonowane, ale to nie tylko będzie problem z odstającymi markerami, także dotyczy to samych progów w progowych git. (11-22-2014, 07:34 PM)papkin napisał(a):(11-22-2014, 05:49 PM)Mateusz napisał(a): we fretlessie z prostokatnymi markerami z perly moze i minimalnie. ale w progowce e-e a fretlessow z prostokatnymi markerami zazwyczaj sie nie robi bo drewno sie kurczy a masa perlowa nie i potem minimalnie wystaja. poczekaj parę lat... W moim fenderze 1973 są duże markery z masy. Podstrunnica jest lakierowana fullerplastem. Jak grasz na markerze, to dźwięk jest minimalnie inny. Fizyki nie oszukasz. Na szczęście w tych miejscach nie ma dźwięków ze znanej nam skali 12 stopniowej. Przy glisach tego niuansu nie słychać. W tej chwili problem jest już zlikwidowany... ale bass był 4 razy lakierowany ze względu na odstające markery i nie ma to drogi papkinie przede wszystkim związku z sezonowaniem (drewno na samym instrumencie się już sezonuje 41 lat...) choć oczywiście w ekstremalnych warunkach miałbyś rację tylko z prozaiczną sprawą jaką jest regulacja łódki gryfu. Drewno ma inną sprężystość niż plastik, a gryf cały czas pracuje. Pochodzi to trochę jak łuk i nie ma bata na Mariole... we fretlesie już grubo mniej niż 0.1 mm potrafi przeszkadzać. W nowym instrumencie na pewno nie zdecydował bym się na prostokątne markery na bezprogowej podstrunnicy. Jeśli chodzi o markery samych progów to jednym z powodów dla których nie uznaję nie-lakierowanych podstrunnic jest to, że na połączeniu znacznika progu z podstrunnicą po paru miesiącach grania barwa robi się inna. Klon (najczęstszy materiał na znaczniki) i heban oraz palisander mają inną twardość i te miejsca nierówno się wyrabiają. Dodatkowo jest tam trochę kleju. Mówiąc krótko jest gorzej niż na gołej podstrunnicy. Zaczyna to bzyczeć. Nie słyszałem jeszcze nikogo kto stroił by na gołej podstrunnicy na fretlessie (nawet najwięksi wirtuozi grali, bądź grają ze znacznikami) więc gołej też nie polecam. 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
11-22-2014, 08:51 PM
Niezupelnie.... podstrunnice nie sa lakierowane i chlona wilgoc gdy bas znajduje sie w wilgotnych warunkach. Gdy jest sucho , podstrunnica schnie . Kazda zmiana powoduje zmiane objetosci , krotko drewno pracuje stad mozliwosc problemow z markerami . O ile w progowcu nie jest to duzy problem we fretlessie lekko wystajacy marker moze zaklocac intonacje badz wygode gry.
11-22-2014, 08:59 PM
(11-22-2014, 08:51 PM)Zenek Spawacz napisał(a): Niezupelnie.... podstrunnice nie sa lakierowane i chlona wilgoc gdy bas znajduje sie w wilgotnych warunkach. Gdy jest sucho , podstrunnica schnie . Kazda zmiana powoduje zmiane objetosci , krotko drewno pracuje stad mozliwosc problemow z markerami . O ile w progowcu nie jest to duzy problem we fretlessie lekko wystajacy marker moze zaklocac intonacje badz wygode gry. Absolutnie zgadzam się z Mistrzem. Tylko z moich doświadczeń wynika, że więcej problemów powodowała zmiana łódki gryfu i kręcenie śrubą, co oczywiście było pochodną zmian klimatycznych, niż samo widoczne obkurczanie się drewna. W każdym bądź razie sezonowanie nie pomoże pozbyć się tego problemu i występuje on również w instrumentach zdecydowanie wysezonowanych 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
11-22-2014, 09:00 PM
mówicie? (11-22-2014, 09:00 PM)WoRW napisał(a): Ty sobie cfaniaczku kazałeś śliczny klonik zamiast markerów pierdolnąć... (11-22-2014, 10:05 AM)obserwacja napisał(a): Obłędnie się prezentuje i ten mocarny most! szto eta? 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 51 gości