Przykłady zajebistego brzmienia basu
tu już tak słodko TC nie brzmi,a przecież grać potrafi http://www.youtube.com/watch?v=w2MG2NuFVI8
Alfik powinieneś jeszcze dopisać do tej Twojej listy
akustyk jedno (szczególnie live)
tak naprawdę to jedno jest pewne
"z chuja bata nie ukręcisz" i dobre brzmienie live i w studio nie bierze się z powietrza
pomysł na własne brzmienie,wykon,graty itd,itp
Odpowiedz
(12-11-2010, 05:10 PM)WFoltynski napisał(a): "mając Ferrari i ciężarówkę, ciężarówką nie będziesz zap...ł na autostradzie 300 km/h a ferrari nie przewieziesz tony gruzu Big Grin"

O, to, to!!!
Odpowiedz
+1

większość znanych i popularnych basów znajdzie swoją niszę. Jeśli facet ma pomysł na brzmienie, jakieś umiejętności oraz realizator pomaga mu w tym (a nie narzuca swoje zdanie) to musi być gites IMO.

FEnDER SRENDER!


Odpowiedz
(12-11-2010, 04:52 PM)Alfik napisał(a): z kolei John Myung duzo cwiczy i chuja z tego slychać...

Nigdzie nie napisałem, że liczą się wyłącznie palce. Napiszę potem ładą i strasznie mądrą wypowiedź, ale to za jakieś 2 godzinySmile

Póki co - myunga posłuchaj na 2 płytach które nagrał z gitarzystą Kings X (jelly jam? nie pamiętam...).
Odpowiedz
Fender Precision Bass MiJ/Spector Rex 5-->BigMuff Pi/Darkglass Vintage Overdrive/Darkglass Alpha Omega/Crybaby 105Q/EHX Steel Leather-->Ampeg STV3

Odpowiedz
(12-11-2010, 04:52 PM)Alfik napisał(a): to osiagnijcie takie brzmienie samymi palcami... i fodera wpieta DI

A więc drogi Alfiku.

O co mi chodzi, gdy piszę, że jak się ćwiczy to sprzęt traci znaczenie?

O to. Działalność Zbliżona Do Artystycznej polegająca na graniu na basie jest procesem złożonym. Dla mnie to dużo więcej od szarpania strun - to także osłuchanie, świadomość aranżacji, harmonii. Także - między innymi - umiejętność dobrania sprzętu i jego prawidłowego ustawienia. I jedno z ważniejszych dla mnie wyznaczników dobrego muzyka - umiejętność doboru wszystkich mu dostępnych narzędzi (technika, harmonia, sprzęt, itp. itd). do danego kontekstu muzycznego!

I nie wierzę w na prawdę dobrego, świadomego, kumatego muzyka który nie potrafi sobie odpowiedzieć na pytanie, jak, z kim i na czym ma grać, by osiągnąć efekt, o który mu chodzi.

Dlatego Twoje ciągłe przejaskrawianie i pisanie o warwicku jest dla mnie tak dziwne. Dodatkowo - uważam, że często może młodym grajkom niepotrzebnie robić kisiel z mózgu. Ile znasz sytuacji, w której ktoś - za przeproszeniem - pierdoli jak potłuczony na temat jakiegoś sprzętu, a nigdy go w łapie nie miał i nigdy na nim sztuki nie zagrał? To jest nagminne i to jest największa wada tego - i nie tylko tego - forum.

Popatrz na to tak - znam bardzo wielu basistów. Chujowych, przeciętnych, świetnych. Ci których uważam za najlepszych jak trzeba to biorą precla, jak trzeba to biorą jazza - i nie ma tu żadnego pierdolenia, że nie bo to nie mój sound itp. Jak trzeba to wyciągają customowego mayonesa czy inny wynalazek. Są sytuacje, że na jednym grają w studio, na czymś innym na scenie - bo te dwie rzeczy jeśli chodzi o brzmienie są od siebie trochę różne. Jak trzeba to kupują ampega cl, jak trzeba to kombo AERa.

To też część bycia muzykiem. I nie da się tego streścić, nie da się przede wszystkim posługiwać absolutami takimi jak ty, że zawsze koniecznie fender bez płytki i warwick zawsze dudni. Skoro uważasz się za znawcę, powinieneś też wiedzieć, że taka wiedza to lata prób i błędów, lata ĆWICZENIA o którym pisałem. Nikt nie powinien nikomu ufać w tych kwestiach na słowo, że kup jazz bassa będzie super - niestety w internecie dosyć łatwo o poleganie na zdaniu innych, ew. wmawianie sobie, że ma się własny gust już idealnie wyrobiony po 2 latach grania.

Ja jeśli chodzi o sprzęt ufam wyłącznie własnemu doświadczeniu, z tego prostego faktu, że wiem, iż każdy ma inne brzmienie "z łapy" - technikę, artykulację, nawyki "harmoniczne". Ja na prawdę nie wiem, jak zabrzmi dany instrument, dopóki sam nie zrobię mu setupu i na nim nie zagram paru prób. Technicznie nie umiem prawie nic, natomiast ustawiam sobie instrumenty już dobrą dekadę i bardzo dokładnie wiem, czego chcę od instrumentu manualnie. Brzmieniowo jeszcze nie wiem, ale uważam, że to zaleta - potrafię przyznać, że nie mam predyspozycji brzmieniowych i ciągle szukam swojego soundu (wyłącznie jeśli chodzi o instrument - z łapy brzmię od dawna tak samo na wszystkimWink. Widzę wielu młodych basistów którzy naczytają się opinii innych ludzi, i transplantują je sobie - przejmują. Bez samodzielnej nauki.

I to jest, kurwa duży problem w każdej Działalności Uznawanej Za Artystyczną. Jak się powtarza cudze słowa, a nie własne, nie wiedząc co one znaczą.

Mi dojście do tego, że musi być piątka, że tak mały relif jak się da, że struny .40 i nie grubsze, że niska (ale bez przesady) akcja i koniecznie odpowiednio założone sturny zajęło jakieś 10 lat... Ciągle poprawiam drobne rzeczy z ustawieniem łapy, itp. itd. Walka na całe życie. Nie wieżę, że da się to zrobić w 2 latka na podstawie postów największych nawet speców.

Dlatego też uważam, że osoby które uważają, że wiedzą więcej od innych, powinny się raczej skupić na zadawaniu odpowiednich pytań, a nie na udzielaniu gotowych odpowiedzi - nawet jeśli są słuszne. Jeśli uczyć, to - przepraszam - bawiąc. Zmuszać do samodzielnych poszukiwań. Pokazywać, tłumaczyć, porównywać, ale nigdy nie przedstawiać gotowych wniosków.

ps. - jak ja kurwa nienawidzę bajmu!
Odpowiedz
http://www.youtube.com/watch?v=hGp_dbDxU18&feature=fvst

Powiem że produkcja tego numeru mnie rozjebała, światowy poziom brzmienia no i showcase o światowym zasięgu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.youtube.com/watch?v=pKO8rnKg94o

Już w zasadzie klasyk w miarę świeżym wykonie. Heil to the beloved DB750!
Odpowiedz
(12-11-2010, 10:46 PM)citizenkane napisał(a): http://www.youtube.com/watch?v=pKO8rnKg94o

Już w zasadzie klasyk w miarę świeżym wykonie. Heil to the beloved DB750!

Aleś pan panie starocią zarzucił Smile

Świetny jest wykon z Abbey wszystkich trzech kawałków.


groza

Emotka_2755
Odpowiedz
(12-11-2010, 07:49 PM)groza napisał(a): (...) Napiszę potem ładą i strasznie mądrą wypowiedź, ale to za jakieś 2 godzinySmile

Bardzo mnie to rozbawiło, widac że masz do siebie dystans Big Grin, co do treści to zgadzam się w 99% a to chyba dużo. Emotka_2755



@Gruby - napisałem 'w zasadzie klasyk' bo już piętnasty rok leci tej płycie i zdążyła wejśc do kanonu muzyki rozływkofej mrgreen



Odpowiedz
eee, tej płycie to tak z dwunasty.

A poza tym, bardzo mocno zgadzam się z Grozą.
Odpowiedz
'96 rok

Odpowiedz
o faktycznie, popierdoliło mi się

Emotka_2755
Odpowiedz
Rainbow 
Slap + EBS Chorus Wink Choć bardziej sam pomysł na granie mi się podoba, aniżeli brzmienie.

http://www.youtube.com/watch?v=GhThwvhqa...re=related
OMG
Odpowiedz
http://www.youtube.com/watch?v=UrxwRcWv32I

Stu Brooks z Dub Trio i efekt od Aguilara-zajebiscie to zre na flatachSmile
[Obrazek: masthead.jpg]
________________________________

Dużo sprzętu - mało talentu Emotka_2403
Odpowiedz
lepiej gada czysty niz przesterowany Big Grin
PS: dopiero jak sobie chopak sam ustawił to jest lepiej Emotka_2755
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 14 gości