01-16-2013, 06:34 PM
thomastiki - makaron - labella raczej tez, najsztywniejsze byly chromesy i fendery. Ale makaron najlepiej mi brzmiał
Fretless B-hood
|
01-16-2013, 06:34 PM
thomastiki - makaron - labella raczej tez, najsztywniejsze byly chromesy i fendery. Ale makaron najlepiej mi brzmiał
01-16-2013, 11:39 PM
(01-16-2013, 06:32 PM)Kapral napisał(a):(01-16-2013, 03:38 PM)Alfik napisał(a): Imo na flatach jedynie precel jakoś brzmi jako fretless. No i raszpla ale to inny temat: ) Basówka i operator zdecydowanie Pierwsza liga. Mistrzostwo 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
01-17-2013, 02:10 AM
(01-16-2013, 11:39 PM)Alfik napisał(a):(01-16-2013, 06:32 PM)Kapral napisał(a):(01-16-2013, 03:38 PM)Alfik napisał(a): Imo na flatach jedynie precel jakoś brzmi jako fretless. No i raszpla ale to inny temat: ) Nic nie mam do operatatora, ale brzmienie trochę rozmydlone. Mnie się tutaj podoba sound: http://www.youtube.com/watch?v=kRACAOv2PY8 Wracając do strun - te są chyba dostatecznie grube? http://www.labella.com/products/0760m-b/
01-17-2013, 08:34 AM
(01-17-2013, 02:10 AM)OMSON napisał(a): Nic nie mam do operatatora, ale brzmienie trochę rozmydlone. Jak dla mnie ten gościu brzmi momentami tak, że można pomylić to brzmienie z basem progowym; jest strasznie twarde. Ten Wal ma taki szlachetny, fretlessowy sound, że bardziej być nie może. Jak dla mnie to esencja elektrycznego basu bezprogowego .
01-17-2013, 08:54 AM
(01-17-2013, 08:34 AM)Kapral napisał(a):(01-17-2013, 02:10 AM)OMSON napisał(a): Nic nie mam do operatatora, ale brzmienie trochę rozmydlone. Nie wiem, ale ja za chuja nie pomyliłbym żadnego z przytoczonych z progowym basem... Wal jest trochę rozmydlony na tym nagraniu (a słyszałem już sporo lepsze dema z tym instrumentem w wersji fretless), Marleaux jest bardziej śpiewny w tym przypadku. Bardziej w tę stronę sound: http://www.youtube.com/watch?v=RxocyLjXUFM A tutaj fajnie brzmiący (moim zdaniem) Wal: http://www.youtube.com/watch?v=cTeAYtlbV2k
01-21-2013, 11:03 AM
01-21-2013, 11:48 AM
(01-21-2013, 11:03 AM)OMSON napisał(a):(01-15-2013, 01:24 AM)Alfik napisał(a): Na tych BN5 na których grałem był na pewno mosiądz. w chomie 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
01-21-2013, 12:03 PM
(01-21-2013, 11:48 AM)Alfik napisał(a):(01-21-2013, 11:03 AM)OMSON napisał(a):(01-15-2013, 01:24 AM)Alfik napisał(a): Na tych BN5 na których grałem był na pewno mosiądz. A coś wskazywało, że "był to na pewno mosiądz"? Pytam, ponieważ szukam fachowej porady na przyszłość, gdyż zamontowany most raczej trudno zważyć w dłoni, a tym bardziej podrapać celem sprawdzenia materiału... (01-21-2013, 12:03 PM)OMSON napisał(a):(01-21-2013, 11:48 AM)Alfik napisał(a):(01-21-2013, 11:03 AM)OMSON napisał(a):(01-15-2013, 01:24 AM)Alfik napisał(a): Na tych BN5 na których grałem był na pewno mosiądz. Omson parę lat temu kupiłem sobie do porównania dwa hipshoty A. Jeden mosiężny jeden alu. Mosiężny siedzi w preclu alu leży w szufladzie. Grałem na trzech BN5. W jednym przypadku z ciekawości odkręciłem mostek i porównałem masy... tak najpewniej mozna to stwierdzić W drugim bas był już dość mocno grany i był wyrobiony wewnątrz jednego z siodełek gwint. W trzecim przypadku powiedział mi o tym niemiec, który był właścicielem basu. Facet miał ogromną wiedzę więc nie sądzę aby podawał nieprawdziwe informacje. Poza tym jak stukniesz czymś metalowym w mostek alu i mostek mosiężny to wydają nieco inny dźwięk. I jeszcze jedno nawet pochromowane - te mostki różnią się nieco strukturą powierzchni. To jakby czuć. 1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
01-21-2013, 01:11 PM
mosiężny zimniejszy w dotyku
zmieniłem kiedyś w pierwszym czy drugim swoim basie z alu na mosiądz (chyba kiedyś dawno temu o tym pisałem). Nie z powodów brzmieniowych, tylko dlatego że staremu wiek się już dawał we znaki, i tylko jeden zamiennik znalazłem w lokalnych sklepach - internetu jeszcze nie było. Nawet dla niewprawnego ucha różnica była wyraźnie słyszalna. Wtedy mnie zachwyciła, dziś chyba wróciłbym do alu. W skrócie - mosiądz = dzwon, alu = warkot.
01-21-2013, 01:31 PM
Dzięki koledzy - to dość cenne informacje i myślę, że przydadzą się też innym
Koledzy,
Intryguje mnie to, jak zagada gryf STATUSA w wersji bezprogowej na powiedzmy body MusicMana lub Fendera (chyba tylko takie mają opcje) Interesuje mnie sustain, jakość gryfu, trwałość podstrunnicy na roundach itd. ( choć pewnie i tak - jak zawsze - skończy się na kolejnym jazz bassie ) Będę wdzięczy za info dotyczące grafitowych Statusów w wersji progowej również
01-30-2013, 08:19 AM
(01-30-2013, 08:00 AM)ziggor napisał(a): Będę wdzięczy za info dotyczące grafitowych Statusów w wersji progowej również U mnie ma charakterystyczną górkę i growl w dole przy body typu MM (jesion z grubaśnym topem z jaworu falistego). Podstrunnica jest z jakiegoś ebonolu i raczej nie martwiłbym się o nią. Gryf lakierowany jest twardym poliestrem. Jest to bardzo stabilny gryf, wykonany na najwyższym poziomie - odporny na wilgoć i temperaturę. Najlepiej poczytaj tutaj: http://www.talkbass.com/forum/f57/ebony-ebonol-151420/
02-13-2013, 10:00 PM
A ja mam teraz 2 fraglesy
Tak dla porównania rozmiarów...
02-14-2013, 12:07 AM
Czyli ibanez biedniejszy brzmieniowo "powinien" być.
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|