11-27-2011, 09:43 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-27-2011, 09:52 AM przez Mateusz.)
Fajnie, ze pytasz ale uważazam, że takie elementarne podstawy trzeba znać- wcześniej pisałeś że bas powinien grać pod stopą. A potem ludzie narzekają na realizatorów. Ja niestety nie mam znajomości i jak na razie pracuję w hurtowni farmaceutycznej, pewnie jak skończe studia to dużo się nie zmieni bo tu znajomości to podstawa.
tu masz ortf:
![[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcThfSjVFDRnvZHS8DMUZr4...xmPMQj8fPs]](http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcThfSjVFDRnvZHS8DMUZr47oMOySjJ68MRYfkgNc-_mkXzVOUxmPMQj8fPs)
jak widać mikrofony nie "zachodzą" na siebie więc nie ma prawa zrobić się grzebień, ale za to mamy mało przestrzeni - tą metode mi polecano jak nie ptrafi się zrobić dobrego AB
tu masz MS:
![[Obrazek: MS.jpg]](http://www.crownaudio.com/kb_upload/Image/MS.jpg)
Potrzebna jest ósemka i kardioda. "PRzestrzeń" sztucznie regulujesz mieszając sygnał między dwoma majkami, to już rzadziej spotykane ale też można.
Mazdah kilka podstaw do nagrywania AB - mikrofony powinny być w tej samej odległości od danego punktu odniesienia np. werbla Odległość między mikrofonami nie powinna być większa niż 3 krotność odległości od źródła dźwięku. Jeden mikrofon ustawia sie na lini stopa-werbel a drugi pod podobnym kątem można kierować na Ride. Tak mnie uczyli, że jest po bożemu. Można to uznać za punkt wyjścia i potem kombinować i uzyskiwać fajne efekty, ale żeby kombinować trzeba umieć najpierw zrobić to poprawnie, a nie na odwrót.
tu masz ortf:
jak widać mikrofony nie "zachodzą" na siebie więc nie ma prawa zrobić się grzebień, ale za to mamy mało przestrzeni - tą metode mi polecano jak nie ptrafi się zrobić dobrego AB
tu masz MS:
![[Obrazek: MS.jpg]](http://www.crownaudio.com/kb_upload/Image/MS.jpg)
Potrzebna jest ósemka i kardioda. "PRzestrzeń" sztucznie regulujesz mieszając sygnał między dwoma majkami, to już rzadziej spotykane ale też można.
Mazdah kilka podstaw do nagrywania AB - mikrofony powinny być w tej samej odległości od danego punktu odniesienia np. werbla Odległość między mikrofonami nie powinna być większa niż 3 krotność odległości od źródła dźwięku. Jeden mikrofon ustawia sie na lini stopa-werbel a drugi pod podobnym kątem można kierować na Ride. Tak mnie uczyli, że jest po bożemu. Można to uznać za punkt wyjścia i potem kombinować i uzyskiwać fajne efekty, ale żeby kombinować trzeba umieć najpierw zrobić to poprawnie, a nie na odwrót.