Liczba postów: 687
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Pierwsza próbka jest jaśniejsza od pozostałych.
Co nie zmienia faktu, że brzmienie bardzo mi się podoba w każdej próbce.
Moim zdaniem trzecia próbka to Alder/Palisander
A odsłuchane staaarych pierdziawkach "media tech" które dostałem za darmo.
(04-05-2011, 12:22 PM)Floyd napisał(a): Aj dąt lajk najs songs abałt flałers in jor her
Aj lajk somting lajk...you noł... fak de łorld
Liczba postów: 7716
Liczba wątków: 12
Dołączył: Aug 2010
Reputacja:
1
Wzmacniacz JVC + mulące glośniki na Em Delta 12'
Interfejs PreSonus Firebox + słuchawki dokanałowe Philips
Próbowałem różnych sposobów, żeby wysłyszeć róznicę, ale gówno słyszę.
Pierwsza myśl była taka, i tak zostaje:
Stawiam że Olcha/palisander bo jest taka jakby 'poducha' w dole.
Jesion większa żyleta. Chociaż, nie wiem czy tak to słyszę, czy po prostu za dużo się Ciebie nasłuchałem, ha!
Może jeszcze kiedyś porównanie bezprogowego mahoniowca z jesionowcem
Różnica będzie raczej wyraźniejsza hehe
Wysłane z mojego Leopard 2; masa bojowa 55,15t.
(12-25-2013, 12:49 AM)Sztyrlic napisał(a): A jeszcze taka kwestia: w sumie nie miałem wcześniej tunera [...]
Liczba postów: 3843
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
2
Ja słucham na CREATIVE 2.1 INSPIRE T3100 (to takie raczej budżetowe głośniczki komputerowe - dwa małe bzyczki i sabłufer)
Po pierwszym spontanicznym przesłuchaniu zaraz po wejściu do domu i jeszcze ogólnej emocji z dnia całego wyszło mi na jesion, i tak też zaznaczyłem. Później jak słuchałem jeszcze znowu i znowu to stwierdziłem, że nie mam pojęcia...
Teraz po chwili przerwy i prycholu znowu słucham i skłaniam się ku olsze jednak.
Ale różnice subtelne mocno, takie jak na moje koślawe ucho bardziej na "czucie" niż "słyszenie".
Ciekawe czy w ogólnym miksie zespołu ta subtelna, ledwo słyszalna (lub nie ) różnica by się jeszcze bardziej schowała czy właśnie dopiero wtedy bardziej uwidoczniła.
Nie miałem w swoich rękach zbyt wielu basów, ale zauważyłem takie zjawisko, że "na sucho" dwa basy brzmią całkiem spoko, dość podobnie a jak zaczyna grać perkusja i gitary to nagle jeden ginie i gdzieś tam sobie buczy a drugi fajnie wypełnia pasmo.
Kiedy można spodziewać się ogłoszenia jedynej słusznej odpowiedzi?
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410
Liczba postów: 3078
Liczba wątków: 34
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
52
09-21-2011, 10:20 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-21-2011, 10:25 PM przez Alfik.)
Poczekamy jeszcze ze dwa dni zależy mi możliwie na wielu odpowiedziach i opiniach.
Test jest cholernie trudny bo prawdę mówiąc sample te nagrałem przypadkiem podczas ćwiczenia próbując zbliżyć przy pomocy setupu oba instrumenty jak najbardziej do siebie i ustalić z samym sobą jaki rodzaj feelingu byłby najwłaściwszy oraz kiedy będzie w końcu równo...
Potem napiszę szerzej o wnioskach które się nasuwają bo jest ich sporo.
Te najbardziej oczywiste, które były już wielokrotnie powtarzane przy innej okazji
- setup to połowa brzmienia jak słusznie mawia Groza
Co byśmy nie robili niestety będzie słychać przede wszystkim to jak MY gramy - Mózg + Palce
Pamiętajcie, że słyszycie to od kolesia, który uwielbia się taplać w subtelnych różnicach pomiędzy kablami, lampkami, tranzystorami, gatunkami drewna lakierami i płytkami...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
Liczba postów: 19435
Liczba wątków: 50
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
21
(09-21-2011, 10:20 PM)Alfik napisał(a): Test jest cholernie trudny
Co Ty nie powiesz!
Liczba postów: 401
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
1
Obstawilem Jesion, a sluchalem przez laptopa i Superluxy (takie same jak zakwasa). Poniewaz nigdy mnie nie interesowalo jakie brzmienie maja rozne drewna, moj wybor byl podyktowany jedynie tym co usyszalem, lub tym co mi sie wydawalo ze slyszalem.
pzdr
Liczba postów: 3636
Liczba wątków: 4
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
Stawiam na olcha+palisander. Słuchane na AKG K44 i Kossach Plug (chyba, takie dokanałówki do ugniatania). Osobiście słyszałem takie fajne "dupnięcie" w dole w próbce olchy i tajemniczego basu.
Tradycyjny J-BASS B-HOOD member no. 2
Broda B-hood #11
(03-11-2013, 11:07 PM)Brylant napisał(a): [Bisq_mode=on]
Ale wszystko jest chujowe...
[Bisq_mode=off]
Liczba postów: 3224
Liczba wątków: 27
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
1
postawiłem na ALDER PALISANDER, słuchałem z wieży Elemis wpiętej do karty dźwiękowej Asus Xonar DX
jutro posłucham na AKG K66 wpiętych do Tone Porta GX
Liczba postów: 8904
Liczba wątków: 52
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
9
Różnica (jeśli w ogóle ją słyszę) wydaje się minimalna, jednak stawiam na ALDER PALISANDER. Wydaje się mieć ciut mniej góry.
Liczba postów: 6633
Liczba wątków: 117
Dołączył: May 2010
Reputacja:
22
różnica jest delikatna, ja bym nie powiedział, który bas jest z jakiego drewna jabkby nie były podpisane.
Odsłuch na bajerdynamikach dt770
Liczba postów: 2326
Liczba wątków: 45
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
10
09-22-2011, 05:59 AM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-22-2011, 06:01 AM przez pinio.)
Stawiam na ash. Na moje koślawe ucho dużej różnicy w brzmieniu nie ma, ale... ash ma więcej takiego czegoś dźwięcznego w soundzie, palisander jest lekko bardziej łagodny. Subtelne, ale przy określonej technice i wyciągnięciu brzmienia na piecu mogłoby (i pewnie będzie) do wyraźnego wychwycenia. Inna sprawa, że odpowiednio szarpiąc można "zasymulować" charakterystyczne smaczki.
PS. do niedawna opierałem kciuk na przystawce i niemal wszystko grałem w 1 pozycji ręki szarpiącej struny (u mnie prawa). Obecnie przemieszczam nieznacznie ułożenie dłoni celem osiągnięcia różnego brzmienia. Nie chodzi o chwalenie. Po prostu o wiele więcej zależy od techniki niż się na początku przygody z instrumentem wydaje.
Taka jest moja opinia.
Integra z lapka i biurkowe Philipsy z podbiciem basu i mini subikiem. Taka integra spod starego monitora.
Liczba postów: 450
Liczba wątków: 10
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
0
stawiam na palisandra
lootnick mrbass - red fighter - bs BRB LB 212N - boss gt10b - korg pandora mini - zoom q3 hd - phil jones cable - cordial cables - barczak cases
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 30
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
4
Zintegrowana karta -> zestaw 5.1 logitech / słuchawki dokanałowe sony.
Chyba mam gumowe ucho, w ogóle nie słyszę różnicy :-(
Dla mnie trzecia brzmi inaczej - i ta bym obstawiał jako dwudniową. W pozostałych dwóch, jezeli ktos by mi nie powiedział, że istnieje możliwość zaistnienia różnicy, nie zwróciłbym uwagi...
it's all in the hands, jak mawiał Jaco
Liczba postów: 8790
Liczba wątków: 26
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
46
To teraz jeszcze trzeba zsetupić tak samo i nagrać stagga z tym samym hardware i pickupami
|